Draadloze koptelefoons

mindscan

mindvision
Lid sinds
16 januari 2003
Berichten
517
Locatie
Friesland
Hallo,

Zijn er goede draadloze koptelefoons? En zo ja welke?
Ik heb nu een sennheiser hd 570, dus daar iets soortgelijks van, want ik ben tevreden over deze koptelefoon, maar heb een hekel aan dat snoertje.

Alvast bedankt.
 
Re: Draadloze koptelefoons

Hallo

Helaas kan ik je niet zeggen welke draadloze koptelefoon goed is.
Maar is het niet verstandiger om de meerprijs van het draadloos systeem te gebruiken voor meer kwaliteit met een snoertje. Zonder gelijk hierover een discussie te starten van welk systeem beter is


Groetjes
Kareltje
 
Dat snoertje is wel eens lastig maar ik zou toch nooit een draadloze nemen. Die zijn gemaakt voor mensen die het gemak belangrijker vinden dan de geluidskwaliteit. En zeker als je muziek produceert of mastert is een draadloze koptelefoon totaal ongeschikt. Ook ik wil geen discussie starten maar het is een feit dat de geluidskwaliteit van een draadloze koptelefoon behoorlijk slecht is.
 
Als je last hebt van het snoertje, komt dat dan door het gebrek aan bewegingsvrijheid ??

Waarschijnlijk werkt 'n goeie kopfoon met 'n verlengkabel dan ook goed. Als je ervoor zorgt dat die verlengkabel van het plafond naar beneden komt, heb je ook geen last van rondslingerende kabels waar je met je burostoel overheen walst enzo.
 
ik heb zo'n topmodel AKG even gehad, heb em "carrèmant" teruggestuurd.

Genoeg info zo?

en ja ik begrijp je frustratie ze, ik heb ermee leren leven...
(vooral die sennheiser papieren prutsdraadjes zijn de rotste en ook nog eens de duurste, ik weet het...)
 
draadloos... er zit dan vast ook een volume regeling op... lekker is dat, eerst wordt het geluid omgezet om te verzenden en vervolgens kun je dan ook nog eens de geluidssterkte aanpassen...

kortom, ook ik denk dat een 'ouwerwetse' koptelefoon beter is... maar men wil altijd alles van beiden...
 
Nou das duidelijk lijkt me.
Dan ga ik er maar mee leren leven.

Het ging me er eigenlijk alleen maar om om extra bewegingsruimte,
zonder dat ik mezelf soms wurg aan dat draadje.

Bedankt voor de antwoorden
 
om het audio signaal tot de koptelefoon te krijgen, moet men het signaal eerst moduleren ( naar FM of AM, etc ), uitzenden en terug demoduleren. Hetwelke zonder twijfel een verlies in dynamiek oplevert. moest men er toch in slagen zal het wel vrij duur zijn. Niet geschikt voor de gemiddelde consument maw.
 
ik vind t maar nix zo n draadloze
maat van me heb zo n senhheisser(toch wel ok merk dacht ik)
klinkt toch een beetje minder krachtig ofzo
en ik miste het snoertje op mn schouder:dj:
 
We zijn nu 10 jaar verder. Wat zijn tegenwoordig goede modellen voor in de studio? Goede geluidskwaliteit is belangrijk, maar hoeft niet geschikt te zijn om mee af te mixen (als je dat uberhaupt al met een koptelefoon zou willen doen).
 
Ik heb een Sennheiser draadloze koptelefoon wegens 3 maal een koptelefoon kapot te hebben getrokken :halleluja:halleluja

Weet even het type niet uit mijn hoofd.

Voordeel: bewegingsvrijheid (geen kapotte koptelefoons meer!), lekker je track laten loopen als je ff wat anders tussendoor doet buiten de studio!
Nadeel: soms wat interferentie en ruis, vooral buiten de studio :D
Overig: geluidskwaliteit zal minder zijn, maar afmixen doe ik toch op de monitoren.

:)
 
inmiddels is het 2019

Is er tegenwoordig een draadloze koptelefoon die goed geluid weergeeft en geen latency issues vertoont, dus dat ik lekker kan pingelen op de keyboards ?
 
inmiddels is het 2019
Is er tegenwoordig een draadloze koptelefoon die goed geluid weergeeft en geen latency issues vertoont, dus dat ik lekker kan pingelen op de keyboards ?

Alle Bluetooth consumenten dingen vallen in dat geval af. Wat je zoekt is waarschijnlijk een 'in ear monitoring' oplossing. Wel een draadje, maar de ontvanger in je zak dus niet vast aan een mengtafel/keyboard output.
 
Hey wat grappig. mijn post was ooit de laatste in 2014 :)
Ik kan melden dat de bewuste Sennheiser afgelopen zomer de geest heeft gegeven. Ben overgestapt naar eentje met een draad nu, HD600.

@vanheckis
Ik heb ook gekeken naar weer een goed draadloos alternatief. Bleutooth viel bij mij ook af. Kwam eigenlijk weer op de draadloze Sennheiser uit. Die heeft het voor mij altijd goed gedaan, voor betere afmix kwaliteit kies ik nu voor eentje met draad.
 
Hey wat grappig. mijn post was ooit de laatste in 2014 :)
Ik kan melden dat de bewuste Sennheiser afgelopen zomer de geest heeft gegeven. Ben overgestapt naar eentje met een draad nu, HD600.

@vanheckis
Ik heb ook gekeken naar weer een goed draadloos alternatief. Bleutooth viel bij mij ook af. Kwam eigenlijk weer op de draadloze Sennheiser uit. Die heeft het voor mij altijd goed gedaan, voor betere afmix kwaliteit kies ik nu voor eentje met draad.

Tjeesz, ik kom te wienig op dit forum en zie nu pas jullie reakties, waarvoor dank Klaasjan en Arnaud! Een draadje in de broekzak dus nou daar kan ik mee leven als de latency maar OK is en ik kan rondlopen in die gigantisch grote (ahum) studio van mij :)
Dus, wat moet ik nu gaan bestellen dan, een Sennheiser model wat precies?
 
Back
Top