SF marktplaats verhuftering

Bij mij is de garantie tot de deur :D Ik zal altijd mij bekende gebreken vermelden, maar ik ga niet achteraf nog compenseren voor gebreken die misschien wel door de koper zelf zijn veroorzaakt of resultaat zijn van dikke pech. Dan moet je maar nieuw kopen, dan betaal je ook (indirect) voor garantie.

Reserveren doe ik wel, maar wel irritant als iemand dan alsnog afhaakt. Gelukkig komt dat bijna nooit voor (of ik heb altijd geluk gehad).
 
Misschien moet je je kennissenkring upgraden, da's vaak ook een oplossing voor dat soort problemen :D
[zwaar off topic] Ha ha. Ik vrees echter dat ik mijn kennissenkring moet downgraden. Ik heb nl. liever dat ze nokken met dat kolere Whatsapp. Of ik moet mezelf upgraden, maar ik zie als een berg op tegen de dependency hell: oude repositories en incompatibele libraries te over na al die jaren. :beard:
 
Meermaals heb ik bij nieuwe leden gelezen dat de enige reden dat ze lid werden de marktplaats is, om hun spullen te verkopen of ook te kopen.
Dat zijn dan misschien niet leden waarbij het hart en de passie echt ligt bij de synths of muziek maken/opnemen maar meer gewoon bij het handelen met muziekgerelateerde spullen. Ik kan me voorstellen dat een deel van deze leden (ik wil niet generaliseren) een andere instelling heeft dan de leden die serieus lid zijn geworden vanwege het lerend effect of het uitwisselen van ervaringen en ideeën etc.
 
Meermaals heb ik bij nieuwe leden gelezen dat de enige reden dat ze lid werden de marktplaats is, om hun spullen te verkopen of ook te kopen.

Ik heb ook wel 'ns iets leuks op de marktplaats gezien en dan had die persoon 1 of 2 keer gepost.
Dat geeft mij dan ook het gevoel dat iemand lid wordt om een snelle deal te maken ipv werkelijk een bijdrage wil leveren aan het forum.
Op dat soort momenten wordt ik altijd wat voorzichtig en argwanend.
Ik heb een paar keer iets gratis weggeven en 1 keer reageerde een nieuw iemand.
Toen heb ik gezegd dat ik eerst ging wachten of er een forumlid zou reageren die met enige regelmaat ook iets postte op het forum.
 
Ik heb ook wel 'ns iets leuks op de marktplaats gezien en dan had die persoon 1 of 2 keer gepost.
Dat geeft mij dan ook het gevoel dat iemand lid wordt om een snelle deal te maken ipv werkelijk een bijdrage wil leveren aan het forum.
Op dat soort momenten wordt ik altijd wat voorzichtig en argwanend.
Ik heb een paar keer iets gratis weggeven en 1 keer reageerde een nieuw iemand.
Toen heb ik gezegd dat ik eerst ging wachten of er een forumlid zou reageren die met enige regelmaat ook iets postte op het forum.

Op een ander forum waar ik op zit moet je dus eerst tenminste 25 berichten hebben geplaatst en je Ebay naam doorgeven aan een forum-moderator voordat je toegang krijgt tot het marktplaats gedeelte. Dat hebben ze ingesteld nadat een bepaald lid meerdere andere leden voor honderden dollars had opgelicht...:frons:
 
Bij mij is de garantie tot de deur :D

Dat zei m'n schoonvader ook toen ik z'n dochter ten huwelijk vroeg... :dubbel:.

Zelf heb ik goede ervaringen op de marktplaats hier.
Ik blijf beleefd en correct en dat help meestal. Nu moet ik wel zeggen dat ik hier meer koop dan verkoop.
Wat ik hier ooit verkocht (nu weer al een paar jaar geleden) is ook altijd goed verlopen.
Zelf om je materiaal rijden is nog steeds het beste.
Ik reed ooit 600km om m'n menger met een vrachtwagen op te halen en 850km om m'n Studer 2" multitrack (die ik op Gearslutz gekocht had) op te halen naar een adres waar de verkoper vanuit Zweden naartoe reed.
We kwamen elkaar dus tegemoet. Als dat niet sympathiek was! :okdan:

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ik heb 2 zeer goede ervaringen (daadwerkelijke aankoop)

En 1 minder goede waarbij de verkoper een foto zou plaatsen/tonen na verzoek van mij en vervolgens niets en ook geen reacties meer

Dan ben ik dus direct klaar met iemand.
Graag of niet...
 
Back
Top