Novation Circuit 1.7 update

Niets

Ingeburgerd
Lid sinds
14 juni 2018
Berichten
51
Locatie
Amsterdam
Alweer verbaasd over de doorlopende ondersteuning van Novation voor de circuit. Kwam deze video van Cuckoo tegen gisteren. Was eigenlijk van plan om mijn groovebox door te verkopen maar dat plan is dus nu van tafel met deze komende update. Ik gebruik(te) de circuit vaak voor opzetjes voor theaterstukken buiten de studio in de repetitieruimte van het desbetreffende gezelschap en bij het maken van soundscapes liep ik toch vaak tegen een paar dingen aan die nu dus gefixt.

Hier een lijstje met nieuwe features en timestamps in de video waar ze behandeld worden:
  • Note hold, in deze gate modus kan een noot/akkoord worden aangehouden en ben je dus niet meer beperkt tot 1 maatlengte voor drones! (8.30)
  • Pattern chaining, patronen kunnen nu onafhankelijk van elkaar gesequenced worden, denk 3* een drum patroonen 1* een fill.(1.20)
  • Note offset, je kan nu met de gate een noot net off-beat plaatsen of trioolen maken. (10.06)

Er is ook een nieuwe patch editor op de Novation components website (die al beschikbaar was). Maar ik heb daar al een app voor op mn tablet.



Wanneer deze update uitrolt? Geen idee, maar petje af voor de ondersteuning van Novation.
 
Erg gaaf dat ze nog steeds nieuwe features toevoegen....

Wat betreftde Circuit zelf. Ik denk dat hij zo veel makkelijker te bedienen zou zijn als ze er een lcd schermpje van 5,- op hadden gezet... Dan had je veel meer overzicht gehad qua sample namen, patch namen, pattern chain overzicht, encoder functie naam...
 
Wat betreftde Circuit zelf. Ik denk dat hij zo veel makkelijker te bedienen zou zijn als ze er een lcd schermpje van 5,- op hadden gezet... Dan had je veel meer overzicht gehad qua sample namen, patch namen, pattern chain overzicht, encoder functie naam...

Snap het idee, voor de synth engine zou je met een klein LCD schermpje niet voldoende hebben helaas. De 8 Knoppen kunnen ieder 4 macro's worden toegewezen en dat kan ook over de waarde van Mod Macro's. Het beste is eigenlijk om je eigen patches te maken of de fabrieks-patches zo bij te werken dat ze allemaal ongeveer overeen komen. Volgens mij slaat de circuit ook geen namen op voor de samples, als je ze inlaad kan je de namen nog zien maar als je vervolgens components later weer opent zijn het gewoon nummertjes.

Stiekem zou een Circuit XL wel vet zijn maar dan heb je weer niet de portabiliteit wat nou net de charme is. Ik kan zeker de app aanraden die ik heb gelinkt in de TS, kost een beetje maar dan heb je wel een hele goede overzichtelijke patch editor voor je Circuit.
 
toffe update weer, kan je er toch weer een meer volledig nummer mee maken, en voor live biedt het ook mogelijkheden natuurlijk met wat oefening (en een goed geheugen;)


toch die editor eens downloaden, en wat betreft de synths eens kijken of ik voor mezelf een hadnige structuur kan aanbrengen in de macros
 
Nu met deze updates is ie voor mij ook een stuk aantrekkelijker, zeker nu je ook triplets kan maken. Toch zou ik m dan als midi sequencer gebruiken, niet zozeer het synth gedeelte. Daar klinkt ie wat mij betreft niet goed genoeg voor...
 
Nu met deze updates is ie voor mij ook een stuk aantrekkelijker, zeker nu je ook triplets kan maken. Toch zou ik m dan als midi sequencer gebruiken, niet zozeer het synth gedeelte. Daar klinkt ie wat mij betreft niet goed genoeg voor...

Als je hem toch in huis hebt kkan ik je zeker aanraden om de editor (gratis) te downloaden en even een kijkje te nemen onder de kap. Vond hem eerst ook niet heel boeiend maar tot mijn verbazing zit er een best dikke synth engine in die in de juiste handen zeker vette sounds kan produceren.
 
Back
Top