eeuwige hardware vs software discussie

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
in principe gaat alle software ook 20 jaar mee....als je niet update werk je gewoon altijd met dezelfde software....als je dat niet erg vind is dat toch goed?....hardware heeft ook elke zoveel tijd os updates maar die hoef je niet per se te doen....
 
Wat een gelul.
Moderne computers klinken ook goed.
Ik ben het wel met je eens als zegt dat je een moderne computer soms even een paar jaar weg moet leggen in de kelder zodat hij beter gaat klinkt.
Maar het is natuurlijk niet zo dat een oude computer altijd beter klinkt dan een nieuwe.
Sommige nieuwe computers moet je overigens helemaal niet wegleggen.
Dat is vaak een kwestie van uitproberen.
Je kan dan ook het beste een aantal computers tegelijk kopen (een stuk of 24) en dan een paar computers meteen gebruiken, en de rest wegleggen om af en toe ééntje uit te proberen om te checken of deze al beter is gaan klinken.
Op deze manier kan je mooi het optimum bepalen en zodra de computers lang genoeg hebben gerijpt kan je het resterende deel allemaal tegelijk uit de kelder halen en gebruiken.
*BAF*
Zo doe je dat!

Dit is echt DE methode.
 
Ik vond de oude hardware vs software discussies leuker dan die van tegenwoordig :D
 
Ik hou van knoppen draaien dus de beleving van hardware vind ik wel zo fijn.
Maar ongeveer elk jaar zie ik dr Bob in de bovenste regionen met de contest terwijl hij zo ongeveer wat snippets gebruikt en vooral z'n qwerty keyboard en een Italiaanse vriend op gitaar.
Zelfs de zang op z'n laatste track was geloof ik artificieel.
Het gaat er vooral om wat je ermee DOET ipv wat je gebruikt.
En trek je niet teveel aan van de puristen hier op het forum want er zijn erbij die zweren bij het origineel en alles na 1980 is eigenlijk toch minder.
 
Ik vind software computers ook wel ok, atari steem bijvoorbeeld :D
-
Wat een gelul.
Moderne computers klinken ook goed.
Ik ben het wel met je eens als zegt dat je een moderne computer soms even een paar jaar weg moet leggen in de kelder zodat hij beter gaat klinkt.
Maar het is natuurlijk niet zo dat een oude computer altijd beter klinkt dan een nieuwe.
Sommige nieuwe computers moet je overigens helemaal niet wegleggen.
Dat is vaak een kwestie van uitproberen.
Je kan dan ook het beste een aantal computers tegelijk kopen (een stuk of 24) en dan een paar computers meteen gebruiken, en de rest wegleggen om af en toe ééntje uit te proberen om te checken of deze al beter is gaan klinken.
Op deze manier kan je mooi het optimum bepalen en zodra de computers lang genoeg hebben gerijpt kan je het resterende deel allemaal tegelijk uit de kelder halen en gebruiken.
*BAF*
Zo doe je dat!
 
in principe gaat alle software ook 20 jaar mee....als je niet update werk je gewoon altijd met dezelfde software....als je dat niet erg vind is dat toch goed?....hardware heeft ook elke zoveel tijd os updates maar die hoef je niet per se te doen....

Het zit 'm in de combinatie van. Ik kan bepaalde VST's niet installeren omdat mijn OS dat niet toelaat. En omgekeerd. OS updaten betekent verlies van andere soft (waaronder de retedure -5.000€ Creative Suite)
Natuurlijk werkt een Atari nog steeds. Maar wat er gaande is met software is dat je bijvoorbeeld vergelijkbaar elke 4 jaar het midi protocol zou wijzigen waardoor communicatie tssn bepaalde hardware synths onmogelijk zou worden.
Dat zou geen hond accepteren. Met software schijnbaar wel.
Ik heb laatst Kontakt gekocht. Wil je graag dat ik hier alle mails van NI post. Right out of the box, werkte gewoon niet.
En het probleem lag dus bij NI. Ik stel ook voor dat je de NI updates pagina eens bekijkt. Dat is letterlijk door de bomen het bos niet meer zien.
Ook de frustratie bij gebruikers is erg groot als je de NI fora leest.
Niemand zou zulk iets van hardware accepteren. 13 mails en bijna 2 maand kostbare tijd alvorens iets werkt ? Als een fabrikant van hardware dat presteert, dan draaien ze mogelijk failliet.
 
Ja irritant he, kwam ook wel omdat mn muziek compisitie niet helemaal lukte haha.
Maar wilde iemand wijzen op t vette van de combi van VSTs met modular hardware zoals in dat filmpje en dan stoicijns "Nee is kut" zeggen, word ik wel n btje irritant van haha

Jee hee.. wat erg voor je dat dit je zo wakker houdt.. Waar is deze discussie gaande?

Trek het je niet aan en doe gewoon wat jij lekker vind werken of goed klinkt.. en verworvenheid?? Als mensen jouw muziek of werk verkeerd inschatten, dat is toch hun probleem? :)

Geen van beiden is beter! Er gebeuren dingen in de wereld momenteel waar je je veel drukker om zou moeten maken.. muziek maken is de perfecte afleiding om daar even aan te ontsnappen..
Het waardeoordeel over in the box vs out the box.. de hardware vs software discussie is (idd) iets wat hier al een hele tijd geleden is verbannen, samen met het vertrek van Johndoei de 10e of was het nou 11? :)
 
Ajooooh :P Ik wilde alleen weten hoeveel mensen er pro soft + hardware combi waren :- D


Is al honderdduizend keer besproken en is een "discussie" waar je nooit uitkomt. Het is net als politiek. Er is een groep die alleen maar met hardware werkt, een groep die alleen met software werkt en een groep die daar tussen in zit. Dat is allemaal prima en dat zal wel altijd zo blijven. Het ene is niet beter dan het andere. Het is net waar je jezelf goed bij voelt en als mensen kritiek hebben op jouw manier van werken? Maak je niet druk man!
 
Uitstekende discussie dit! Zullen we ook de discussie analoog vs. digitaal/VA er achteraan doen. Lijkt me enig!:eureka:
 
Is al honderdduizend keer besproken en is een "discussie" waar je nooit uitkomt. Het is net als politiek. Er is een groep die alleen maar met hardware werkt, een groep die alleen met software werkt en een groep die daar tussen in zit. Dat is allemaal prima en dat zal wel altijd zo blijven. Het ene is niet beter dan het andere. Het is net waar je jezelf goed bij voelt en als mensen kritiek hebben op jouw manier van werken? Maak je niet druk man!

was benieuwd naar wie er allemaal die combi gebruikte geen discussie dat was t meer, en van die jongen snapte ik niet waarom hij t anderen niet gunde en maar vond dat die dan maar moest sparen(maar die modules kosten n partijtje geld haha)

VCV rack is grrrratis, toen ik 14 was(3 jaar terug) had ik nauwelijks geld om n broodje pindakaas te halen

maar sorry dat ik jou uitlok t gevoel te geven dat ik gebanned moet worden, wilde alleen even ventileren en was benieuwd naar andere mensen hun visies
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top