2de sampler, goed idee?

Nightstorm

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2002
Berichten
1.814
Locatie
Alkmaar
ik zat es te denken, misschien is t wel een goed idee voor mij om er een tweede sampler bij te nemen, speciaal voor kicks...met software kicks maken lukt me gewoonweg niet, met me mixer oversturen wel maar t blijft een beetje saai...met zo'n A3000 zou ik bijv. een kick kunnen maken, resamplen met fx, oversturen met me mixer, eq'en en dan weer samplen met me Esi...lijkt me een heerlijke manier om te werken, veel knoppies draaien enzo :)...ik zou dan genoeg hebben aan een simpele A3000, moet niet zoveel kosten tegenwoordig toch?

heeft iemand iets zinnigs te zeggen over deze plannen, tips voor andere samplers, andere suggesties etc.?

(maak hardcore trouwens)
 
eh geluidskaart in je pc misschien ?
je gaat toch geen sampler kopen voor alleen kicks ???
 
Origineel geplaatst door MadR
eh geluidskaart in je pc misschien ?
je gaat toch geen sampler kopen voor alleen kicks ???
wrom niet? kicks zijn zo belangrijk in hardcore, dat je daar best wat moeite voor mag doen :)

met de pc werken vind ik gewoon waardeloos, al die distortionplugins (quadrafuzz, predatohm) doen t voor mij gewoon niet...lekker analoog oversturen en resamplen wel :) en voor de prijs waarvoor samplers tegenwoordig weggaan kun je t ook niet laten toch? of vergis ik mij nu?
 
het gaat er toch omdat je kan samplen ?
dan kan je ipv van die 2de sampler ook gewoon het resultaat in je pc opnemen
(ik heb het helemaal niet over pc plugs ... )

en tja kicks
ik vind het erg overdreven om daar extra een sampler voor te kopen
en belangrijk in hardcore ? volgens mij is dat eerder een drugs fetisch ;)

ik vind 99% van de kicks bij hardcore voor geen meter klinken
alles plat gecompressed e.d. / dynamiek loos
een kick moet je vooral voelen !!!!!

maar dat heeft hier helemaal niets mee te maken
 
Origineel geplaatst door MadR
het gaat er toch omdat je kan samplen ?
dan kan je ipv van die 2de sampler ook gewoon het resultaat in je pc opnemen
(ik heb het helemaal niet over pc plugs ... )

en tja kicks
ik vind het erg overdreven om daar extra een sampler voor te kopen
en belangrijk in hardcore ? volgens mij is dat eerder een drugs fetisch ;)

ik vind 99% van de kicks bij hardcore voor geen meter klinken
alles plat gecompressed e.d. / dynamiek loos
een kick moet je vooral voelen !!!!!

maar dat heeft hier helemaal niets mee te maken
ja maar met een sampler met resamplefunctie kun je veel meer fx erin pleuren voor je 'm opneemt...kicks opnemen met me sb live vind ik ook geen cool idee

analoog eq'en lukt dan ook niet
 
Origineel geplaatst door Nightstorm
ja maar met een sampler met resamplefunctie kun je veel meer fx erin pleuren voor je 'm opneemt...kicks opnemen met me sb live vind ik ook geen cool idee

analoog eq'en lukt dan ook niet

misschien eens tijd voor een echte geluidskaart dan ???

en niet analoog kunnen eq ?
wat is dat voor onzin .. tuurlijk kan dat ...
tenzij je alleen intern wil resamplen
maar dat wilde je juist niet ..

en dat resamplen en dan weer samplen met andere sampler .. tja van mij mag je
echter ik vrees dat het nou niet echt veel gaat uitmaken
3 * fx ergens overheen gooien lijtk me overbodig .. je moet zonder intern resamplen al een heel eind komen
 
man je kan gewoon maps maken in je bestaande sampler, waarom dan nog een sampler derbij alleen voor de kicks? snap wel dat je die goed wilt hebben, maar dit is gewoon geld weggooien naar mijn mening. trouwens vette kicks op de pc maken kan gewoon hoor. misschien zou je der toch wat meer aandacht aan moeten besteden of een andere werkwijze. suc6.
 
