REW metingen in studio zonder USB interface?

Speeddemon

Gear-sloerie
Lid sinds
16 oktober 2009
Berichten
322
Locatie
The Desert Plains...
Mijn zolderstudio is onlangs verbouwd/afgetimmerd (helaas geen box-in-box).


Met de komst van een nieuwe mixer, ben ik klaar voor de volgende stap:
Room treatment.



Dus ik wil aan de slag met wat REW metingen.


Nu heb ik een Dell laptop (van m'n werk), een Behringer ECM8000 mic, diverse analoge pre-amps, van superclean (=Audient Mico) tot zeer gekleurd (Joemeek VC1Q), maar niks met een USB interface... zou iemand mij kunnen helpen hoe ik dat dan zou moeten doen?
 
Van analoog naar digitaal? En andersom? En dat met 1 of meer kanalen? Een Audio interface er tussen met zoveel inputs/outputs als je nodig hebt? Maar het mag geen USB zijn? Is dat voorkeur/afkeur of afgeschermd door policies van de werkgever/eigenaar?

Mag het wel Firewire zijn? De wat duurdere Dell's hebben dat mogelijk. En dan bijvoorbeeld een passende Focusrite?

Welke interfaces zitten er op de Laptop? Of beter misschien: welke zijn beschikbaar? Er bestaat desnoods zelfs Audio over Ethernet...
 
@Kwurqx,
het is meer dat ik een studio vol preamps en mics heb van voldoende niveau (o.a. Audient Mico, Summit Audio 2BA-221, Joemeek VC1Q, Warm Audio WA12 en 24 kanalen van m'n mixer), dus dat ik alleen maar voor het doen van metingen geen zin heb om geld uit te geven aan een interface die ik voor de rest toch niet ga gebruiken, aangezien ik NIET met/via een PC opneem.
De laptop heeft een mic in en een line-out.
 
@Kwurqx,
het is meer dat ik een studio vol preamps en mics heb van voldoende niveau (o.a. Audient Mico, Summit Audio 2BA-221, Joemeek VC1Q, Warm Audio WA12 en 24 kanalen van m'n mixer), dus dat ik alleen maar voor het doen van metingen geen zin heb om geld uit te geven aan een interface die ik voor de rest toch niet ga gebruiken, aangezien ik NIET met/via een PC opneem.
De laptop heeft een mic in en een line-out.


"Alleen het doen van metingen" is nu wel net wat nodig is als je room correctie belangrijk vindt toch? Aanpassingen van de ruimte zijn kostbaar, om dit te doen heb je wat gereedschap nodig in dit geval een degelijke audio interface. kost een paar 10tjes maar dan kan je ook wat. En met 1x meten ben je er niet, tijdens de aanpassingen wil je toch weten of het verbeterd etc. De standaard mic input van de gemiddelde laptop geeft al een volledig spectrum met de gain een beetje open zonder überhaupt je mic aan te sluiten. Dit wil je echt niet.

Toch maar wat geld uitgeven of leen van iemand zo'n class compliant ding is mijn advies, dan heb je ook geen speciale drivers nodig
 
koop een 2e hands audio interface met usb, gebruik die en verkoop hem dan zonder verlies (of een paar euro) weer door.

Motu, rme, focusrite ...

Die behringer mic is volgens mij niet recht ...( geen rechte frequentiegang, heb hem zelf ook )
Die hoort bij die digitale eq en daarin zit daarvoor compensatie
Vraag me dus af of je wel betrouwbare resultaten krijgt als je hem aan een recht input hangt

Zou eerst een tijdje luisteren waar de grootste stoornissen zitten, daarna eventueel meten met een andere microfoon

( hoop dat uli niet meeleest , dan wordt ik gesued :-) )
 
Sorry voor mijn interface leken-vragen, maar ik doe normaliter helemaal niks met PC in de studio. Hier draait een Alesis HD24XR (en een Korg D1200MKII voor snelle demo's)... Daarom had ik gehoopt dat het zonder extra zaken aan te schaffen kon, die ik buiten metingen om, niet snel zou gebruiken.


Anyway,



Dus ik begrijp dat de enige voorwaardes zijn:

1x Mic input (XLR) met phantompower
1x stereo output

USB connectivity om de interface aan de laptop/PC te hangen?


Zoiets zou dus voldoen?:
Mackie Onyx Artist 1x2


https://www.bax-shop.nl/externe-audio-interfaces/mackie-onyx-artist-1x2-usb-audio-interface


of een Focusrit Scarlett Solo:
https://www.bax-shop.nl/externe-audio-interface/focusrite-scarlett-solo-2nd-gen-usb-audio-interface
 
Ja
En waarschijnlijk een andere meetmicrofoon
 
Back
Top