Help, mijn Genelec kraakt

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.646
Locatie
Zwolle
Dag forummers,

Ik gebruik al 20 jaar met enorm veel plezier mijn Genelect 1030A monitoren. Het lijkt er alleen op dat er in 1 een storing heeft. Hij geeft het geluid verstoord weer, alsof er een bitcrusher of filter over het signaal ligt.

Nou gebruik ik ook al jaren een oude gammele Behringer-mixer en ik hoopte dat het daarin zat. Maar helaas. Ik heb een middagje gestoeid met kabels, andere kanalen proberen, stof verwijderen etc maar zonder resultaat.

Wat kan ik nu nog doen? En waar kun je zo'n monitor laten repareren? Of kan dat niet? Ik heb ze destijds gekocht bij Feedback in Apeldoorn.
 
Is er een beschadiging aan de cones? Kraakt 'ie ook op heel laag volume?
 
misschien een componentje dat wat liefde nodig heeft in de filter of versterking. Als ze worst case de ganse print vervangen klaar. Misschien kan je zelf eens open doen en de twee inwendig vergelijken. Soms is 't direct zichtbaar was er mis is.
 
Er zitten geen ongebruikelijke onderdelen in de 1030A, dus zal het zeker te repareren zijn.
Uit jouw beschrijving vermoed ik een defecte opamp.

Natuurlijk vereist het de nodige kennis en ervaring om deze zèlf te kunnen localiseren en te herstellen/vervangen.
Zo niet, kun je contact opnemen met https://eu.audio-technica.com/contact (voorheen Iemke Roos).

Succes. :)
 
Back
Top