gear in combinatie met katten...

Mijn grootste probleem met muziek maken nu is denk ik dat teveel door hun wordt afgeleid als ze in de muziekruimte zijn, wil niks missen.. :D Gisteren de deur opengelaten van de muziekruimte toen ik een beetje aan het pingelen was.. hoor je ineens 'n miauwtje.. dan leg ik toch mijn gitaar weg en maak plaats op mijn schoot.. duurt meestal ook niet lang maar zo lief :luv: Meestal liggen ze in de muziekruimte op een kleed wat ik voor de akoestiek heb liggen.. soort alternatieve krabpaal is dat voor ze, of ze gaan spelen met iets wat op de grond ligt.. 'n kabel oid. Geen problemen met gear wat als klimrek wordt gebruikt gelukkig.
Maar leuk ja als ze bij je zijn. Ook videootjes van katten kijken vind ik ontzettend amusant ja.. en die 2 hier ook. :D Het probleem is wel dat als er kreisend geluid bijzit ze enorm alert gaan reageren en zoeken en getriggered worden voor gevaar.. die onrust wil ik ze niet aandoen.

Disharmonic die bezem zag Pluis alleen aankomen zie ik nu op de video.. dat verklaart alles. Maar over het algemeen is Pluis wat voorzichtiger.. als er eenmaal vertrouwen is gaat ie voor de volle 100% voor. Ook zodra ie op zijn rug ligt dan wil ineens spelen en lijkt wel een roofdier.. hij haalt uit naar je handen kan echt gemeen hard bijten. Dat dat Simba veel zachter..,

oh.. en dan hebben we ook nog onze zwerfkater die niet naar binnen durft en al ruim 4 jaar komt.. We hebben 2 huisjes staan voor het voer droog te zetten en uiteindelijk verblijft ie er met regenachtig weer als vandaag bijna de hele dag.. En ook in de morgen ligt ie al te wachten als ik opsta. Deze is duidelijk getraumatiseerd en ook heel bang voor voeten (geschopt waarschijnlijk). Pas na 3 jaar liet ie zich een beetje aanhalen en laat dat ook alleen door mij doen. Mijn vriendin accepteert ie alleen voer van :dubbel:
Hieronder een videootje van net, je ziet em ff uithalen en het blijft altijd afwachten naar zijn bui. Gelukkig heb ik em erna wel even kunnen aaien.. maar je moet echt zo'n geduld hebben met sommige katten. Hij heeft een vaste plek op een stoel (zie foto hieronder) en dan zit ik naast em en laat ie zich soms wel een kwartier vertroetelen.. zo ontzettend bijzonder om zo'n beestje te zien ontdooien dan. :luv:



116440255_10214571417877789_5487738413904589427_o.jpg
 
oh.. en dan hebben we ook nog onze zwerfkater die niet naar binnen durft en al ruim 4 jaar komt.. We hebben 2 huisjes staan voor het voer droog te zetten en uiteindelijk verblijft ie er met regenachtig weer als vandaag bijna de hele dag.. En ook in de morgen ligt ie al te wachten als ik opsta. Deze is duidelijk getraumatiseerd en ook heel bang voor voeten (geschopt waarschijnlijk). Pas na 3 jaar liet ie zich een beetje aanhalen en laat dat ook alleen door mij doen. Mijn vriendin accepteert ie alleen voer van :dubbel:

Als ik je zo liefdevol over de katten hoor praten dan komt er wellicht een dag dat je je studio afbreekt, de gear verkoopt en waar ooit de studio was een opvanghuis begint voor zwerfkatten met allemaal heerlijke ligkussens voor ze. ;)
 
Als ik je zo liefdevol over de katten hoor praten dan komt er wellicht een dag dat je je studio afbreekt, de gear verkoopt en waar ooit de studio was een opvanghuis begint voor zwerfkatten met allemaal heerlijke ligkussens voor ze. ;)

Tja.. muziek maken is tegenwoordig ook maar saai met zo weinig interactie aangezien je dit live voorlopig niet meer live kunt doen.. Maar dat ik teveel wordt afgeleid door ze klopt helemaal vrees ik..
 
en dan hebben we ook nog onze zwerfkater die niet naar binnen durft en al ruim 4 jaar komt..
:luv:

Mooie kat ook die zwerver.

Op de twaalfde verdieping is de kans op een zwerfkat niet zo heel groot.
Weleens een verdwaalde buurkat op de galerij en Moortje heeft weleens een muis gevangen op het balkon.

Wat betreft springen op gear.
Dat hebben ze hier nooit echt gedaan.
Milou maar één keer en die wist zo over een synth te lopen dat een zorgvuldig ge-edit geluid in één keer weg was.

Voor de rest....geduld.
Naarmate ze ouder worden, worden ze vaak ook rustiger (de mijne in ieder geval).
In het geval van Milou ook knuffeliger, maar met een kat op schoot kan ik vaak prima werken en zo nier leg ik haar naast me op een stoeltje/kruk en maft ze gewoon verder.
 
