vocals inspreken

bouncemasters

Ouwe rot
Lid sinds
7 Maart 2002
Berichten
575
Locatie
Breda
mensen,

wij zijn bezig met een nwe track, en we hebben wat tekst die we zelf willen inspreken op onze eigen pc

aangezien t niet om gewoon 1 zinnetje gaan, vraag ik jullie vriendelijk om tips en evt. dignen waar me rekening mee moeten houden.
 
Hallo,

Belangrijkste: goeie mic. Liefst condensator mic. Misschien kun je er eentje lenen?

Ook belangrijk: compressie. Eventueel achteraf met een goeie plugin (afhankelijk van software die je gebruikt voor opname)

Tevens belangrijk: goeie spreekstem :)

-- HanzZ
 
compressie niet alleen achteraf lijkt me(?) als het goed op band komt scheelt je weer werk in de mix :)

verder is een goeie spreekstem uiteraard vereist...
 
Origineel geplaatst door DJOOKbox!:
"compressie niet alleen achteraf lijkt me(?) als het goed op band komt scheelt je weer werk in de mix :)"

Mee eens, wat ik bedoelde was: als het niet anders kan dan achteraf. En dat zou kunnen gebeuren met bepaalde software. Had ik zelf namelijk laatst ;)

-- HanzZ
 
Origineel geplaatst door DJOOKbox!
compressie niet alleen achteraf lijkt me(?) als het goed op band komt scheelt je weer werk in de mix :)

verder is een goeie spreekstem uiteraard vereist...

kweet niet of mijn stem goed is natuurlijk, ik heb wel wat vocoders, stem moet ieder geval duister en vaag gaan klinken
 
Origineel geplaatst door bouncemasters


kweet niet of mijn stem goed is natuurlijk, ik heb wel wat vocoders, stem moet ieder geval duister en vaag gaan klinken

hmmm.... probeer eens twee dagen niet te slapen... daar wordt ik in iedergeval wel vaag van ;)

-- HanzZ
 
Origineel geplaatst door bouncemasters


kweet niet of mijn stem goed is natuurlijk, ik heb wel wat vocoders, stem moet ieder geval duister en vaag gaan klinken

naar beneden transponeren time strechen. lfo effecten.
trucje voor het enge koortje.
neem wat op, kopie de opnamen drie keer en leg ze naast elkaar.
met 1 opnamen doe je niks, de ander transponeer je naar beneden met behoud van de lengte, met de laatste doe je het zelfde alleen transponeer je die wel een andere noot als de andere twee.

gooi over het geheel nog wat fx. en dan klinkt het zeker weten vaag!!
 
Origineel geplaatst door EDP


naar beneden transponeren time strechen. lfo effecten.
trucje voor het enge koortje.
neem wat op, kopie de opnamen drie keer en leg ze naast elkaar.
met 1 opnamen doe je niks, de ander transponeer je naar beneden met behoud van de lengte, met de laatste doe je het zelfde alleen transponeer je die wel een andere noot als de andere twee.

gooi over het geheel nog wat fx. en dan klinkt het zeker weten vaag!!

ok relax , bedankt voor de tips, alleen 1 vraagje, was is een lfo effect ?
 
Origineel geplaatst door bouncemasters


ok relax , bedankt voor de tips, alleen 1 vraagje, was is een lfo effect ?

ik bedoel gewoon een lfo die de amp bestuurd er overheen gooien. net zoals wanneer je de modulatie wiel open gooit en je een soort vibrato over je geluid krijgt
 
Origineel geplaatst door EDP


ik bedoel gewoon een lfo die de amp bestuurd er overheen gooien. net zoals wanneer je de modulatie wiel open gooit en je een soort vibrato over je geluid krijgt


ik ben niet zo technisch hoor, maar ik bekijk t wel ff in wavelab
of ik daar een lfo kan vinden
 
Denk eraan dat een mic, en helemaal een condensatormic niet zomaar direct op een geluidskaatje kan worden aangesloten.

Je hebt sowieso een voorversterker nodig, eventueel inderdaad in combinatie met een compressor. Een channelstrip (1 apparaaat met zowel pre-amp als compressor, enhancer, de-esser) is de ideale oplossing. Ze zijn er in allerlei kwaliteiten en prijsklassen. Een condensatormic moet ook nog 48V fantoomvoeding hebben. Dat zit vaak op losse pre-amps, op grotere mixers, op sommige recording units en bv op de hierondergenoemde vocal unit

En voor vette vocals, en meteen alles in een. Zonder achteraf te hoeven klooien: de Voice Prism van TC Helicon. Die staat hoog op mijn verlanglijstje. Hij is wel aardig duur, zeker met de extra expansion. Maar erg gaaf, vocoder, 5 stemmen harmoniser, male/female schakeling etc. En hij klinkt aardig echt.8)
 
Back
Top