Mijn muziek

Traxopia

treksopia
Lid sinds
20 februari 2002
Berichten
470
Locatie
Zoetermeer
Voor iedereen die is geinteresseerd in wat voor muziek ik nou ongeveer produceer: neem een kijkje op traxopia.com (klik op het knopje music :) )

Kraak deze nummers gerust af, opbouwende kritiek is natuurlijk ook welkom. :)

btw: Al deze nummers zijn alleen met Impulse tracker en cooledit pro gemaakt, geen synths dus =( . Ben druk bezig met hardware setupje :)
 
Laatst gewijzigd:
Trackers zijn helemaal zo slecht nog niet hoor. D'r zijn zat CD's gemaakt die alleen maar tracker nummers bevatten. En talent voor structuren, melodieen enzo hebbie ook wel dus dat zit wel snor. ;)

De nummers klinken wel lekker. Qua mix zou ik minder bas doen want die is te heftig. Maar voor de rest klinkt het goed hoor. :)
 
Tnx voor je reactie Fuse. en natuurlijk is er met trackers in principe niks mis maar een synth ziet er gewoon veel interessanter uit :o ..... Dat er wat teveel bas in m'n nummers zit kan er mee te maken hebben dat ik alles af mix op een huis tuin en keuken stereo installatie.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Traxopia
Dat er wat teveel bas in m'n nummers zit kan er mee te maken hebben dat ik alles af mix op een huis tuin en keuken stereo installatie.

dat hoeft in principe geen bezwaar te zijn..van bv jori hulkonen weet ik dat ie ook gewoon thuis op een hifi set monitort....wat je moet doen is muziek die je goed vind klinken door je hifi set beluisteren, zodat je een idee krijgt van de karakteristieken van je setje......dan moet je zoveel mogelijk je eigen mix A/B'en met die referentie plaat

Olaf
 
Nou je zou eens moeten vragen hoeveel ´producers´ via trackers zijn begonnen!? Dat zuller er dus een hele boel zijn. Ik werk nog steeds met een tracker (Acid 3.0 pro), hoewel ik wel mijn eigen sounds maak. Reason is daar een super gaaf hulpmiddel voor. Echter vanaf volgende week heb ik wel een echte synth en zal ik overschakelen, echter het zal in het begin een combinatie zijn van hard- en software!

Eric
 
Is Acid een tracker? Bij een trackerprogje denk ik eerder aan Fasttracker, ScreamTracker, ProTracker, ImpulseTracker.. lekker kloten in DOS. Hoewel er ook windowstrackers zijn zoals MadTracker, maar dat doet er nu ff niet toe. :p
 
Ow! Mijn fout dan, ... ik dacht dat trackers programmas waren dat met losse loops en samples werken! Als dat niet zo is, zit ik dus helemaal mis met mijn aanname! Excusez moi!

Eric
 
Origineel geplaatst door Auxillary
Ow! Mijn fout dan, ... ik dacht dat trackers programmas waren dat met losse loops en samples werken! Als dat niet zo is, zit ik dus helemaal mis met mijn aanname! Excusez moi!

Eric

Nee, volgens mij heb je wel gelijk, alleen kan je die 2 niet met elkaar vergelijken. In die oude DOS trackers kan je niks anders dan samples laden en af laten spelen, in ACID zit weer zoooo verschrikkelijk veel extra's bij, dat het alweer een stuk makkelijker word. Bij die DOS trackers moet je creatief zijn om wat delay voor elkaar te fietsen, en filteren zou ook kunnen, alleen moet je dan je awe64 gold verbouwen en 2 uitgangen creeren, aansluiten op je mixer en dan met je EQ wat synthloopjes weg laten draaien, bijna hetzelfde als creatief met kurk zijn zeg maar. 8)

Ik bedenk me net dat Impulse Tracker wel fx had, maar dan zou je wel een pentium met mmx moeten hebben. ;)
 
Origineel geplaatst door krz
Ik bedenk me net dat Impulse Tracker wel fx had, maar dan zou je wel een pentium met mmx moeten hebben. ;)

Idd, als je in IT de MMX drivers gebruikt kan je gebruik maken van een filter (resonance en cutoff in te stellen), ik vind dit filter zelf wel goed klinken. Ik maak ook geen track meer in IT zonder dat filter :)
 
Back
Top