Pulsar-23

Soma Laboratory, makers van de Lyra 8, hebben een prototype klaar van hun nieuw euh ding. :)
De Pulsar-23 is een drummachine / ritmische synth met een modulaire structuur (met veel patchmogelijkheden), ingebouwde loopers en een mogelijkheid tot 'externe circuitbending'. Maar vooral : wat een klank! Te koop vanaf eind 2018.

 
ik ben even benieuwd wat er dan zo duur aan is.. als je t vergelijkt met eurocrack toch he-le-maal niet of wel dan.

Wat er dan zo duur aan is?,niets dat is het hem juist,het is 'te duur' voor wat het is. :D

Maar ik bekijk het anders,je zit vast aan de functies / formaat en mogelijkheden van het toestel,je kan dan wel interconnecteren met andere toestellen maar als je zou vertrekken van bvb enkel eurorack,kan je vlotter uitbreiden in
het zelfde formaat met allerhande percu modules en er zijn eindeloze keuzes in sequence/trig modules ook beschikbaar.

Anyway,ieder zijn ding,maar ik heb er al enkele te koop gezien.

Voor een minimalistische setup/mind is het allicht wel een aantrekkelijk ding.
 
Dat vind ik op zich wel een interessante vraag: welke eurorack modules zou je kunnen gebruiken om de werking van dit apparaat zo goed mogelijk te benaderen?
 
Dat vind ik op zich wel een interessante vraag: welke eurorack modules zou je kunnen gebruiken om de werking van dit apparaat zo goed mogelijk te benaderen?

Dat is precies mijn vraag ook want ik vind alleen al de basisklank erg goed en als ik iets gelijkwaardigs qua sound en loop/patch mogelijkheden kan vinden in eurorack kan dat ook een overweging zijn want je kan later wel weer makkelijker wat inwisselen en als ik dat dmv een paar modules in m'n rack kan kopen ben ik goedkoper uit ook nog 'ns.
Juist dat specifieke ouderwetse industriëele geluid vind ik erg leuk.
 
Dat vind ik op zich wel een interessante vraag: welke eurorack modules zou je kunnen gebruiken om de werking van dit apparaat zo goed mogelijk te benaderen?

Kan zijn dat de maker goed heeft gekeken naar wat verkrijgbaar is in Eurorack, en iets heeft bedacht juist om dat zoveel mogelijk te voorkomen... :eureka:
 
Alles wat ik kan horen wat uit die Pulsar komt heb ik al horen komen uit eurorack devices

Ik denk wel als je de feature set van de Pulsar overbrengt naar individuele eurorack modules dat je het (veel) duurder zal uitkomen,maar je hebt wel oneindig meer mogelijkheden dan.

Kwa formaat en interface vind ik de Pulsar wel aantrekkelijker dan die prutsige euroracks.
 
als je in eurorack kijkt is sowieso die shit van noise engineering tof. ook industrial MAAR ook wel digitale sound. dan moet er wat analoog filtergeneuzel bij. ik heb best wat percussie dingen in euro en genoeg aan seqs en andere utilities, maar deze spreekt me alsnog erg aan omdat hij zo tastbaar is. gewoon 1 compacte bak die je lekker meeneemt waar zoveel onbekend terrein in zit. gewoon een lekkere gore pit of doom mordor bak ontworpen door iemand die al jaren soldeertin aan het snuiven is. het kan best zijn dat het niet is wat ik er in zie, maar dat zien we dan wel weer.
 
Ik heb behoorlijk wat percussieve eurorack modules maar niks klinkt als SOMA. Vlad doet iets met de interne routing waardoor het heerlijk vol en gesatureerd klinkt. Echt een eigen klank en in het geval van de Pulsar ook prima bruikbaar in combinatie met andere apparaten. Met de Lyra lukt dat ook wel maar dan moet je wel wat moeite doen in de mix.

Egres heeft altijd een lekkere doortastende eigen mening maar in dit geval geef ik 'm geen gelijk. ik zou echt niet weten met welke modules je de Pulsar na zou moeten bouwen waarbij de klank ook maar enigszins in de buurt komt. Noise Engineering is tof maar inderdaad harstikke digitaal. Heel veel analoge modules zijn bedoeld als 808 klonen met evt wat extra's. En dan hebben we het alleen nog maar over de basisgeluiden. De FX klinken ook uniek.
 
Egres heeft altijd een lekkere doortastende eigen mening maar in dit geval geef ik 'm geen gelijk. ik zou echt niet weten met welke modules je de Pulsar na zou moeten bouwen waarbij de klank ook maar enigszins in de buurt komt.

