Roland SH-101 is gewoon een van de leukste monosynths.

We gooien er ook nog even een MC-202 scan bij voor de mensen die hem niet kennen en voor de mensen die hem juist WEL kennen:
 

Attachments

  • mc-202.jpg
    mc-202.jpg
    103,4 KB · Bekeken: 139
Huh? Ik zie in dat artikel genoemd: Roland MC-4? Nog nooit van gehoord!

<EDIT> Ohwja, deze:

roland_mc-4.gif


MC-4 had toch geen ingebouwde geluiden? Behalve metronoompje evt. dan.

Trouwens, viel me op dat de nieuwprijzen niet eens zo waanzinnig waren in vergelijking met de huidige marktprijzen: Roland SH-101 kostte 1100 gulden, dus zeg 500 Euro nieuw. Marktprijs nu is ook rond de 500 toch?
 
Origineel geplaatst door Hanz
Trouwens, viel me op dat de nieuwprijzen niet eens zo waanzinnig waren in vergelijking met de huidige marktprijzen: Roland SH-101 kostte 1100 gulden, dus zeg 500 Euro nieuw. Marktprijs nu is ook rond de 500 toch?
laten we het maar niet weer over de 303 hier hebben dan :D
 
Stukje 101 gefreak met de sequencer, portamento, en filter getweak :)

 
Meer van dat, maar nu met smerige noizy distortion van een cheap-ass portable gitaar amp...

Kheb er met soundforge maar een noisegate overheen gehaald want de noise was echt ruk!

 
Laatst gewijzigd:
De cv/gate van de mc-202 gaat toch door de cpu waardoor je een irritante vertraging krijgt van enkele ms.
Laatst bij iemand nog zitten tobben om dat recht te trekken.

Portamento via een midi/cv converter klinkt meestal voor geen meter. Misschien op een goede kenton, maar op zowel een doepfer als Philip Rees is het een drama.
Kan je mss even uitleggen waarom het voor geen meter klinkt? Is het de resolutie die te laag wordt doorgegeven? Zit er vertraging op? Of bedoel je dat de glide slecht klinkt wat betreft pitch -wobble pitch ofzoiets?
 
Back
Top