Nightstorm

Nightstorm

Nightstorm ik vraag er 350 euro voor. Ruilen kan ook.
Heb em uitgebreid naar 32 mb
interne hd en handleiding
 
Origineel geplaatst door MadR
misschien eens tijd voor een echte geluidskaart dan ???
misschien, ben alleen bang dat ik er dan meteen een goede pc bij moet nemen (heb nu een p533)...voor zover ik weet zijn profi geluidskaarten nogal kieskeurig m.b.t. chipsets enzo...e een goede pc, daar heb ik helaas geen centen voor

en niet analoog kunnen eq ?
wat is dat voor onzin .. tuurlijk kan dat ...
tenzij je alleen intern wil resamplen
maar dat wilde je juist niet ..

ik wil: sampler + fx -> mixer: eq + gain -> andere sampler (en dan evt. heen en weer enzo)
maar dit zou je idd ook met een geluidskaart kunnen doen, de fx op een A3000 zijn toch digitaal dus dat moet geen reet uitmaken...dus wat dat betreft is dat ook een idee...ik vind klooien met een sampler echter veel leuker dan met een pc...ik heb ook het idee (en misschien sla ik hier wel compleet de plank mis) dat een fx-processor van een samper en gain meer van je dynamiek overlaten dan een software-editor of plugin

en dat resamplen en dan weer samplen met andere sampler .. tja van mij mag je
echter ik vrees dat het nou niet echt veel gaat uitmaken
3 * fx ergens overheen gooien lijtk me overbodig .. je moet zonder intern resamplen al een heel eind komen [/B]
ik kwam op het idee omdat ik vanmiddag dit heb geprobeerd:

uit me pc een kick + effects -> mixer -> eq + gain -> sampler...maar zoals eerder gezegd...sblive he....daarbij gaat dit vrij omslachtig omdat ik er nog een dj-mixertje tussen moet proppen

nouvea> sorry de prijs is me iets teveel, zoek echt een hele simpele amper uitgebreide..als ik al ga zoeken dus...zoveel heb je voor je kicks niet nodig aan geheugen etc.
 
kep zelf ook een hele tijd 2 samplers gehad,voor resampling.....maar nu doe ik dat in de pc,en dan via scsi weer terug naar de samplert...
 
beetje raar verhal hier ....

Ik resample ALTIJD met mijn pc, sterker nog, ik sample nooit met m'n A4000, altijd met m'n pc en z'n terratec ews88m/t kaart.
En voor die tijd werkte ik met een Teraatec DMX (eerste serie) en zelfs daarvoor met een simpele SB16 isa geluidskaart.

Valt mij vaak op dat mensen hun apparatuur zo verschrikkelijk onderschatten, vooral qua pc gerelateerde dingen.
Ik kan zelfs met een pentium 60 met Fasttracker 2 en SB16 kaart perfecte samples maken (16 bit 44,1 khz).

Graaf eens wat dieper in je spullen voordat je onnodig geld + ruimte gaat besteden.
En in het geval van je emu sampler ..... verkoop 'm en koop 'n A4000 met extra uitgangen, kan je je lol op :{

Als je je kicks overstuurd maakt het helemaal geen reet uit hoe het basisgeluid klinkt, als de attack en 't sublaag maar goed zijn .........
 
kun je met een tubedriver of distortion pedaal resamplen dan? :peukie:

maar digitaal kapot is gewoon ontzettend lelijk vind ik...kijk gain change op +30db in me sampler kan ik ook, (klinkt nog beter dan quadrafuzz vind ik), je bent alleen zo gauw de hele booming factor van je kick kwijt...op je mixer oversturen is cool, behalve dan de keiharde piep die je hoort als het stil is (daar helpt geen noise gate tegen)...dus samplen die kick, piep wegknippen en weer verder klooien, dan gaat t leuk klinken volgens mij
 
Niel> hoe hou jij een goede attack in je kick dan als je met software overstuurt?
 
Ik heb 4 hardware samplers en een paar softsamplers.
mpc2000 - akai S3000xl - akai S1000 - emulator

als het om drums gaat prefereer ik de hardware samplers.
klinken gewoon sterker.

geluidskaarten genoeg dus daar zal het bij mij niet aan liggen.

Eigenlijk prefereer ik altijd met wat voor sample ook de hardware samplers.
Soms door "luiheid" kies ik voor de makkelijkste weg en gebruik de softsamplers.

Toch als ik moet afmixen zal ik toch zoveel mogelijk de hardware gebruiken.
 
Back
Top