Gloomy - Deep Bass Frequencies (The Original)

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.091
Locatie
België
Hey luitjes,

Ik heb wat proberen doen met al de feedback die ik op verschillende fora heb gekregen.. Beter dan dit krijg ik'm niet. Dus allemaal van harte dank ! :)

Jullie kunnen de nieuwe, afgewerkte versie hier beluisteren :



Hopelijk weten jullie 'm een beetje te appreciëren..

Goeienacht allemaal,

Gloomy.

Hey guys & girls, first of all thank you for the given feedback.. I've tried to make the best of it.. Got a lot of deep bass in it.. Mastered on -12RMS. Free download in WAV-format..

Worked a lot on this one.. To get all those vomumes and automations right. About the mastering.. For me personally and seeing the results of a spectrum analyser it sound rather good, I hope. Though comments are more than welcome..

Please enjoy and don't forget :

SPREAD LOVE !!
 
Nog wat leuke beelden voor bij de muziek, liever ?

Klik dan hier :



Veel plezier, hoop dat jullie 't lusten ;)

Laat gerust een commentaartje na..

Fijne dag allemaal !!

Gloomy.
 
ik heb hem beluisterd en ik vind hem echt heel knap hoe je dat gedaan hebt.
met het mixen & masteren :okdan: een beetje jaloers :D
ik vind hem prachtig gelukt.
 
Ha Jan, ik was ff te druk met mijn eigen dingetjes bezig, dus ik kwam niet echt toe aan andere tracks te luisteren, nu dan alsnog. Volgens mij is er genoeg over je vorige versies gezegd (en daarnaast weet ik ook veel te weinig van mastering). Deze versie klinkt naar mijn oren goed in balans, de details zijn goed te horen, eea is gewoon helder. Wat de muziek zelf, die werkte eerlijk gezegd wat op mijn zenuwen (vooral die beginnende synth), gewoon niet echt mijn smaak denk ik, deze stijl is dus niet voor mij weggelegd. Waar jij bij anderen soms de zenuwen krijgt van een gebrek aan variatie is dit juist teveel voor mij haha :P. Nevertheless, goed geproduceerd, bij jou geen gebrek aan creativiteit!

NB nog een klein dingetje, die break op 2:47, is dat een glitch of zo bedoeld? Die komt mij wat onnatuurlijk over.
 
Nevertheless, goed geproduceerd, bij jou geen gebrek aan creativiteit!

NB nog een klein dingetje, die break op 2:47, is dat een glitch of zo bedoeld? Die komt mij wat onnatuurlijk over.

Ja Fifth Bot, je moet je prioriteiten weten te stellen hé, zéker met deze aanhoudende hitte en droogte. Alleszins, héél hartelijk bedankt voor het luisteren en je feedback. Doet deugd om te lezen..

Ow, ik dacht dat ik hem net "redelijk" minimaal had gehouden, nu vind jij 'm chaotisch ? :dubbel: Hoe smaken kunnen verschillen hé ;)

2,47", neen geen Glitch maar de plugin "Endless Smile" van Dada Life.. :

http://www.dadalife.com/new-audio-plugin-endless-smile-is-out-now/

Maar het probleem met Dada in combinatie met FL-studio is, dat de automations niet op het precieze moment worden afgebroken.. WIl zeggen dat er een vertraging opzit van enkele miliseconden. Dat is wat je hoort.. Ben nog volop aan 't experimenteren met deze plugin, maar zoals je hoort, lukt dat nog niet zo goed.

Maar we doen verder ons best :)

Nog heel veel dank, Bot ! :okdan:

Gloomy.
 
Hij is qua mix een stuk beter idd! Wat me alleen opvalt is dat die hele lage sub bassline in een hele andere toonsoort lijkt te staan?

Hey SIX :)

Leuk om wat van je te lezen, zo vroeg in de ochtend :)

Dank je wel dat je vindt dat de mix beter klinkt, ik had er ook hard aan gewerkt..

Die basslijn, wat je hoort zijn automations van diezelfde basslijn.. gebruik makende van FL's GrossBeat, een stutter effect generator.. Een andere toonsoort is het niet, wél een ander (opkomend/aflopend) ritme/groove.. Ik heb dat op het einde er nog aan toegevoegd omdat ik vond dat die basslijn veel te monotoom klonk. Wou'm wat variëren..

Al bij al, ik heb de indruk dat dit plaatje wel goed gesmaakt wordt.. dus DANK jullie allen voor het luisteren, kijken en de eventuele feed ! :luv:

Thnx SIX !!

Vele groetjes en een hele fijne, zonnige dag.. met véél regen toegewenst :P

Gloomy.
 
ik had/heb ook net als Fifthbot van alllerlei andere dingen te doen, deadlinessssss pff nog steeds.

vraagje Gloomer,
maak je wel eens gebruik van de combinatie ghostkick/sidechain?
 
ik had/heb ook net als Fifthbot van alllerlei andere dingen te doen, deadlinessssss pff nog steeds.

vraagje Gloomer,
maak je wel eens gebruik van de combinatie ghostkick/sidechain?

Hey 1NC1N, whassup man ? ;)

Ja yo, hier ook zoveel op 't "te doen-lijstje" staan.. en 't is zomer.. 8)

Deadlines vanuit je werk of betreffende het produceren ? Veel goeie moed, als ik dit zo lees !

Ja hoor, ik maak wel gebruik van Kickstarter van Nicky Romero, maar om eerlijk te zijn.. persoonlijk hou ik niet van sidechaining of ducking.. Waarom misschien, zou dat mijn nummers beter maken ?

Dan ga ik me verdiepen in deze materie hoor.. heb daarnet een YT-filmpje bekeken van 3 minuten.. Ging me allemaal veel te snel, begreep het allemaal niet zo goed.. Zou er écht werk van moeten maken.. filmpje kijken, 50x op pauze drukken, en nadoen in FL-studio.

Bedankt en heel veel goeie energie toegewenst ! ;)

Gloomy.
 
Back
Top