Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Jongens, MstrFX schrijft >Komt door de samling optie en hun logo staat er niet op<
MstrFX had graag het behringer logo op de LMdrum willen zien.
Dat hij de rec. ingang niet 'wenst' vind ik vreemd voor iemand die dagelijks bezig is
met het manipuleren van geluiden.
En tenslotte wat moet je met een LMdrum als je nog vier werkende Korg drumdozen hebt staan.

Nee dan schaamt hij zich wanneer er Behringer op staat :D
Voor het geval er ooit iemand op zijn zolderkamer komt kijken. :D

Ik heb nog nooit gehad dat er mensen de zaal uitliepen omdat op sommige van mijn instrumenten een Behringer logo staat. (Maar dit is wel de reden dat ik op dit forum niet zeg waar en wanneer ik speel, om te voorkomen dat bepaalde mensen speciaal komen om commentaar te leveren. 😂)

Laatst gewijzigd:

Jongens, MstrFX schrijft >Komt door de samling optie en hun logo staat er niet op<
MstrFX had graag het behringer logo op de LMdrum willen zien.

Ulli stopt er toch altijd zo'n waarschuwingssticker bij? Anders heb ik er nog wel een paar liggen.

Ullikleber.jpg

"Ik koop uit principe geen [merk X] tenzij het mij zo uitkomt" vind ik prettig pragmatisch. Net zoals die zogenaamde "flexitariers" die keihard duurzame deugpunten harken maar ook gewoon langs de McDrive kunnen voor een Quarter Pounder als ze daar trek in hebben. Best of both worlds.

Ik vind het logisch dat naarmate je ziet en leert wat een bedrijf doet je gewoon je mening mag bijstellen. En waar je wel en niet aan meewerkt.
Dat mensen zich een doel aanmeten en dat niet volhouden kun je toch niemand kwalijk nemen tenzij je op een berg in Tibet zit. De constante marketing van alle kanten is vrij intensief.

De MS1 OG ging al even rond op tweedehands sites als "wordt niet meer gemaakt dus koop em nu em nog kan" -oid- rond.. :D

"Ik koop uit principe geen [merk X] tenzij het mij zo uitkomt" vind ik prettig pragmatisch. Net zoals die zogenaamde "flexitariers" die keihard duurzame deugpunten harken maar ook gewoon langs de McDrive kunnen voor een Quarter Pounder als ze daar trek in hebben. Best of both worlds.
Ik vind, (ik wilde dat ik niks vond soms) dat mensen die koste wat kost oneindig vasthouden aan principes over het algemeen vrij vermoeiend. Een flexibele houding tot principes die je hebt is niks mee meestal, al verwaterd daardoor wel een beetje de betekenis van het woord 'principe', maar daar heb ik in principe geen probleem mee. ;)

Alle kidding aside, principes stinken net zo hard als meningen wmb, een principe kan zeer genunanceerd liggen maar ook gewoon een alles of niets houding zijn. Ik ben geen vegetarier maar eet wel weinig vlees, is dat een principe, niet echt, als ik meer vlees wil eten dan doe ik dat en als ik minder vlees wil eten dan doe ik dat.
Ik ben wel tegen de bio industrie, maar soms zondig ik ook. Het is niet anders.

Ik vind Behringer een bedrijf met een ethiek van lik me vestje, maar hun clones van vintage gear kan ik wel okay vinden. Support ik daarmee ook hun activiteiten die ik niet okay vind? Jazeker, helaas wel.

Ik heb voor mezelf wel besloten dat ik geen Behringer kloon spul meer wil van dingen die nog gewoon gemaakt worden door de originele fabrikant.

Er zijn twee verschillende dingen.

Iets vinden
en iets doen.

Je kan iets vinden zonder het te doen.
Dat is niet doen alsof je een principe hebt, maar is gewoon bewust zijn van iets zonder dat je daar gevolg aan geeft.

Voorbeeld, bijna iedereen is tegen millieuvervuiling en bijna iedereen doet er aan mee.

Bijna iedereen is tegen mishandeling van dieren en bijna iedereen eet vlees.

En ga zo maar door. Maar misschien beter van niet.. :D

Iets vinden
en iets doen.

Dat is niet doen alsof je een principe hebt, maar is gewoon bewust zijn van iets zonder dat je daar gevolg aan geeft.
Het gaat hier om het verschil tussen

Iets zeggen ("ik koop uit principe geen Behringer (meer)")
en iets doen (toch Behringer kopen)

Dan kun je beter zeggen 'Ik vind Behringer een kutbedrijf maar ik wil graag lekkere goedkope shit', dat is tenminste eenduidig.

Iets vinden
en iets doen.

De hele discussie doet wat denken aan (een van de) plot(s) van de komische serie "The good place", die overigens flink aan te raden is. De clue was dat een persoon die er alles aan deed om goed te leven uiteindelijk toch in de hel belandde, omdat elke handeling die hij uitvoerde onrechtstreeks veronden was met een negatieve connotatie (Bijv. Bio-tomaten met water overgieten dat zonder zijn weten geimporteerd werd uit de Gaza strook, enz.).

Het gaat hier om het verschil tussen

Iets zeggen ("ik koop uit principe geen Behringer (meer)")
en iets doen (toch Behringer kopen)

Dan kun je beter zeggen 'Ik vind Behringer een kutbedrijf maar ik wil graag lekkere goedkope shit', dat is tenminste eenduidig.
Daar ben ik het mee eens, ik heb overigens volgens mij zelf niet beweerd dat ik geen Behringer meer zou kopen behalve dan dat ik ca een half uur geleden heb gezegd dat ik geen Behringer clones zal kopen van spul wat nog in productie is. En het afgelopen half uur heb ik me daar ook aan gehouden.

ah.. ik had al een beetje een vermoeden maar wist t niet zeker.

Overigens vind in ook dat zij die Pro Behringer zijn moreel verplicht zijn om Behringer te kopen en van de originelen af moeten blijven!

Om de boel nog maar even wat ingewikkelder te maken. ;)

Ik vind, (ik wilde dat ik niks vond soms) dat mensen die koste wat kost oneindig vasthouden aan principes over het algemeen vrij vermoeiend. Een flexibele houding tot principes die je hebt is niks mee meestal, al verwaterd daardoor wel een beetje de betekenis van het woord 'principe', maar daar heb ik in principe geen probleem mee. ;)

Alle kidding aside, principes stinken net zo hard als meningen wmb, een principe kan zeer genunanceerd liggen maar ook gewoon een alles of niets houding zijn. Ik ben geen vegetarier maar eet wel weinig vlees, is dat een principe, niet echt, als ik meer vlees wil eten dan doe ik dat en als ik minder vlees wil eten dan doe ik dat.
Ik ben wel tegen de bio industrie, maar soms zondig ik ook. Het is niet anders.

Ik vind Behringer een bedrijf met een ethiek van lik me vestje, maar hun clones van vintage gear kan ik wel okay vinden. Support ik daarmee ook hun activiteiten die ik niet okay vind? Jazeker, helaas wel.

Ik heb voor mezelf wel besloten dat ik geen Behringer kloon spul meer wil van dingen die nog gewoon gemaakt worden door de originele fabrikant.
Had dat eerder gezegd en iets duidelijker wellicht, heb ik daar alle moeite voor gedaan :?:D

Overigens vind in ook dat zij die Pro Behringer zijn moreel verplicht zijn om Behringer te kopen en van de originelen af moeten blijven.

Om de boel nog maar even wat ingewikkelder te maken.
Begin je nou weer? :D

Back