Terratec EWS/Phase88 in w10

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
9.983
Locatie
-
Heb een aantal EW88mt's gekocht n jaar of wat terug voor als ik meer dan 16 kanalen op mijn mixer wil aansluiten.
Het werkte al prima op W7x64 natuurlijk maar dacht vanmiddag.. laat ik t het gewoon eens proberen in Windows 10..
Had al eerder Mlan via een nogal experimentele setup weer actief op W10 maar de Terratec 5.54c software (meest recente driver die voor Vista bedoeld was) werkt gewoon prima zonder complexe register tweaks en andere modussen te activeren.
Panel software installeren. Bij apparaatbeheer de kaarten zelf via de driver installen en go!!

Ik heb er nu 3 draaien maar ga binnenkort een andere PC waar er 4 in kunnen inrichten zodat ik 32 kanalen kan draaien op mijn mixer. :okdan:
Maar 1 kaart is natuurlijk ook de moeite. Prima kaart qua latency en op W10 dus gewoon bruikbaar :)
 
Laatst gewijzigd:
ha.. die DMX6fire was ooit mijn eerste geluidskaart. De PCI versie dan.. Leuke dingen mee gedaan destijds, en heb em nog steeds.:)
De kaart zelf kan je ook gebruiken met de Waldorf Microwave extensie. Die hoorde eigenlijk bij de EWS64XXL set maar aangezien daar origineel een ISA kaart bij hoort kun je er vrij weinig mee in hedendaagse systeempjes.
De ISA kaart kon je wel cascaden trouwens, maar 2 maximaal.. zo kon je de polyfonie en het aantal audiostreams verdubbelen. De 6fire kon je maar 1 van draaien per systeem.
Maar best leuke kaartjes idd. :)
 
sry, oude thread..
MacGyverGear weet je toevallig of je voor de Microwave extensie kabels uit de EW88mt-box set nodig hebt, of alleen de PCI kaart?
Nog tips over EW88mt hardware versies? (staat een goedkope 1.11 op ebay..)
Hoe sluit je de Microwave extensie trouwens aan, standaard 10-polige en 26 polige IDE flatcables?
thanks :)
 
[EDIT] ah, had het verkeerd begrepen denk ik, de Microwave extensie past op een DMX6fire. Eens googlen hoe die draait in Win10. Hoort ook nog een aparte adapter bij meen ik? Hmm.
 
Back
Top