Je hebt wel een punt als je exact hetzelfde wil bekomen komt er heel wat processing aan te pas dat je moet toevoegen aan een eurorack set om hetzelfde karakter te bekomen,(fuzz/disto en compressie).

Het komt er ook op aan de wijze hoe je het toestel gebruiken zal dat een heel groot verschil zal uitmaken of een alternatief van toepassing kan zijn of niet,het ding is wel heel erg gericht op live performances toepassing namelijk.
 
als je in eurorack kijkt is sowieso die shit van noise engineering tof. ook industrial MAAR ook wel digitale sound. dan moet er wat analoog filtergeneuzel bij.


ik zou echt niet weten met welke modules je de Pulsar na zou moeten bouwen waarbij de klank ook maar enigszins in de buurt komt. Noise Engineering is tof maar inderdaad harstikke digitaal. Heel veel analoge modules zijn bedoeld als 808 klonen met evt wat extra's. En dan hebben we het alleen nog maar over de basisgeluiden. De FX klinken ook uniek.

Da's precies waar het om gaat, die Pulsar z'n sound zelfs in de basis klinkt al zo analoog en fifties industrial (wist even geen betere term) dat ik dat al zo kicken vind en nog niet eerder had gehoord, echt een eigen karakter en daar begin je toch mee.

Zoals egres al zegt zal je met de nodige tweaks en fx wel in de buurt komen maar die Pulsar klinkt toch behoorlijk uniek vind ik, dat heeft Vlad goed gedaan in ieder geval.
 
Ik heb 'm ondertussen. Paar keer aangehad, ik wou dat ik meer tijd had want hij is echt spannend. Lang geleden dat iets me zo uitdaagde.
Kost wat maar zoals ik al zei, boeit me veel meer dan mijn ob6 bijvoorbeeld... En heb zelfs de oppervlakte amper al ontgint :)
Wat zo tof is dat je niks anders nodig hebt. Dat ding staat op zichzelf. En ik deed wat gepruts en had plots een kwakende 303 techno beat. Wat een kwartier eerder wat totaal anders was. Dat ding is een wereld op zich. Eurorack blijf ik van weg maar dit is zoals een arp 2600 vind ik, een ding op zich. Heeft niks anders nodig. Kan uiteraard zeker wél met die in& outs maar daar waag ik me nog niet aan. Eerst leren wat ie zelf kan.
 
Ik heb 'm ondertussen. Paar keer aangehad, ik wou dat ik meer tijd had want hij is echt spannend. Lang geleden dat iets me zo uitdaagde.
Leuk dat je 'm nou toch hebt gekocht, hoe lang heb je moeten wachten na het bestellen?
Ik vind het echt een apparaat op zich met een hele eigen sound, er is niets wat er op lijkt vind ik.
Ik hik tegen de prijs aan maar hij lijkt me super voor allerlei geluidsavonturen, echt tof als je in de wat meer experimentele hoek zit.
Het zal ff duren voor je goed de weg weet denk ik maar het lijkt mij ook een device waar je jaren plezier van hebt en wat steeds weer voor verrassingen kan zorgen.
 
Ik heb m 2e hands via sf ;)
Geen wachttijd. Soma zei me op fb dat wachttijd meevalt. Ik denk paar weken via Thomann. Ze insinueerde dat maar zeiden t niet.
 
mocht iemand zijn oude pulsar23 willen voorzien vd 2022 bassdrum, hier is hoe je dat aanpakt:

Prior to ordering this module you need to contact us with the serial number of your PULSAR-23 at somasynthsEU@gmail.com. For older Pulsars we also need a photo of the BD module inside your Pulsar. You can easily remove the backplate by removing 8 screws on the back and lifting it up.

We are working on solutions to be able to install the BD module in all versions of Pulsar-23, but please contact us first as we are still working out the specifics.


prijs is 50 euro excl alles. dus tax, btw, verzend, the works.

in zijn naakie is de pulsar geel... :D
 
Er komt een uitbreiding aan, Pulsar 23 Utilities:

Soma-Labs-Pulsar-23-Utilities.001-1024x576.jpeg


Soma-Labs-Pulsar-23-Utilities--1024x533.jpg




 
Ik begin enige GAS te ontwikkelen voor die Pulsar toestanden na de SonicState videos en uitstekende ervaringen met de Soma Cosmos. Interessante / originele designs en hoge kwaliteit.
 
10% korting op alle kleuren Pulsars (en een hoop ander Soma spul) by Soundofyou.eu (Polen) - komt uit op €1830. Heb er net een besteld ... mintkleurig :D

Wanneer komt die expander uit?


Soundofyou Soma Sale: Soma Laboratory
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top