Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Shit man, ik zie op de eerste pagina meteen californian games staan. Wat een classic. En op de laatste pagina hier gaat het vast over worldcup op de NES:

haha ja of een omhaal waarmee je bijna altijd de bal in het doel kreeg
 
Net even het forum doorzocht op "PC Engine", maar zeer weinig hits. Enkel een melding van Outrun voor PC Engine.
En dat terwijl deze console misschien wel de vetste 8-bit synth heeft van alle consoles ooit.
Vergeet de NES, Gameboy, SNES en MegaDrive.....
Space Harrier, Galaga 88, Jackie Chan Action Kung-fu, Dragon Spirit, Bomberman op de PC Engine.... briljante muziek.
 
Ha ha. Enige games die ik in de jaren '80 speelde waren op de Atari 2600. Nou, dan weet je het wel qua muziek (= niet aanwezig) en geluidseffecten. Enige game met muziek was 'Pitfall 2'. Die cartridge had een extra geheugen bank voor de muziek alleen.

Ik was te laat met het 2e hands verkopen van mijn Atari dus geen Commodore 64 voor mij (nog steeds een trauma). En dat ding had een geluid chip die zo goed was dat je in sommige software synths tot op de dag van vandaag emulatie v/d SID chip v/d C64 tegenkomt. Ik kan me herinneren dat je een programma had waarmee de C64 ingetypte tekst uitsprak. Da's ongeveer net zo knap als een Minimoog laten praten.

De muziek van een bepaald C64 spelletje is een paar jaar geleden nog gebruikt in een Top 40 hitje. Kun je nagaan.

In de jaren 90 had ik hele andere interesses dan games (lees: drank en drugs), ha ha. ;)
 
Laatst gewijzigd:
SAM / Reciter

Vooral bekend van U96 - Das Boot.
Woeha! Lang niet gehoord zeg! Vooral dat "1 2 3 Techno" kan ik me herinneren. Lachen.

Ik kon maar niet op dat andere nummer komen met een C64 sample er in komen. Stond gelukkig nog op mijn foon (!) en het blijkt een nummer te zijn dat nog uit het vorige millennium stamt (vandaar mijn geheugen gat). Het is "Kernkraft 400" van de artiest 'Zombie Nation'. Het bevat de muziek van het C64 spel "Lazy Jones" en de muziek-track in dat spel heet "Stardust" (zie WhoSampled). Het is gecomponeerd door David Whittaker.

Geniet:
 
Ben niet echt een gamefreak al heb ik wel een zwak voor 80er jaren games.
Wel ooit zelf een kast gebouwd met 60 van die spellen erin, eigenlijk meer om gewoon iets in elkaar te zetten. Eenmaal klaar deed ik er niet veel mee en heb ik het ding intussen weeral verkocht.
 

Attachments

  • IMG_2414.jpg
    IMG_2414.jpg
    22 KB · Bekeken: 101
  • IMG_2413.jpg
    IMG_2413.jpg
    27,4 KB · Bekeken: 104
Ik heb zelf bedrijf dat arcadecabs bouwt. Voor nieuwste versie, komt binnenkort uit, heb ik me laten inspireren door Jupiter 8.
 
Ben niet echt een gamefreak al heb ik wel een zwak voor 80er jaren games.
Wel ooit zelf een kast gebouwd met 60 van die spellen erin, eigenlijk meer om gewoon iets in elkaar te zetten. Eenmaal klaar deed ik er niet veel mee en heb ik het ding intussen weeral verkocht.

Ik heb zelf bedrijf dat arcadecabs bouwt. Voor nieuwste versie, komt binnenkort uit, heb ik me laten inspireren door Jupiter 8.
Die kast van CreOn is ONWIJS gaaf zeg! En Blanka: heb je een voorbeeld van de kasten die je bouwt? Men kan tegenwoordig bouwpakketten kopen om van je Raspberry Pi een table top te maken. Moet ik ooit eens doen eigenlijk.
 
Thx Meneer Jansen. Met een beetje inspiratie en handigheid kan je een boel zelf hoor. Stelt allemaal niet zo heel veel voor (het is mij tenslotte ook gelukt). Er is veel te vinden op het i-net hierover.
Zoek bijvoorbeeld eens op jamma 60 in 1 en je komt al wat tegen. Mogelijkheden genoeg.
 
Die kast van CreOn is ONWIJS gaaf zeg! een voorbeeld van de kasten die je bouwt? Men kan tegenwoordig bouwpakketten kopen om van je Raspberry Pi een table top te maken. Moet ik ooit eens doen eigenlijk.

Dit zijn de nieuwe Jup-8 inspired kasten:
retrospace4.jpg
 
Back
Top