Gloomy - Gods Of The Pleasure

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.121
Locatie
België
Hey lieve luitjes,

Ik ben weer een aantal dagen en nachten bezig geweest met het maken van een nieuwe track en een daarbij horende "presentatie" op YT. Hij is gratis te downloaden op Soundcloud, als er interesse is.

Deze track is een chille, Orientaalse 114 BPM track.. Het gaat over mijn liefje die op vakantie is.. "Gods Of The Pleasure", die bestaan er ook :)

Hier kunnen jullie alvast de presentatie bekijken en beluisteren :



En hier kunnen jullie 'm beluisteren én gratis downloaden :



Vst's gebruikt : Bijna allemaal Rob Papen plugins, behalve Wave's Codex en wat samples na :

* Blue 2
* Blade
* Predator 2
* SubBoomBass
* Abino

Veel luisterplezier ! :-)

Cheers,

Gloomy.
 
Als t iets meer lo-fi was geweest, heeft t wel wat weg van Kruder & Dorfmeister (wat fokking helden zijn voor mij) en een kruising met house of pain:D

Als je dat 303 achtige geluid iets subtieler in de mix stopt is ie voor mij aangenamer. Verder dikke track man!
 
De sounds die je gebruikt doen me aan veel verschillende stijlen/(old skool)nummers denken, ik ben helaas zeer slecht in namen, dus ik zou eea niet kunnen opnoemen. In ieder geval weet je eea zo te combineren dat het toch een heel eigen stijl wordt, maw knap gedaan! Die opbouw op einde na die al zeer fijne break is ook erg goed gedaan, al met nicely done, cheerz!
 
Als t iets meer lo-fi was geweest, heeft t wel wat weg van Kruder & Dorfmeister (wat fokking helden zijn voor mij) en een kruising met house of pain:D

Als je dat 303 achtige geluid iets subtieler in de mix stopt is ie voor mij aangenamer. Verder dikke track man!

Hey hey :)

Dank u zeer voor deze hele mooie feedback !! Ben nu een setje aan het luisteren van K&D.. leuke chille muziek, merci voor de vergelijking !!

Wat betreft dat 303-geluid subtieler in de mix stoppen.. hoe doe ik dat ? Volume een beetje naar beneden ? Stereo spreading ? Ik zal het niet meer veranderen, maar neem deze leerstof mee naar mijn volgende tracks.

Hier het setje dat ik nu beluister zie ;)



Thnx again,

Gloomy.
 
hoi Gloomy.

Schitterende track en mooie sounds ook.
Wat gebruik je trouwens toffe softsynths!

Rooobiiii my man :)

Wat een mooie feedback, dank je wel.. van harte. Ben erg blij dat je'm goed vindt.

Ja, Rob Papen plugins zijn echt de moeite waard. Je moet/mag zijn boek eens lezen, met 8 uren aan DVD lesmateriaal.. Fijn hebbedingetje :

https://www.robpapen.com/dvd-sound-design.html

Heb trouwens nog een cursus gevolgd bij Rob in de studio.. ook al enkele jaartjes geleden, toen Predator 1 net uitkwam..

Groetjes makker,

Gloomy.
 
mooie afwisseling tussen energieke en rustige momenten
toffe orientaalse sounds inderdaad!

Slave Slave, trouwe luisteraar.. dank je wel makker, doet me heel erg deugd dit van jou te mogen lezen.. Fijn yo, merci !! :)

Tot snel !

Gloomy.
 
De sounds die je gebruikt doen me aan veel verschillende stijlen/(old skool)nummers denken, ik ben helaas zeer slecht in namen, dus ik zou eea niet kunnen opnoemen. In ieder geval weet je eea zo te combineren dat het toch een heel eigen stijl wordt, maw knap gedaan! Die opbouw op einde na die al zeer fijne break is ook erg goed gedaan, al met nicely done, cheerz!

Hey Fifth Bot..

Haha, allereerst, ik vind je nick zo cool, wat wil het betekenen ?

Oldskool, dat is een zeer mooi compliment, want ik wil me richten op het produceren van "Progressive Oldskool Dance".. of zoiets in die aard :)

Ja, het einde.. 't lijkt wel alsof mijn handen bediend werden door een koppel "Engelen" :engel:

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie leuke feed ! :okdan:


Gloomy.
 
Twijfel of 'Gods of Pleasure' zonder 'the' beter Engels is?

