2de sampler, goed idee?

sherman filterbank lijkt me ook relaxed idd, maarja geen centen voor...

zal de tip van niel 's proberen, ik doe toch echt iets fout blijkbaar...blijft een zwakke plek die kicks, heb echt van alles uitgeprobeerd gainen op mixer (leuk maar te beperkt), quadrafuzz, soundofrge distortion, gain change in sampler, rack attack, orion pro, stomper, predatohm..maar krijg ze maar niet naar mijn smaak...maar ja, 't zal toch mogelijk moeten zijn denk ik...dus t is wel de moeite waard om uit te proberen...in elk geval bedankt voor de tips, altijd handig :okdan:

hoe dan ook...2 samplers om mee te klooien lijkt me wel leuk :D
 
Het gaat hier dus om 2 dingen:

1- geluiden heen en weer samplen
2- kicks oversturen voor hardcore

Voor het heen- en weer samplen door analoge effecten gebruik ik zelf 1 sampler en 1 computer met een goede, maar niet overdreven geluidskaart (delta 66). Dat werkt handig omdat je in je compu gewoon een lang stuk gepiel kan opnemen (knoppies draaien), en dan vervolgens de beste fragmenten terugsamplen. Dat terugsamplen gaat bij mij trouwens via S/Pdif, want op de terugweg hoeven er geen effecten meer overheen. Zo'n kaart heb je voor dezelfde prijs als 'n goedkope sampler, dus misschien is het het overwegen waard; kun je gelijk je masters op goede kwaliteit opnemen.

Met 2 samplers kan het natuurlijk ook. Het is misschien iets minder practisch op sommige punten, maar ik denk ook dat je juist op deze manier wat hele creatieve dingen kan doen. Ik heb zelf ook wel eens overwogen om 'n goedkope s950 naast m'n S6000 te zetten. Goedkope samplers genoeg tegenwoordig: A3000, S2000, oudere Akai's (12bit), en de instappers van EMU bijvoorbeeld.

Wat betreft het oversturen van die kicks: die Sherman moet je toch echt 'n keertje proberen... :):):)
 
dank voor de tips

misschien is een goede geluidskaart idd wel een beter idee
maarja, wordt samen met een sherman een lange termijn-wannahave denk ik...kan beter eerst voor een nieuwe synth gaan
 
Back
Top