eeuwige hardware vs software discussie

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

boombipbass

Het lid
Dismembered
Lid sinds
2 september 2007
Berichten
479
Locatie
diep in de zee
Ik ben het eigenlijk zo zat, van die bijdehandjes die zeggen dat hardware the real thing is
en vervolgens van mijn tracks alles fout hebben omtrent hardware of software...

Jankend dat software naar een scherm staren is en met het toetsenbord en de muis moet.
Ik bedoel, de TR909 knoppen komen toch ook van een toetsenbord??

En een synthesizer toets is toch ook een knop?

De scrollwheel van een muis toch ook wtf?

Ik bedoel MIDI learn jew shit en je bent ready to go toch?
Kijk naar een Ableton Push of dit:



Wauw :L

waarom kunnen mensen niet de verwovenheid van elkander bevatten? :erm:
 
To muisarm or not to muisarm, that's the question
 
Ik dacht dat deze discussie met het vertrek van Raphie gestopt was?!?
 
pressets zijn de thing mensen haha.
ik weet niet hoe de meeste plugins werken anders dan met pressets.
maar ik zou gewoon zeggen wat voor u het beste werkt moet u mee werken.
en voor mij zijn dat pressets.
en wat beter klinkt ik zou zeggen celine dion dan mij zelf :D
 
Jankend dat software naar een scherm staren is en met het toetsenbord en de muis moet.
Ik bedoel, de TR909 knoppen komen toch ook van een toetsenbord??

En een synthesizer toets is toch ook een knop?

De scrollwheel van een muis toch ook wtf?

Dat zeg ik al jaren,en de meeste midi controllers,kunnen goed overweeg met de plug-ins,combinatie controller-toetsen,muis werkt perfect voor mij.
 
Het gaat er wat mij betreft niet om het aantal of het soort knoppen, of het nu een muiswiel is of niet, maar om de eenduidige functie ervan. Een knop die duizenden functies kan hebben als een muiswiel verliest de beleving voor mij. Een grote filterknop op een synth weet ik intuitief wat hij gaat doen, ik kan hem blind bedienen, en met je andere hand een andere knop bedienen, heel snel switchen naar andere dedicated knoppen, zonder te mappen en andere ongein. Zeker als he het instrument goed kent, dan begint het echt te leven omdat ik binnen een fractie van de tijd een resultaat heb waar ik inspiratie van krijg. Ik krijg persoonlijk helemaal niets interessants uit een vcv rack, terwijl ik eindeloos met de echte modular kan spelen.

Maar ik heb er volledig vrede mee dat andere mensen dat anders doen, software gebruiken en het voordeel van total recall hebben, midi controllers gebruiken, kosten besparen etc. Waarom zo gefrustreerd dat andere mensen het op andere manieren doen? Is toch prima dat iedereen het op zijn eigen manier doet?
 
Ik ben toch wel meer van de middleware en software om tegen te vloeken en hardware om tegen te schoppen :)
I don't give a f*ck wat iemand gebruikt maar vaak over geprogrameerde muziek doet het hem voor mij niet.
 
Jee hee.. wat erg voor je dat dit je zo wakker houdt.. Waar is deze discussie gaande?

Trek het je niet aan en doe gewoon wat jij lekker vind werken of goed klinkt.. en verworvenheid?? Als mensen jouw muziek of werk verkeerd inschatten, dat is toch hun probleem? :)

Geen van beiden is beter! Er gebeuren dingen in de wereld momenteel waar je je veel drukker om zou moeten maken.. muziek maken is de perfecte afleiding om daar even aan te ontsnappen..
Het waardeoordeel over in the box vs out the box.. de hardware vs software discussie is (idd) iets wat hier al een hele tijd geleden is verbannen, samen met het vertrek van Johndoei de 10e of was het nou 11? :)
 
Ik weet wat voor mij werkt. En volgens mij heeft dat vooral met gewenning te maken, misschien een beetje nostalgie en wat verzameldrang. Allemaal subjectieve dingen die voor mij belangrijk zijn maar die voor iemand anders heel anders kunnen zijn.

