Ensoniq EPS/EPS-16+/ASR-10 topic..

Inmiddels ben ik er achter dat de DD wel werkt, maar niet altijd de boodschap doorkrijgt van "begin maar met opstarten OS".

Na een paar keer uitzetten en weer aanzetten deed ie uitstekend, ook het laden van samples, maar toen ik hem uitzette om wat schoon te maken, deed ie het daarna weer net zo.

dat is:

- display zwart (werkt verder prima)
- alle instrument leds aan (rood en geel)
- en als ik op een willekeurige knop druk, dan gaat er op het scherm een cijfer/letter branden.

overigens geen meldingen van BOOT ERROR of die andere bekende ERROR.
 
Inmiddels ben ik er achter dat de DD wel werkt, maar niet altijd de boodschap doorkrijgt van "begin maar met opstarten OS".

Na een paar keer uitzetten en weer aanzetten deed ie uitstekend, ook het laden van samples, maar toen ik hem uitzette om wat schoon te maken, deed ie het daarna weer net zo.

dat is:

- display zwart (werkt verder prima)
- alle instrument leds aan (rood en geel)
- en als ik op een willekeurige knop druk, dan gaat er op het scherm een cijfer/letter branden.

overigens geen meldingen van BOOT ERROR of die andere bekende ERROR.
Precies datzelfde heb ik ook met twee ASR's gehad. Mijn eerste ASR heb ik 9 jaar gehad. De eerste keer kon ik het probleem oplossen door het displayboard te vervangen uit die van een ander, van buiten lelijker, maar werkend exemplaar. De tweede keer kon ik mijn ASR wegdoen. Ik heb nu sinds een paar jaar een rekversie en die heeft fysiek minder te lijden, omdat er geen toetsen opzitten. Alles staat in verbinding met elkaar binnenin de ASR-10. Als ik onzin vertel, dan ligt dat aan Music House!
 
Ik heb een EPS-16+ waarvan beide schuiven niet meer goed zijn. Weet iemand (Martijn?) of daar nog aan te komen is?

Als de schuiven dezelfde zijn als bij de ASR-10, dan zijn ze eventueel wel schoon te maken. Als je ze wilt vervangen, dan wordt iets lastiger. Ik weet dat de ASR-10 sliders in ieder geval een waarde van 5K (B) hebben en dat ze waarschijnlijk van Alps komen.
 
Als de schuiven dezelfde zijn als bij de ASR-10, dan zijn ze eventueel wel schoon te maken. Als je ze wilt vervangen, dan wordt iets lastiger. Ik weet dat de ASR-10 sliders in ieder geval een waarde van 5K (B) hebben en dat ze waarschijnlijk van Alps komen.


Het zal helaas vervangen moeten worden dus dan zal het misschien niet lukken.....:(

Wegens een stommiteit van mij zijn beide schuiven afgebroken. Ik heb ze wel weer kunnen lijmen met een of andere superlijm, maar ideaal is dit niet natuurlijk.

1) grote kans dat het eerdaags toch weer afbreekt op het zwakke punt en

2) de schuiven beginnen nu pas te werken vanaf de bovenste helft zeg maar; geen idee hoe dit kan :confused: Voor het volume is dit natuurlijk niet zo'n ramp, maar met de dataslider is dit wel erg lastig werken zo.

Nou ja, mocht er nog kans zijn op vervanging dan hoor ik het graag, en anders modder ik nog wel even door zo!
 
oke prima de Mirage , de ASR-X ( zwart ) en de ASR-X pro ( Rood ) komen erbij:okdan:

mbt deze draad info
veeeeeeeeeeel info zoveel zelfs dat k effe oversla [lui ...]
http://www.chickensys.com/jumpstation.html

er werd laatst nog gevraagd [mede door mezelf ] wat nou transwave[ing ] was ;
hiero
http://www.chickensys.com/asrx/kb/002.html
up splicen / samevoegen van samples [askt goe heb?

A Transwave is an Ensoniq idea; a great idea, as a matter of fact. A working Transwave is made up of two parts:

* A single waveform, made up of usually up to 128 waves run end-to-end together. This is called a Transwave.
* The Transwave is affected by a Transwave Modulation function turned ON, which is a Looping function that will loop a segment of the Transwave. Upon responding to any modulator; e.g. velocity, mod wheel, etc., the function will dynamically change which segment the ASR will loop.



goed draad dit RENE ..en digimod mag blijven:halleluja
 
Laatst gewijzigd:
Heb een hele stomme vraag, heb een ASR 10. En een scsi zip. maar ik weet niet hoe ik geluiden van die zip in mijn ASR moet laden, ik wil het editen en dergelijk gewoon op de pc blijven doen ( voorlopig ) maar wel gebruik gaan maken van de ASR. Kan iemand me helpen?
 
transwaves

transwaves

heeft er al iemand es zelf een fatsoenlijke transwave gemaakt? ik was aan het experimenteren met tranzillon maar die waves klinken veelal hetzelfde.. en met eigen samples kom ik niet verder dan een hoop glitch (wat op zich dan ook wel weer mooi is 8~)

verder kon ik er ook niet veel meer over terugvinden op het net...