Mijn grootste probleem met muziek maken nu is denk ik dat teveel door hun wordt afgeleid als ze in de muziekruimte zijn, wil niks missen.. :D Gisteren de deur opengelaten van de muziekruimte toen ik een beetje aan het pingelen was.. hoor je ineens 'n miauwtje.. dan leg ik toch mijn gitaar weg en maak plaats op mijn schoot.. duurt meestal ook niet lang maar zo lief :luv: Meestal liggen ze in de muziekruimte op een kleed wat ik voor de akoestiek heb liggen.. soort alternatieve krabpaal is dat voor ze, of ze gaan spelen met iets wat op de grond ligt.. 'n kabel oid. Geen problemen met gear wat als klimrek wordt gebruikt gelukkig.
Maar leuk ja als ze bij je zijn. Ook videootjes van katten kijken vind ik ontzettend amusant ja.. en die 2 hier ook. :D Het probleem is wel dat als er kreisend geluid bijzit ze enorm alert gaan reageren en zoeken en getriggered worden voor gevaar.. die onrust wil ik ze niet aandoen.

Bij mij gaat het vooral mis als ik op sta om iets te doen qua synth en dan over een kat struikel of (bijna) op een kat ga zitten die gauw op de bureaustoel kruipt.

Onze zwarte dame is een notoire klimmer. Die zit graag op onze schouder (papegaai) en hangt ook in m'n Jaspers Rack. Daar maak ik me niet meer druk om tegenwoordig.

Overigens zijn het ook eikels, want terwijl ik dit bericht typ hoor ik een lading herrie uit de kamer hiernaast en tref ik dit aan :D

​​​​​​​
 

Attachments

  • IMG_20201008_175614321.jpg
    IMG_20201008_175614321.jpg
    33,6 KB · Bekeken: 159
Oei.. ja dan schrik je wel even.. hahaha.. Maar leuk een papagaai!! Heb een grijze roodstaart gehad.. wat een feest en sfeer zo´n beest.. Alleen als je em alleen laat sterven ze de eenzaamheid.. hij is ook naar een liefhebber gegaan daarom. Ik had toen ook poezen en hij was totaal niet bang.. eerder andersom. Maar fantastisch om te hebben zo'n beest.
 
Oei.. ja dan schrik je wel even.. hahaha.. Maar leuk een papagaai!! Heb een grijze roodstaart gehad.. wat een feest en sfeer zo´n beest.. Alleen als je em alleen laat sterven ze de eenzaamheid.. hij is ook naar een liefhebber gegaan daarom. Ik had toen ook poezen en hij was totaal niet bang.. eerder andersom. Maar fantastisch om te hebben zo'n beest.

Ik bedoelde eigenlijk dat de kat zich als papegaai gedraagt, doordat ze in m'n nek wil zitten. :D Had ik beter kunnen formuleren. Papegaai lijkt me ook super om te hebben, maar we hebben al genoeg dieren in dit huis..
 
Mooie kattenverhalen weer :). Hier wordt ook gemiauwd tot het ‘baasje’ klaar gaat zitten voor een kroelsessie. En als er niet gekroeld wordt gewoon zo gaan liggen dat werken ook niet echt mogelijk is :D

IMG_0592 copy.png
 
Ik bedoelde eigenlijk dat de kat zich als papegaai gedraagt, doordat ze in m'n nek wil zitten. :D Had ik beter kunnen formuleren. Papegaai lijkt me ook super om te hebben, maar we hebben al genoeg dieren in dit huis..

ehm.. ah.. hahaaa.. Ja. Nu ik het lees heb ik het zelf een beetje zo ingevuld. :D Maar een kat op je schouder die meekijkt.. da's ook gezellig!! :) Ik probeer als Pluis op schoot ligt zo voorzichtig mogelijk door te gaan met wat ik doe maar ik merk dat ie het niet heel relaxed vindt en dan toch afstapt..

Tom 32 Ik vind het ook erg leuk als ze op schoot liggen.. het is alleen een beetje een slechte combi met gitaar spelen. :)
De zwerfkat is nu ik wat meer vertrouwen heb gewonnen ook een heel ander dier geworden en komt dus echt naar die stoel als ik er naast zit... en ook dan heeft ie soms ineens een wantrouw momentje.. het blijft geduld hebben.. Maar zeker een mooie kat ja. Hij ziet er nu ook topfit uit.. Hopelijk krijgen we ooit nog eens zover dat ie binnen durft te blijven.. heel afentoe zet ie wel een paar voetjes binnen maar als het voer op is vertrekt ie weer. En 'n keer is de deur dichtgevallen door tocht.. helemaal paniek natuurlijk... In het begin kwam ie minder consequent en hij heeft ook een aantal keer een mank pootje gehad. Zo zielig.. en juist ook omdat je niet kan doen.. :( Natuurlijk vangen ze in de natuur weleens wat maar dan zijn ze totaal afhankelijk.

kobuz ahh.. Wow.. echt eigenwijs he?? maar wat 'n lieffie..:luv:
 
