Progressive ambient?

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Mix tussen ambient en progressive electronica. Geinspireerd door filmmuziek. Gemaakt met de bekende setup.

Leuk detail vind ik de bas wel, hij lijkt erg analoog maar is gewoon m'n EX5. De opbouw is an sich heel simpel maar dat is expres zo zodat er alleen maar herkenbare stukken in zitten.
De drums zijn trouwens NI battery gevoed met gerecyclede midi files.
En omdat de opzet zo basic is, is dit in een uur of 4 gemaakt incluis mastering.
 
Ik moet toegeven, ben stiekum een Fuse fan. Ken DoT al van een paar jaar geleden van MP3.com. En ik moet zeggen ook dit nummer heeft weer een bepaald iets dat me aanspreekt! Dat zweverige van hem is anders dan de gewone ambient (crap) die ik op andere sites tegenkom.

Het enige puntje van kritiek is de percussie lijn die eronder zit. Soms krijg ik het gevoel dat de percussionist dronken was en maar wat op dingetjes sloeg. Ik bedoel de percussie die begon bij 0:59! Rommelig! Sorry!

Verder kreeg ik een (geluids-) visioen van een vrouwelijk stem hieronder. Een mooie zangpartij en je hebt een KUNST werk!

Eric
 
slow

slow

Ja, er zit beslist een lekkere flow in Slow..!
De eenvoud houdt het nummer strak, zonder teveel poespas. Je kunt er lekker bij wegdromen.

Die bas klinkt inderdaad helemaal niet digitaal. Knap!

Auxillary heeft wel een beetje gelijk over die dronken percussionist, ik zou de begeleiding quantizen op kwartnoten. Maar misschien is het wel jou bedoeling geweest, bij wijze van experiment.

Zang zou ik niet toevoegen, overigens. Dat leidt alleen maar af denk ik.
 
dronken drummer? lekker laten drinken die man, klinkt gewoon lekker vaag.. en wat een heerlijk vol geluid en een niet standaard percussie, puik werk.
 
Hmmm...lekker spacy en vreemde ritme's
daar hou ik wel van.

Toch weer wat commentaar
(komt ie weer aan, zeikerd) ;)

Nou, het enge wat ik wilde "zeiken"
is dat het nummer iets te veel rechts is opgenomen.
Dat merkte ik toen ik m'n koptelefoon af deed.
De pads zijn geweldig, maar mochten van mij iets naar
het midden. Dit kan je samen met craz zijn nummer.
"Mercury" mixen, denk ik.
 
Last edited by a moderator:
Dit klinkt top, fuse! Die ritme's zijn inderdaad even wennen, maar het klinkt allemaal wel goed bij elkaar en het is gewoon lekker anders :{ Lekkere dromerige ambient met hele progressieve, ritmische elementen. Cool 8)
 
Ha,

Leuk om al die reacties te lezen. En tsja, af en toe krijg ik de kriebels en moet even iets anders maken. :)

En alstie het af en toe niet doet dan ben ik aan't UT'en.
 
Back
Top