Pulsar-23

Soma Laboratory, makers van de Lyra 8, hebben een prototype klaar van hun nieuw euh ding. :)
De Pulsar-23 is een drummachine / ritmische synth met een modulaire structuur (met veel patchmogelijkheden), ingebouwde loopers en een mogelijkheid tot 'externe circuitbending'. Maar vooral : wat een klank! Te koop vanaf eind 2018.

 
Mocht iemand nog op zoek zijn naar extra alligator clips / krokodillenklemmen, deze tip van @ProgHead is een stuk goedkoper dan als je ze van/via Soma of distributeur koopt:

Kort:

Lang:

Ik heb ze zojuist binnen, ze werken en zien er precies hetzelfde uit als degene die Soma meelevert met de Pulsar-23.
 
Moet ze zelf nog uitproberen, maar heb er zojuist ook twee setjes besteld.
 
Ik kocht 2 setjes op amazon. Beetje anders qua lengte en kleurtjes. Ook niet mis.

Hoe soma aan die prijs komt is me n raadsel. En wie dat braafjes neertelt moet ik ook nog ontmoeten
 
Haha het zat er aan te komen
-zoekt bier 🍻 proost smiley maar vind die niet op telefoon’
 
Ja, wist ik veel ... had nog nooit van die kabels gehoord buiten Soma om, dus toen ik een Ornament-8 bestelde meteen wat 'cable packs' erbij besteld. Achteraf veel te duur inderdaad. Maar ja, leergeld. Het is ze gegund zullen we maar denken.
 
Er komt een uitbreiding aan, Pulsar 23 Utilities:

Soma-Labs-Pulsar-23-Utilities.001-1024x576.jpeg


Soma-Labs-Pulsar-23-Utilities--1024x533.jpg





Inmiddels leverbaar vanuit de Russische divisie van Soma via hun Armeense Reverb winkeltje: Soma Laboratory Utilities | Reverb

Inclusief verzending komt ie uit op €399, maar er komt waarschijnlijk ook nog BTW/invoer bij dus ik reken erop dat er nog zo'n €100 bovenop komt. Ben benieuwd wanneer ik hem binnen heb, best ver dat Armenië.
 
Ben al n paar dagen bezig met de pulsar, filmpjes zien en dan patches deels namaken en afwijken. Gisteren was meer succesvol.
Ik vraag me vooral af wie er live echt on stage mee knalt, en hoe. Want hij is nogal onvoorspelbaar en merk ook dat je soms zaken wegduwt als je enkel de out gebruikt ipv seperate.
Hoe zijn jullie werkwijzes? Tot nu toe dacht ik met de divisions maar dat inspelen en quantisen begint vanaf vandaag soms te lukken. Triggeren vanaf buitenaf of midi deed ik nog nooit, lijkt me saai (vooroordeel)
 
Surgeon gebruikt hem veel live. Ik sequence hem vooral extern via de Soma Ornament-8 of MIDI. Ingebouwde looper is me tot nu toe wat teveel geklooi maar misschien komt dat nog.
 
Die deep dive videos / tutorials van Vlad Kreimer zelf zijn wel goed als je zijn stem/accent aan kunt. Hij legt in vrij lange Youtube filmpjes per module uit wat ze doen en met veel voorbeelden ook wel.
 
O ik heb die al meermaals gezien en zie ze opnieuw. Ik vind zijn stem geweldig 🤩
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik vind die (bas)synth in de Pulsar echt heel tof, van mij mag Soma daar ook nog wel eens een hele (polyfone?) machine omheen bouwen.
 
Jammer dat die pitch lijkt portamento te hebben tijdens t sweepen
 
Back
Top