Sampler!!

PaRaNoiD

Nieuwkomer
Lid sinds
15 september 2003
Berichten
10
Locatie
NijmegeuH
Vraagje...ben nog een vrij grote leek vandaar deze vraag...

Wat is nou precies een sampler en wat doet het nou precies..kan iemand me daar een duidelijke omschrijving van geven!!!
en wat is nou een vette sampler (softwarematig) die ik kan gaan gebruiken, en is het nuttig om zo'n sampler te gaan gebruiken..

GrEeTzZ*D
 
Ok, het antwoord hierop had je ECHT makkelijk kunnen vinden, maar goed.....

Een sampler is een bakje waarmee je kleine stukjes geluid kan opnemen (of op een andere manier in dat ding stoppen).
Deze kleine stukjes geluid (de SAMPLES dus) kun je, voorzien van evt. effecten, op allerlei manieren weer af laten spelen, in verschillende toonhoogtes, wat je maar wil.

Een heeele mooie soft-sampler is Halion.
 
[bemoeimodus]

Al weer een newbie met een vraag die hij makkelijk had kunnen vinden als hij had gezocht.
Sorry hoor, maar laatste tijd openen newbies volop topics terwijl de antwoorden al 500x zijn gegeven.
Tijd voor een beleidsaanpassinkje ? :engel:

Het forum vervuilt zo, zowiezo een gevaar bij forums vind ik, als dit nog 5 jaar door gaat is het echt een rommeltje als je een zoekopdracht doet (is het nu ook soms al) ... hmm..

[/bemoeimodus]
 
100 vragen en daar wil je graag een antwoordt op hebben , natuurlijk
zit je op dit Forum goed,
Er is een handige zoek functie op dit forum daar kun je al heel veel vinden
over samplers etc...
kom je er echt niet uit dan kun je altijd nog vragen...

kijk rustig rond en veel plezier...:okdan:

zo kan het ook demian :smeris:
 
Origineel geplaatst door Digimod
100 vragen en daar wil je graag een antwoordt op hebben , natuurlijk
zit je op dit Forum goed,
Er is een handige zoek functie op dit forum daar kun je al heel veel vinden
over samplers etc...
kom je er echt niet uit dan kun je altijd nog vragen...

kijk rustig rond en veel plezier...:okdan:

zo kan het ook demian :smeris:

Is helemaal waar :)

Ik zal eens een macro'tje gaan knutselen waar zoiets in staat.
 
Kijk, er zijn altijd mensen die eerst de doos openmaken, dan vanalles gaan zitten proberen om uiteindelijk toch de manual vast te pakken en te beginnen lezen.
In die zin werd er voor diezelfde mensen iets uitgevonden als "FAQ" ( frequently asked questions )
Meestal te vinden bij gelijk welk forum.
Nu wil het toch wel lukken zeker : De vraag die werd gesteld - ik durf ze niet herhalen - is noober dan noob. :)
Ik denk dat zelfstudie een mooie eigenschap is van elke synthfreak, die-hard of noob, maakt nie uit.
Anderzijds is deze zoveelste vraag misschien een hint voor het in het leven roepen van een online SF-Noob-manual met alle mogelijke standaard vraagjes en antwoordjes...niet ?
Uiteindelijk zal het bij deze niet de laaste keer zijn dat de bewuste vraag zal worden gesteld.
 
tja ....... een sampler is voor mij het gevoel van totale vrijheid in het geluidenspectrum, vermindert met de beperking door het ontbreken van echte analoge klanken ... maar daar heb ik weer synths en drumcomputers voor :engel:
 
Back
Top