Ik vind de discussie juist leuk zo lang mensen enthausiast vertellen over waarom hun manier van werken voor hun werkt. Misschien kan ik er wat van leren. Maar het verzand meestal in een dit is beter dan dat discussie.
 
Its all about the music :okdan:
De rest is bijzaak :doei:

Mooi kwamkwamertijd draad.

Nee ! . Quote “Dre” . “Life is all about image” je wilt gezien worden met een product of een persoon “vereenzelviging”.

1. Hardware klinkt juist minder, daardoor is het meer.
2. Ik heb al best wat producten gekocht die op een later tijdstip een “Hype” zijn. Wanneer je een ding uit de mode koopt ben je loozer mafkees driekwarter enz een 3 jaar later ben je een meeloper. Of een persoon die status wilt kopen. “Wanneer kom je nou eens met goed nummer, met al die peperdure spulletjes” hehe .
3. De “wereld” probeert je met harde tekst je een faceslap Te geven om je maar in de meansteam te houden. Het zal wel ergens in een tijdperk ver voor ons een duidelijk overlevingsstrategie moeten zijn geweest.
 
Oude computers klinken beter.

Wat een gelul.
Moderne computers klinken ook goed.
Ik ben het wel met je eens als zegt dat je een moderne computer soms even een paar jaar weg moet leggen in de kelder zodat hij beter gaat klinkt.
Maar het is natuurlijk niet zo dat een oude computer altijd beter klinkt dan een nieuwe.
Sommige nieuwe computers moet je overigens helemaal niet wegleggen.
Dat is vaak een kwestie van uitproberen.
Je kan dan ook het beste een aantal computers tegelijk kopen (een stuk of 24) en dan een paar computers meteen gebruiken, en de rest wegleggen om af en toe ééntje uit te proberen om te checken of deze al beter is gaan klinken.
Op deze manier kan je mooi het optimum bepalen en zodra de computers lang genoeg hebben gerijpt kan je het resterende deel allemaal tegelijk uit de kelder halen en gebruiken.
*BAF*
Zo doe je dat!
 
Ik ga niet discussiëren of het één beter is, of beter klinkt dan het ander.
Wel ben ik van mening dat door de midi wereld en het fysiek aan de knoppen kunnen draaien of rammen voor mij veel beter 'voelt'. Ook met de hardware die ik heb, komt er veel sneller tot iets 'in the box', dan wanneer ik eindeloos door mijn Soft-synth zit te klikken.

Ook dit zal waarschijnlijk aan mij liggen, gezien ik nog niet de ervaring heb, zal ik het maar noemen hem om hetzelfde met de software te creëren.

Wat mij wel opvalt in de muziek dat ik luister is dat ze juist werken met bitcrushers en dergelijke om het geluid juist "minder kwaliteit" te geven. Lekker rauw, zo heb ik ze persoonlijk het liefst!
 
het jaar 2000 belde, ze willen hun discussie terug ;)

who cares....maak gewoon muziek....veel hardware heeft ook "software" nodig (chips, ROMS, OS, MIDI etc.) ...software heeft hardware nodig, anders kan je het niet gebruiken....tenzij je lekker met een usb stick, dvd, cd, diskette in je handen wil rondlopen...dus hardware en software zijn allang vriendjes....

Het een sluit het ander niet uit....

deze discussie was allang dood, maar nu heb je hem weer levend gemaakt...save us, kill this topic...
 
Het enige nadeel van software is dat gedoe met updates waardoor applicaties soms niet meer werken.
Als ik m'n OS update, dan kan ik Aksys vergeten. Als ik m'n OS niet update, dan kan ik Kontakt 5 niet installeren.
En dat is voor mij de reden om vooral m'n hardware bij te houden.
Want zeg nu zelf : welke software gaat 20,30, 40 jaar mee ? Hardware wel. (met uitzondering van stukgaan, maar dat is vaak te herstellen)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top