Mooie kattenverhalen weer :). Hier wordt ook gemiauwd tot het ‘baasje’ klaar gaat zitten voor een kroelsessie. En als er niet gekroeld wordt gewoon zo gaan liggen dat werken ook niet echt mogelijk is :D


Mooi beessie :)

ehm.. ah.. hahaaa.. Ja. Nu ik het lees heb ik het zelf een beetje zo ingevuld. :D Maar een kat op je schouder die meekijkt.. da's ook gezellig!! :) Ik probeer als Pluis op schoot ligt zo voorzichtig mogelijk door te gaan met wat ik doe maar ik merk dat ie het niet heel relaxed vindt en dan toch afstapt..
Herkenbaar, dat voorzichtig bewegen :D
 
Haha chill, die van mij komt ook altijd ff rondneuzen en gaat dan ergens liggen slapen in de buurt. Kroelen issie meestal niet zo van. Zodra ik klaar ben gaat het hok dicht zodat ie er niet in kan als ik er niet bij ben.

Ook al doet ie niks, toch bang dat ie de stands met monitors om laat vallen of in de condenser mic of absortiepanelen gaat hangen :)

​​​​​​
 
Wat doe je als je kat boven op de Yamaha springt??
Dan pak je je camera toch?? :D



Deze is van vanmorgen.. zo lief :luv:

 
Ben hier vast de partypooper maar de kat mag de kelder niet in. En de studio deur is altijd dicht, moest ze er toch al geraken. Ik wil niet denken aan springende kat op mijn jaspers stands met gear. Dat loopt gegarandeerd fout.
Merk ook dat ik geen kattenmens ben. Ik knuffel 99,999% vd tijd de hond hier.
 
Tom 32 Ik vind het ook erg leuk als ze op schoot liggen.. het is alleen een beetje een slechte combi met gitaar spelen. :)
De zwerfkat is nu ik wat meer vertrouwen heb gewonnen ook een heel ander dier geworden en komt dus echt naar die stoel als ik er naast zit... en ook dan heeft ie soms ineens een wantrouw momentje.. het blijft geduld hebben.. Maar zeker een mooie kat ja. Hij ziet er nu ook topfit uit.. Hopelijk krijgen we ooit nog eens zover dat ie binnen durft te blijven.. heel afentoe zet ie wel een paar voetjes binnen maar als het voer op is vertrekt ie weer. En 'n keer is de deur dichtgevallen door tocht.. helemaal paniek natuurlijk... In het begin kwam ie minder consequent en hij heeft ook een aantal keer een mank pootje gehad. Zo zielig.. en juist ook omdat je niet kan doen.. :( Natuurlijk vangen ze in de natuur weleens wat maar dan zijn ze totaal afhankelijk.
ow.. de zwerver (Boef) uit het verhaaltje hierboven hebben we enkele maanden later consequent naar binnen gelokt met voer. Elke morgen voor het werk een strijd.. deur open (koud) maar uiteindelijk heeft het ertoe geleid dat we sneaky de deur dicht konden doen en verbleef ie met wat onrust steeds langer binnen.. totdat het winter werd.. en hij eigenlijk wel ok was met het binnenklimaat..

Nu wacht ie me elke op als ik thuiskom. Zoals hieronder. Heeft nog wel enkele bange momenten en haalt dan uit maar kan ook uren op m'n schoot liggen.. :)

 
😻

hier dn Moos. Schoot is niet genoeg. Moet en zal op het buro. Hoewel ik niet zo streng als @klinkske ben, geen geintjes en geen katten bovenop de gear zelf, dus de prins krijgt een kussentje ;)

3E9A00EB-4C06-471F-BEE8-D45957F8A392.jpeg
 
Ben hier vast de partypooper maar de kat mag de kelder niet in. En de studio deur is altijd dicht, moest ze er toch al geraken. Ik wil niet denken aan springende kat op mijn jaspers stands met gear. Dat loopt gegarandeerd fout.
Merk ook dat ik geen kattenmens ben. Ik knuffel 99,999% vd tijd de hond hier.
Bij mijn gaan de deuren van de muziekruimte ook dicht als ik er niet ben maar voor ventilatie moet ie soms ff open en komen ze altijd ff kijken of alles nog goed is na al die rare geluiden. :D
Heb ook een hond gehad, fantastisch!! Maar moest ik er een ander plekje voor zoeken omdat ie te waakzaam was en de buurt dat niet heel erg waardeerde. :(

@kobuz Wat kijkt ie stoer.. hahaha.. als 'n koning op z'n troon. <3
Katten willen geloof ik het liefst hoog zitten en het overzicht houden. Voor Simba was dit de eerste keer dat ie het hogerop zocht op een synthesizer. De anderen doen dat niet en willen alleen maar op schoot liggen. Simba ligt ook het liefst in doosjes. :D Ooit 'n keer 1 in de muziekruimte neergezet en ligt ie best vaak in.. en er staat al tijden 'n (veel te klein) doosje op de keukentafel waar ie heel vaak in ligt.. je kunt krabpalen en mandjes kopen.. maar ze doen toch wat ze zelf willen.. :D

IMG_20210409_202050.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top