De externe input zit fysiek op het lower-manual aangesloten en werkt alsvolgt: sluit een willekeurige synth aan op deze input, zet in de lower-manual de strings uit, zet bij de Orbitone de Principals lowermanual aan en voilá. De balance-, timbre en reverberation regelaars hebben invloed op dit signaal-pad.
Hola! Da's een verrassing... ik heb namelijk zojuist nog de handleiding erop nageslagen, en die zegt daar niets over!
Er stond alleen iets over een input voor grammofoonspeler () en verder niets...
Kan je iets meer vertellen over wèlke input, waar, en wat voor stekker?
Dan ga ik daarna m'n Eminent eens van de muur trekken.
En samples, natuurlijk! Om te beginnen white noise door de orbitone; wat doet dat?
Origineel geplaatst door jgeers01 Het is te vinden in het elektronisch-schema. Het is een hele fatsoenlijke mono-jack lijn ingang (rechts-boven op de achterkant), kan niet missen!
Wat je hoort in de volgende sample:
noise kaal / noise orbitone chorus / noise orbitone tremolo
daarna idem met een tapijtje uit de Jupiter 6.
na tijdje van stilte omtrent mijn persoontje, kan ik u allen mededelen dat ik weer verder gegaan ben met renoveren van mijn eminentje... EN!!! ondertussen ook een smallstone er aan gehangen heb.. mjammy....
Dat was echter toch niet helemaal wat patatmet bedoelde, denk ik...
Geweldig trouwens, die VSTI... photoshop only, vrees ik? (er staat niets op je site dat erop leek...)
Aan een handleiding heb je niet zoveel, al zou ik er nog eentje moeten hebben ergens onderin een verhuisdoos.
Het is net als bij de meeste orgels een kwestie van registers aan en uit zetten, nothing fancy.
Ome Joop en tante Ans speler er ook op, dus dan moet je niet aan komen met een modulaire synth waar een patch van de LFO de cutoff van de VCF moet gaan regelen...
[edit]
Godsamme... zit ik nou weer op een bericht van 6 jaar oud te reageren?
Ik moet ook niet 's ochtends vroeg op een forum gaan zitten...
Ik zal binnenkort ff een aparte thread maken met meer foto;s van de buiten en binnenkant. En wat er allemaal nog aan moet gebeuren en natuurlijk wat mp3';s. Ik post de link daarvan ook wel ff in deze thread.
ps: oehh wat klinkt ie lekker analoog en jaren 70.
Origineel geplaatst door Hanz Eh, omdat je dan bij het elite-gezelschap van een al select clubje mag horen?
Als dat nog niet genoeg is:
-Ingebouwde Rhitmix (ipv zo'n puist die eronder hangt)
-Andere kast
-Exclusieve 'theater' trim met goudkleurig logo en notenhouten accenten. (*Hanz heeft teveel autofolders gelezen )
Wel, ik zou mijn Eminent Theatre 310 Unique (in uitstekende staat) wel willen ruilen tegen een gewone Eminent 310 Unique (ook in goede staat uiteraard). Ik heb de Rhitmix niet nodig en wil gewoon de eenvoudigere versie. Iemand interesse?
Op de originele track hoor je klik-geluidjes bij het be-eindigen van iedere toon. Duidt dit niet op een erg korte sustain ? Mijn Solina String synthesizer heeft niet zo'n korte sustain. Heeft een 310 dat wel of heeft Jarre de noten op een andere manier afgekapt ?
Origineel geplaatst door wesko Ik heb wat docjes op mijn site staan van de 310.
En Jarre, da's simpel. Alle registers uit, rechterpaneel strings 4" en 8" selecteren. That's it. Alle andere dingen uit. De Orbisound links maakt dan volgens mij niets uit. Wel even door de phaser halen, daarna wat reverb/chrus/delaysaus erover naar smaak, doet wonderen.
Speel CCGGcc CCGGcc CCGGcc CCGGcc (C hoog, c laag) en je weet of je goed zit. Suc6
Hier wat Jarre settings (min of meer) voor de 2000GT:
onderste klavier: 8" aan, sustain: 8" aan. Sustain length 40%, crescendo 5% (heel erg weinig). Verder alle registers uit. Instellingen maken verder niet uit dacht ik voor het string ensemble, alleen de reverb heb ik op 50%. OK luitjes, here we go (ik ben de letters niet gewoon dus ik hoop dat jullie me begrijpen ):
1) C G C G C G C G F c F c F c F c B# F B# F B# F B# F D# b# D# b# D# b# D# b# (repeat!) (waarbij bv D# staat voor de zwarte noot LINKS van D; ik ken deze notatie niet maar ik bedoel steeds degene LINKS van de witte). Hoofdletters = hoogste klavier van het onderklavier; C = de meest rechtse toets; alle hoofdletters = 4e octaaf. Kleine letters = 3e octaaf. Ik hoop dat het duidelijk is.
2) (iets meer gevoel voor melodie nodig bij deze!) Zelfde instellingen,onderklavier, 3e klavier = kleine letters, 4e octaaf = hoofdletters.
OK, ik snap het, maar probeer de afspraak aan te houden: D# is de zwarte RECHTS van de D ;-)
# betekent 1/2 hoger, dus rechts ervan. b tekentje betekent 1/2 lager, dus links.
Is het mogelijk om de String Ensemble elektronica in een 310 te isoleren, en samen met klavieren te transplanteren naar een andere (lees: kleinere) kast?
En is dat te doen door iemand met geen elektronica ervaring?
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.