Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Oh nee de nostalgie overvalt me, ik zit de rest van de middag op YouTube filmpjes te kijken :D:D:DWij hadden thuis een commodore 64. Ik speelde o.a. Flip Flop (De joystick had het soms zwaar te verduren als t niet ging zoals ik wou :P) en Agent USA ook.

En nog veel meer, maar ik ben al die namen vergeten. Iets met een helikopter...
 
Bij mij is het allemaal begonnen met de NES. Mario bros en Duckhunt was de reden dat ik als kind van 4 te weinig slaap kreeg en slecht presteerde op school. Het ging helemaal bergafwaarts met me toen ik op 12 jarige leeftijd de SNES kreeg. IMO nog steeds de beste spellen; Donkey Kong Country en Killer Instinct!! Ik wist niet wat ik meemaakte. De muziek van beide games hebben zeker mijn stijl van muziek beinvloed en betrap mezelf er regelmatig op dat ik het erin verwerk haha. Ook van SID-geluiden ben ik zeer gecharmeerd. Overigens speel ik nog steeds regelmatig op de SNES en speel spellen zoals; Starwing, Mario-all stars, Mortal Kombat, Mystic Quest, Street Racer, Super Probotector en nog een hele waslijst.
Daarnaast heb ik ook een copybox en een grote doos vol met floppy's :D
 
ik speelde vanalles in die tijd.

zx spectrum - manic miner
amiga - volfied
pc - jones in the fast lane, california games, viking child!
snes - unirally, powerdrive
 
Gister Portal 1 en 2 gekocht. Zit nu al aan Portal 2. :D

portal2%2B2011-06-11%2B10-27-15-88.bmp
 
Bij mij is het allemaal begonnen met de NES. Mario bros en Duckhunt was de reden dat ik als kind van 4 te weinig slaap kreeg en slecht presteerde op school. Het ging helemaal bergafwaarts met me toen ik op 12 jarige leeftijd de SNES kreeg. IMO nog steeds de beste spellen; Donkey Kong Country en Killer Instinct!! Ik wist niet wat ik meemaakte. De muziek van beide games hebben zeker mijn stijl van muziek beinvloed en betrap mezelf er regelmatig op dat ik het erin verwerk haha. Ook van SID-geluiden ben ik zeer gecharmeerd. Overigens speel ik nog steeds regelmatig op de SNES en speel spellen zoals; Starwing, Mario-all stars, Mortal Kombat, Mystic Quest, Street Racer, Super Probotector en nog een hele waslijst.
Daarnaast heb ik ook een copybox en een grote doos vol met floppy's :D

Ik ken het :D
 
Voor mij is er maar 1: Castle op MS-Dos. dan in een hex-editor de code aanpassen en kijken wat er gebeurd (hopen op het wegvallen van een stukje muur oid.)

Heerlijke tijd :okdan:

 
Half Life moet ik ook nog een keer doen. vroeger wel gespeeld maar nooit helemaal uitgespeeld door vastloper bij bepaald punt.

Iets met een slangenkop en raketsilo? :)

HL1 is zeker de moeite om een keer helemaal uit te spelen. HL2 vond ik in het geheel minder, ook al zag het er top uit en waren er leuke levels. Het verhaal als geheel vond ik bij HL1 leuker.
 
Iets met een slangenkop en raketsilo? :)

HL1 is zeker de moeite om een keer helemaal uit te spelen. HL2 vond ik in het geheel minder, ook al zag het er top uit en waren er leuke levels. Het verhaal als geheel vond ik bij HL1 leuker.

Wat halflife leuk maakte waren die mods ervoor.

Firearms (mijn fav)
Counterstrike (duh)
Day of defeat.


Dat waren nog eens tijden, dat je spellen helemaal zelf kon modden. Unreal 2 had ook hele gave en Rainbox Six (1)
 
Back
Top