Stands (voor op het werkblad)

KatieMusic

"Why! ..."
Lid sinds
24 september 2016
Berichten
1.827
Locatie
Garden of Earthly Delights
Een draadje kon ik er niet zo gauw over vinden.
Ik ben benieuwd welke stands jullie op het werkblad gebruiken voor kleine apparatuur en om deze eventueel op de gewenste hoogte te zetten?

Bij kleine apparatuur denk ik aan desktop synth's (bijv. Roland Boutique's, ARP Odyssey module), controllers (bijv. NI Maschine, Novation SL MkII, Arturia BeatStep Pro, DAW controller), drumcomputer (bijv. Roland TR-8S), studio randapparatuur (bijv. hoofdtelefoon versterker), studio nearfield monitors, computer scherm(en), enz.

Kant-en-klaar (of eventueel makkelijk zelf te maken)

Graag (creatieve) tips (met afbeelding / en link waar te koop).

Thanks! :)
 
Ik heb een crane cv3 Laptopstand die ik vroeger met dj-en gebruikte en op verschillende manieren neer te zetten is,, erg handig want er kan ook nog iets onder staan. Vrij prijzig wel helaas met 100 euro
 
Als je in illustrator een beetje kan tekenen, dan weet ik nog wel iemand die voor niet al te gek veel geld dingen kan cnc frezen.

En anders zelf de zaag pakken?
 
Ik gebruik de onvolprezen Ikea ISBERGET® van Ikea om tabletops onder een prettige hoek te zetten (op dit moment de Push 2 en Digitakt):
isberget-standaard-voor-tablet-wit__0328926_PE519790_S4.JPG

Zie hier: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20302596/

En om dingen op een etage te zetten gebruik de iets duurdere laptopstands van Bax (eerst met de goedkoopste geprobeerd maar die waren wel erg gammel):
1441194066DAP_D8370_voorkant_01.jpg


Zie hier: https://www.bax-shop.nl/laptop-stand/dap-d8370-laptop-statief
 
De klassieker: ikea laptop stand.
Of mijn hack. Reeds duizenden views.
Dát is de stand die ik wil. Stevig en op "maat" te maken omdat die Lansa handgreep in verschillende lengtes te koop is. Kosten: 2 x Ekby Valter plankdrager + 1 x Lansa handgreep (34,5 cm lang) = 2 x € 1,50 + € 6,99 = € 10. Bedankt voor de tip en de instructies man! :)
 
Dát is de stand die ik wil. Stevig en op "maat" te maken omdat die Lansa handgreep in verschillende lengtes te koop is. Kosten: 2 x Ekby Valter plankdrager + 1 x Lansa handgreep (34,5 cm lang) = 2 x € 1,50 + € 6,99 = € 10. Bedankt voor de tip en de instructies man! :)

Jij en vele anderen.
Even opmerken dat t niet mijn uitvinding is maar wel mijn video en een goeie manier om 19000 keer mijn nummer met sb six te laten klinken :D
 
Bedankt voor de vele / goede tips. :) Ik ga ze allemaal nog eens rustig bekijken. Mochten er vragen zijn, dan laat ik dit jullie uiteraard nog weten.

En ik vind dit ook een mooi verzamel topic worden, want ik zal niet de enigste zijn die hierin geïnteresseerd is.

Als ik nog interessante werkblad stands tegenkom, dan plaats ik deze ook hier.
 
iemand nog een update? voor die hack? inmiddels bestaan bovengenoemde ikea onderdelen niet meer
 
heb je mijn comments gelezen? Ik heb die geupdate in zoverre de ikea shoppers me de info hebben gegeven, de afgelopen jaren. Kan uiteraard ook al achterhaalt zijn. Indien jij me update, update ik weer de info in de video :)

"update 2021 - maybe the SANDSHULT handle can be a alternative for the EKBY VALTER ***"
 
Deze zijn wel ok voor kleine synths en pedaaltjes. Mn Waldof Pulse past er op maar diepere desktop synths zoals een Peak of een Prophet 12 desktop gaan niet passen.

En anders natuurlijk vriend van het synthforum Iwan Bit van een sponsor - Iwan Op Maat
 
heb je mijn comments gelezen? Ik heb die geupdate in zoverre de ikea shoppers me de info hebben gegeven, de afgelopen jaren. Kan uiteraard ook al achterhaalt zijn. Indien jij me update, update ik weer de info in de video :)

"update 2021 - maybe the SANDSHULT handle can be a alternative for the EKBY VALTER ***"
En deze


bestaat ook langer.
 
Een tijdje terug was ik op zoek naar een standaard o.i.d. om m'n gitaarpedalen op te zetten. Het is namelijk nogal moeilijk om ze te gebruiken tijdens het spelen met synthesizers als ze plat op een oppervlak liggen. Na wat zoeken heb ik bij Baxshop deze bladmuziekstandaard gekocht: Konig & Meyer 12140 tafelmodel partituurstatief
Daarna de zaag erin om de het wat minder hoog te maken, zodat de kabels er goed langs kunnen....et voila!

photo_2021-07-03_14-59-16.jpg
 
Inderdaad niet een goedkope "Ikea-hack" oplossing, maar nog steeds een goedkoper alternatief voor een speciaal er voor gemaakte standaard.
Ik had naar een hoop tablet- en telefoon-standaarden zitten kijken, maar heb uiteindelijk gekozen voor een duurdere, maar wel degelijke, oplossing.
 
Back
Top