concreet: is er echt geen andere manier dan 128 single (of meer) cycles te maken, start en einde te faden, aan elkaar te kleven en maar hopen dat ie het doet?
 
transwaves

transwaves

heeft er al iemand es zelf een fatsoenlijke transwave gemaakt? ik was aan het experimenteren met tranzillon maar die waves klinken veelal hetzelfde.. en met eigen samples kom ik niet verder dan een hoop glitch (wat op zich dan ook wel weer mooi is 8~)

verder kon ik er ook niet veel meer over terugvinden op het net...

concreet: is er echt geen andere manier dan 128 single (of meer) cycles te maken, start en einde te faden, aan elkaar te kleven en maar hopen dat ie het doet?
 
heeft er al iemand es zelf een fatsoenlijke transwave gemaakt? ik was aan het experimenteren met tranzillon maar die waves klinken veelal hetzelfde.. en met eigen samples kom ik niet verder dan een hoop glitch (wat op zich dan ook wel weer mooi is 8~)

verder kon ik er ook niet veel meer over terugvinden op het net...

concreet: is er echt geen andere manier dan 128 single (of meer) cycles te maken, start en einde te faden, aan elkaar te kleven en maar hopen dat ie het doet?
Je valt in een herhaling. :) Ik heb een keer een Transwave gemaakt waarvan het resultaat pulsbreedtemodulatie was, maar je kon duidelijk de overgangen horen tussen de golfjes, dus dat was geen succes. Maar sinds ik de TS-10, de Transwave library van Waveboy,de CD The Art of Transwaves en de Waldorf MicroWave XTk heb, ben ik genoeg verwend om het nog eens te proberen.
 
weetje - misschien is dit beter in price ..draad maargoed t gaat over ensoniq asr
ik denk erover om mn asr x ful xpanded te verkopen
wat hij staat al te koop eerst ;400 ,..nu 350
wat ik eigenlijk een bodem price vindt

wat zie ik ineens dat er gatsn zijn die hun asrx [zwarte sample tank ! ] verkopen / dumpen voor 250.- her en der
das toch geen markt waarde meer
ik wil ongeveer een z1 en wil daarvoor mn asrx in ruilen / verkopen
en niet bv mn asrx verschyten
want die paarkeer dat ikm gebruikte [eg waar tis een skand] klonk tie goed ,..en fx zijn zekers ok ,..
maar ik bente druk met andere dingen dan samplen ,..geen rust ofso
[zin in ,...:bekdicht::dubbel:]

iig de asr 10 keys en zekers de asr1088 keys is bets wel o9p waarde geschat die verkoopt bv voor 500 en meer
waarom dan de asr x niet [ uhhh ,... byna niet ] ???:gaap::gaap::gaap:

dus mn statement is danook ..
ik betaald e380 en ga m ook niet verschyten omdat sommige m vergooien voor 250 op t forumen ergens anders

ik vindt m wel mnn350 minstens waard
ook al koop je bv een s1000 akai voor 50.- [ zie draad ]
maar goed das andeere koek .............

kwil nog steeds een z1 grrrrrr:D
 
overige vernomen dat bij mij de diskdrive gewoon vervangen dient te worden, kan ook door een ZIPke. Mijne is te koop voor EUR 200,00. Memory fully expanded, uiterlijk in nieuwstaat.

(ik denk ik zeg het maar even)
 
mooi spul mooie draad.

Al heeft de Mirage me nooit zo aangesproken.

ik heb een mirage rack ,..eerlijk gezegd nog maar bitter weinig in gebruik ...shame iknow...
iig ik had m gekocht om mee samplen en m dan goede maatjes te laten worden met mn oberheim dpx :luv:
http://www.emulatorarchive.com/Samplers/DPX1Overview/dpx1overview.html
op een paar floppys na ,..nog niet veel meegedaan
dusk ben wel beniewd ...naar reacties van mensen die m al jaren gebruiken ,t waarom - wat ze er ongeveer mee doen ,...:doei:
vast geen harddisk recording :D
maar bv drums ofso en filteren ze die ...og gewoon staright 8 bitt ..eruit

want er zijn vast wel mirage gebruikers groepen ..on line ...ergens
maar om eerst lid te worden :stupid
en dan mee te moge discussen over hoe schandalig fettje die wel niet is ,..tsja ,..t gaat mij voornamelijk dat iksamples kan maken die mn dpx dan heerlijk na played ....voor wie niet weet , de dpx is een emu emulator 2 board in oberheim jasje

dus de mirage sound en prophet 2000 en de s900 sound uit een kastje ,..mooi geen moulinex,...:dubbel::dubbel:
check http://www.i2.i-2000.com/~jeffrey/DPX1.htm
Conclusion

The DPX-1 is a sample player with the ability to read samples of the following formats: Emu Systems Emulator II, Sequential Prophet 2000/2, Ensoniq Mirage and Akai S900. The S900 samples may only be read with units that have ROM version 2.0 or later. The unit is strictly a sample player with no ability to sample or modify the presets which are loaded into the unit.

