FM7 is verademing

Nolet

verkeerd in goede staat
Lid sinds
10 oktober 2001
Berichten
2.316
Locatie
Utrecht
De laatste tijd ben ik druk bezig geweest met het laatste kindje uit de Native Instruments stal, FM7. Ik moet zeggen...WOOOW!!!!

Nooit was ik echt onder de indruk van softsynths maar dit slaat alles. FM7 is meer dan een waardige concurrent van de meest complexe hardware bakken. De range aan geluiden die je hier uithaalt is ongelooflijk. Rare evoluerende pads die constant veranderen en vervormen? Super acid-industrial leads? Mooie gitaartjes? Super mooie percussie, van tribal tot zieke tekno?

Allemaal geen punt. Zelfs het programmeren ervan is eigenlijk niet zo moeilijk als wel eens gedacht wordt van FM. Ok, een DX7 programmeren is als een mier aftrekken met bokshandschoenen....maar FM7 is echt simpel.

Een dikke vette aanrader voor iedereen die houdt van het maken van eigen geluiden en presets als ziekte beschouwt.
 
Tuurlijk! Het is een virtual instrument. Hij is VST2, DXi en die standaard van Logic compatible.

Je kan 'm ook als plugin gebruiken. Je kan dan een willekeurige audiotracks als modulator of carrier gebruiken. Een soort vocoder effect maar dan heel weird en nieuw.
 
Welkom in de wondere wereld genaamd softsynths. 8)

Probeer de NI Absynth eens, die schijnt nog veel strakker te zijn.
 
OK, komtie.

Je kunt er duizenden en duizenden DX7 patches mee laden want die kan hij ook aan. (als sysex bestand)

En probeer hem eens als insert effect!!!!!!!
 
Origineel geplaatst door krz

Probeer de NI Absynth eens, die schijnt nog veel strakker te zijn.

Die is helaas nog niet uit voor de PC...
 
Ik heb inderdaad al veel over deze FM7 gehoord. Kunnen de gebruikers eens wat voorbeeldjes uploaden? Ik heb tot nog toe alleen een nummer Van Ralf T gehoord. Laat a.u.b. eens wat dingetjes horen. Ik doel niet op complete nummers maar bijvoorbeeld wat melodieën of zo!

Eric
 
Er staat zelfs nog een demo versie zie ik net. :o
 
Hoe krijg je FM7 dan geactiveerd als VSTi? Na installatie staat hij niet in het rijtje van VST instruments bij mij !!??

Ik kan hem overigens wel als vst fx gebruiken, wie weet het?!!
 
Check ff voor de zekerheid of allebei de FM-7 dll's in je VST mapje staan, het zijn er namelijk 2, 1 voor fx en 1 voor de FM-7 zelf.
 
Origineel geplaatst door EDP
yep softsynths heersen!

Pfff, nou, nou!

Ook ik gebruik soft synths maar laten we wel effe serieus blijven! Het is een uitstekende toevoeging aan het arsenaal van mogelijkheden. Maar om te zeggen dat ze heersen en daarmee impliceert dat ze beter zijn dan hardware synths? Gaat me een tikkie te ver! Je kunt nou ook weer niet ALLES uit een softsynth halen (vind ik)!

Eric
 
Origineel geplaatst door Auxillary


Pfff, nou, nou!

Ook ik gebruik soft synths maar laten we wel effe serieus blijven! Het is een uitstekende toevoeging aan het arsenaal van mogelijkheden. Maar om te zeggen dat ze heersen en daarmee impliceert dat ze beter zijn dan hardware synths? Gaat me een tikkie te ver! Je kunt nou ook weer niet ALLES uit een softsynth halen (vind ik)!

Eric

Serieus? Softsynths heersen ja, dat wil ik nogmaals bevestigen. Jij trekt alleen een beetje vreemde conclusie na zo'n uitspraak, maar dat is aan jou.
 
Implicatie was dat softsynths heersen!! Bij mij betekent heersen nog altijd dat het beter is dan iets anders! Heersen is aan de top staan! Toch? Nou dat vind ik dus niet! Er zijn echt schitterende soft synths. Waarvan een groot gedeelte afkomstig is van idd Native Instruments. Maar ik heb ook nooit gezegd dat dat niet zo is! maar ze staan er niet alleen. Er staan naast die soft synths aan de top ook enkele hele mooi en goede hardware synths!

Dus nogmaals, je kunt niet zeggen dat softsynths heersen. Tenminste niet alleen!

Eric
 
Ik snap Eric-T wel. Ik heb ook zat NIET softsynths die ik nie weg ga doen. Ik merk alleen dat FM7 mij mogelijkheden biedt die ik bijvoorbeeld op mijn Virus nooit had gehad. Een 60 points envelope?
Het blijft inderdaad een aanvulling alhoewel ik voor mijn stijl muziek veel kan met FM7. Vooral de raarheids-factor is hoog bij softsynths. Je krijgt minder snel het idee "Oh, da's een Virus die dat speelt"
 
Reaktor gezien? Noem mij 1 synth die dat allemaal aankan? ;)

Maar ik wil hier geen discussie hard- vs. softsynths gaan houden, die is al vaker gehouden op dit forum. :)
 
Back
Top