emagic evp

DJOOKbox!

Stamgast
Lid sinds
19 februari 2002
Berichten
152
Locatie
Enschede
deze is werkelijk geweldig..
tis een soft-rhodes zeg maar :p . maar echt brilliant geluid..
mensen die wel es rhodes sounds gebruiken: deze moet je echt hebben!..
en mensen die geen rhodes sounds gebruiken: ga dat es gauw doen! ;)
 
De EVP is inderdaad de max !!!! De Rhodessen in de Roland XP/JV serie zijn niet slecht, maar veel metaal-achtiger dan de EVP. EVP klinkt gewoon veel authentieker en warmer.

De enige andere goeie Rhodes-klank die ik gebruik, is een preset voor... de goeie ouwe Korg WaveStation die ik een paar jaar terug op het Net heb gevonden...
 
erg goed die evp 88! :{
ik moet 'm nog ff bestellen, ik heb 'm nu nog als demo en die loopt over 22 dagen af :(
 
Ik heb zelfs gelezen dat de beroemde jazz-virtuoos Herbie Hancock nu live optreedt met de EVP88 op een Apple laptop. Als dat geen referentie is... (kan natuurlijk ook gesponsord door zijn Emagic...)
 
Klop

Klop

Inderdaad, Herbie in paradiso had gewoon een titanium powerbook waar (zo bleek later) Logic op draaide met EVP. Zijn co-toetsenist had ook zo'n ding.

Ik vind het geluid best OK vergelegen met de meeste synth-presets. Maar vergeleken met een goed afgestelde Rhodes is het echt niets...

Grtz,
Jeroen
 
Wel lichter!

Tita pobo's zijn behoorlijk licht hoor. En nog niet zwaar ook!

Andere goede Rhodes patches zijn er ook voor de EX5 die als enige dicht in de buurt komt qua het nabootsen van de snaren. (FDSP that is)
 
Yep

Yep

Vooral de SkiRhodes is erg goed. Mijn Motif komt ook dicht in de buurt...

Grtz,
Jeroen
 
Back
Top