The Voice

The DPX is an eight voice polyphonic instrument which converts all sample data to 12 bit linear data format. The DPX-1 uses a Motorola 68000 processor to perform this function among other things. The voice is routed trough a VCF and VCA and maybe modulated by an LFO. The samples are loaded via a 3.5 double density or 5 ¼ disk drive. All VCF, VCA and LFO parameters are read from disk and are not editable by the user with the exception of Filter Cutoff. With ROM 2.0 or later the filter cutoff may be adjusted from 0-99, while earlier versions allow the user to select filter wide open or the filter setting per the disk.
The DPX-1 is a great idea with one serious flaw which is the inability to edit presets. Its a shame that the Sound Designer I special versions (i.e. Emulator II or Prophet 2000) was never created to work with the DPX-1. The DPX’s usefulness is seriously limited unless you already have sample banks that are set up exactly as you wish to use them. However the DPX-1 is a excellent way to add 8 voices of EII, Mirage, P2000 and S900. It is cheaper that buying one of these samplers and you get the ability to read all four formats. I can only do a side by side comparison of the EII to the DPX with respect to how it sounds. The EII seems a little smoother sounding to me especially its filter. However the sound difference is very minimal but there is going to be a difference with the EII and the DPX since the DPX plays backs samples using linear 12 bit versus non-linear 8 bit on the Emulator II. I also think the filter is more aggressive sounding in the DPX-1 than the EII. So my preference is the EII over the DPX when it comes to the sound but the difference is very slight. The real advantages of the DPX is its price, its size (there was no Emulator II rack), the ability to get EII preset banks on 3.5 disk and most importantly the ability to read 4 different sample formats.

mijn bydrage aan t ensoniq mirage verhaal,... hy staat vaak ,...en de asrx ..ook -soms een drumkitje aan sturen ,..eiegnlijk zonde ,-
iemand kopen '?

kwilde 400 mag weg voor 350 ,...zie verkoop draad
leuke -mooie sampler met eiegnlijkalles erop ,..
kheb centen nodig voor een z1-k5000 ofso
:okdan:8~
 
EPS 16+ perikelen

EPS 16+ perikelen

Net een EPS 16+ gekocht. Met een defecte floppydrive ;{ Ik heb onlangs met sucses een SD-1 drive vervangen door een gemodificeerd PC-drive.
De kabel is trouwens het enige wat gemodificeerd dient te worden.......
Ik laat nog weten of het bij de EPS 16+ ook lukt.
Verder ben ik op zoek naar een SCSI interface voor in de EPS 16+
Weet iemand waar ik de Mac software EPSM kan vinden ?

Groetjes

Michel
 
Ik ben altijd een Akai fanaat geweest, en ik heb er ook heel veel van gehad (S-950, S1100, S2800i, S3000, S3000XL, MPC 2000, MPC 2000 XL plus de nodige recorders: DR4, DR16), maar ben onder de indruk geraakt van de ASR-10.

De rack versie heeft jaren geleden een tijdje in m'n rack gehangen tussen het Akai geweld aldaar, toen een bevriende artiest in mijn studio aan het werk was. Toen nooit naar gekeken, heel stom denk ik ;)

Ik ben bekend geworden als houseproducer, maar ben steeds meer bezig met hiphop productie en andere alternatieve stijlen, en zie dan o.a. Kanye en Pharell een ASR gebruiken. Daarnaast het feit dat je een sample kunt slicen zonder deze te kopieren, een interne sequencer en de filters en effects: voor mij komt zo'n apparaat op een goed moment.

Ik ben heel handig met computers, VST's etc, maar ik vind het totaal niet inspirerend meer om met een muis en beeldscherm muziek te maken. Heb ook nooit echt goede dingen kunnen maken op die manier. Ik ben oldschool, van de eerste generatie samplers, en ik ben de laatste weken dus flink op zoek geweest naar een oldschool hardware variant, anders dan de MPC.

Als iemand een ASR-10 (keyboard, SCSI, full ram) over heeft dan hoor ik het graag, heb dat al geplaatst in het vraag/aanbod topic, maar toch ;)

Hopelijk hebben jullie er binnenkort een splinternieuwe (maar toch een beetje oude) Ensoniq fan erbij ;)
 
Hallo allemaal, ben sinds vandaag eigenaar van een ASR-10. Ik ben begonnen met het samplen en het uitleggen van mn samples over de toetsen. Alleen als ik sample in stereo en de wavesample dus kopier naar een toets ernaast, dan is de originele wavesample in mono terwijl het gekopieerde wavesample wel in stereo klinkt. ook kan ik het begin en eindpunt van de originele wavesample niet aanpassen want dan krijg ik de melding; layer edit not alowed, doe ik iets verkeerd? waarom klinken mij samples niet in stereo?

mvg.
 
Back
Top