Het doet me ook een beetje aan de muziek denken van een Commodore 64 spelletje... :-)

Dit nummer krijg je nu na mijn trackje op soundcloud te horen, als 'related track'.. 8)

:koffie:
 
Laatst gewijzigd:
Twijfel of 'Gods of Pleasure' zonder 'the' beter Engels is?

Het doet me ook een beetje aan de muziek denken van een Commodore 64 spelletje... :-)

Dit nummer krijg je nu na mijn trackje op soundcloud te horen, als 'related track'.. 8)

:koffie:

Hey Bohemen, thanks voor te luisteren/kijken en de feed man, apprecieer ik van harte ;)

Nee nee, "Gods Of The Pleasure" moet dat zijn. e-Gloomy-nations verwijst hiermee naar de Kreator (1, niet velen) van deze Matrix. En het is echt "The Pleasure".. in de zin van : Hét plezier van het leven.. Daardoor worden we hier, deze keer als mens, terug op een virtuele aarde geplaatst. Of zoiets in die aard :D

Commodore 64 ? Wat een rare vergelijking, heb op 'n Commodore nog nooit een Orientaalse vrouw gehoord, dat toestel kon deze muziek destijds niet aan. Maar het is leuk te lezen dat het wat "retro" klinkt ook :)

Haha, als "related track".. niets is toeval ! Cool.

Al het beste Bohemen en een fijne, zonnige dag.

Gloomy.

:koffie:
 
Commodore 64 ? Wat een rare vergelijking, heb op 'n Commodore nog nooit een Orientaalse vrouw gehoord, dat toestel kon deze muziek destijds niet aan. Maar het is leuk te lezen dat het wat "retro" klinkt ook :)

Ik moest aan dit spelletje denken, maar nu ik het weer hoor klinkt het toch heel wat anders.. :-D



Al het beste Bohemen en een fijne, zonnige dag.

Insgelijks!
 
Ow wat een oud spel zeg, leuk.. maareuh, de muziek is toch zéker niet te vergelijken met de mijne hoor, ik weet niet waar je het vandaan haalt, haha :dubbel:

Thnx voor je reaktie ! :)

Gloomy.
 
Vanaf 0.34 wordt de track voor mij interessant, ik ben niet helemaal kapot van het intro om eerlijk te zijn. Maar daarna komt 'ie lekker op gang en vind ik hem muzikaal heel leuk en lekker afwisselend. Mooie drumpartijen ook. Helaas ben ik niet echt kapot van de Oriëntaalse/Arabische (?) vocals. Die zitten mij af en toe wat in de weg persoonlijk. Maar is meer een smaakdingetje van mij denk ik dan een 'probleem' in je nummer. Ga zo voort, kan ik alleen maar zeggen! :okdan:
 
Vette vocals, zeer vet en die drums zijn echt fantastisch, zijn wel erg naar links gepand. Moby meets Massive Attack, heel interessant.
 
Vanaf 0.34 wordt de track voor mij interessant, ik ben niet helemaal kapot van het intro om eerlijk te zijn. Maar daarna komt 'ie lekker op gang en vind ik hem muzikaal heel leuk en lekker afwisselend. Mooie drumpartijen ook. Helaas ben ik niet echt kapot van de Oriëntaalse/Arabische (?) vocals. Die zitten mij af en toe wat in de weg persoonlijk. Maar is meer een smaakdingetje van mij denk ik dan een 'probleem' in je nummer. Ga zo voort, kan ik alleen maar zeggen! :okdan:

Hey thanks Funk, my man :)

Ja, kwestie van smaak denk ik, want sommige fans "smeken" er bijna naar om meer Orientaalse geluiden te gebruiken.. Misschien had ik de samenzang wel kunnen auto-pannen, maar dat is bijzaak. Alleszins, ben heel erg blij voor je bezoekje, het luisteren/kijken en je commentje ! :halleluja

:luv:

Gloomy.
 
Vette vocals, zeer vet en die drums zijn echt fantastisch, zijn wel erg naar links gepand. Moby meets Massive Attack, heel interessant.

Hey Niets :)

Dank je wel voor je bezoekje man, doet me zéér deugd ! :)

Te fel naar links gepanned.. dat zullen de hihats wel zijn, want de kick staat mooi in het midden.. Misschien moet ik in't vervolg maar eens een auto-pan op mijn hihats zetten ?

"Moby meets Massive Attack", wow.. die moet ik onthouden.. Dank je wel, makker !

Alles goeds, en een hele fijne, zonnige dag ! :)

Groetjes,

Gloomy.
 
Back
Top