FM7 is verademing

wat mij betreft blijven ze heersen, ik zal de discussie maar weer ff aangaan: van ten voren zal ik maar ff zeggen dat het mijn persoonlijke smaak is. en dat het waarschijnlijk voor iedereen anders is maar wat ik met soft synth kan, kan ik bij lange na niet met hardware. dit komt door twee dingen.

ten eerste: wanneer je alles op 1 schermje(en alles in een apparaat) hebt heb je kun je veel makelijker dingen doen dan wanneer je al je apparatuur los hebt.

ten tweede, en daarom is punt een zo belangrijk voor mij. ik ben gewoon heel erg lui! ik zal bijvoorbeeld nooit een loop maken dit samplen met de sampler dit weer door de F fecten halen en dat weer in een of andere harddisk recorder dumpen.
met de computer en een sequencer(logic voor mij) kan ik dat allemaal doen binnen een pakket.
na geweldig toch! daarbij komt dat met de komst van reaktor, fm7 en de monosynth se-1 uit logic er soft synth die veel hardware synths voorbij gaan qua kwaliteit.

en kom dan niet aan met:"ja maar mijn sampler klinkt zo warm, en wat een vette filters, dat kan een echte pc niet..") ten eerste praat ik niet met dat soort mensen, en tweede trek die nieuwe akai samplers open en vertel me eens wat voor processor en chipset daar inzit.

idd intel.!
 
Optellen?

Optellen?

PC = Windows = Crashen = Onafgemaakte muziek :(
Hardware synths = te duur = Onafgemaakte muziek :(

PC + Hardware Synths = KICKS ASS ;)

Maar dat weet toch iedereen!

Optellen lost bijna alles op.... hoewel logic + cubase natuurlijk niet gaat. :)

CU M8's *D

J-Run
 
Origineel geplaatst door EDP
ten eerste: wanneer je alles op 1 schermje(en alles in een apparaat) hebt heb je kun je veel makelijker dingen doen dan wanneer je al je apparatuur los hebt.

? Ik vind alles juist veel makkelijker als je veel knopjes hebt en niet je hele studio gepropt is in "1 schermpje"

[ik-praat-nietmet-deze-mensen-mode]
En mijn sampler klinkt ook zo warm en heeft zo'n lekkere filters moehahahaaa [/ik-praat-nietmet-deze-mensen-mode]
 
Re: Optellen?

Re: Optellen?

Origineel geplaatst door J-Run
PC = Windows = Crashen = Onafgemaakte muziek :(
Hardware synths = te duur = Onafgemaakte muziek :(

PC + Hardware Synths = KICKS ASS ;)

Maar dat weet toch iedereen!

Optellen lost bijna alles op.... hoewel logic + cubase natuurlijk niet gaat. :)

CU M8's *D

J-Run

-1 troll ;)

if(objPC + objSoftware + objHardware) == "Vet ok!"
then System.out.println("Hallo DSF!");
 
heren het ging over de FM7, en niet over wel og geen softsynths...
4, 5 jaar geleden heb ik mijn DX7 ingeruild voor een Juno60. Een goede ruil, vond ik toen.
Na 2 jaar had ik de DX wel onder de knie, maar de flexibiliteit van The Godfather Of The FM-synths was behoorlijk ver te zoeken. Ik wilde aan knoppen draaien!!

Laatst kreeg ik een beetje spijt van de ruil van toentertijd; Inmiddels lijkt de hype van de analoge synths iets minder, althans; De FM-synths stijgen weer in prijs.....Had ik hem maar gehouden dacht ik laatst...Totdat ik vorige week FM7 op mijn PC installeerde!
Top! Zelfde klanken, meer mogelijkheden.
De uitbreiding met effectprocessors is een verademing!

Nu alleen nog even de Midi-preferences aan de praat krijgen...Cubase (of egenlijk ik) begreep het nog niet helemaal.
 
ik heb de FM7 nu ook een tijdje uitgeprobeerd..maar het is inderdaad een geweldig ding..

ff een voorbeeldje van iets wat ik uit de FM7 heb gehaald:

www.saneinsanity.net/demo1.mp3

is een mp3'tje van 2,5 Mb ... moet jullie waarschuwen dat het niet echt een liedje is ofzo..maar tis een demo nummer wat ik voor een filmpje ga gebruiken...(dit was ff om de sfeer alvast wat vast te leggen) .. wat je hoort is puur de fm7 ... geen effecten of equalizing .
 
Klinkt inderdaad goed. Chapeau!
 
Back
Top