heet muziek formaat archaïsche is de nieuwe cassette

knap dat ik in de titel van je topic niet kan ontdekken waar t over gaat
 
Nou zie ik echt wel de lol van een overjarige gegevensdrager, al dan niet met (enigzins discutabele) voordelen als bandverzadiging en wat er nog meer verzonnen wordt. Maar hier mis ik het echt. Als je zo graag 11,5 minuut gecomprimeerd geluid wil hebben, wat is er mis met een mapje op je HD of stukkie usb-stick en een bitcrusher ?
Lo-fi kan heel leuk zijn en goed werken bij een nummer, maar om daar nou zo moeilijk voor te gaan lopen doen...
 
...laatst brak het metalen 'slider' gedeelte van een diskette af in m'n vintage sampler. Daar ben ik toch wel een 40 mins mee bezig geweest om die er - heel voorzichtig!! - uit te halen.. Vooral dat zelfsluitende deurtje van de drive maakte dat ik erg erg moeilijk bij kon komen...

Geef mij dan maar liever een usb stickje :)
 
Mensen verzinnen allemaal wat om maar niet mainstream te hoeven zijn.
 
Ja idd, door die k*t hipsters kan ik bijna geen betaalbare chrome cassettes meer vinden. En ook 3 kops dekken zijn nu erg duur. Hoop dat ze snel op floppy's gaan overstappen ;)
 
Uiteindelijk heb ik toch het liefst de wasrollen zoals Edison die ooit gebruikte.
 
Uiteindelijk heb ik toch het liefst de wasrollen zoals Edison die ooit gebruikte.
:D

De echte analoge sound, heerlijk die artifacts!
Ik heb trouwens nog wat echte vintage floppies in de aanbieding, met originele ballpoint opschriften en veelvuldig gebruikt, speciale prijs 9 euro per stuk. Er staan zelfs nog oude data op!
 
Back
Top