Melodische Techno Jam: Sandcastle

Luctae

syncopaat
Lid sinds
6 juni 2010
Berichten
1.282
Locatie
't Gelders Eiland
Waarde collega's,

Nieuwe 'one take' track/jam gedaan. Onderstaande is het resultaat... Ik had mezelf een doel gesteld... Een moog moest er komen, liefst een sub 37. En die is er gekomen. De Analog Keys heeft het veld moeten ruimen, maar daar is een Korg Minilogue en een Vermona Mono Lancet voor terug gekomen. De setup is voorlopig compleet afgezien van wat wensen voor de toekomst, maar dat zal altijd wel blijven 8)

In deze nieuwe track heb ik wat lessen verwerkt die ik heb geleerd aan de hand van een online cursus over het schrijven van melodie en harmonie. Verder heb ik de moog een fijne bas sounds meegeven met fijne boventonen en de 2e osc met +7 semitones ' ontstemd'. De Korg (in de eerste helft van de track misschien wat te nadrukkelijk aanwezig) past met zijn metalige sound lekker in de mix vind ik zelf. De vermona doet de quirky lead sound. De BSII de boven/tegenpartij in de bas. Als laatste doet de Digitakt de drums... Effecten in Bitwig 2 m.b.v. Valhalla Room en NI Replika.

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn nieuwe brouwsel vinden...!

https://www.youtube.com/watch?v=JhDWcx7ZrpM&feature=youtu.be


EDIT: Nu een paar keer terug gehoord te hebben is de stringpartij misschien wat zeurend. Na een minuut of 4 ist beter denkt ik!
 
Laatst gewijzigd:
Nice, die sub zie ik ook nog wel eens mijn slim phatty vervangen, hoewel ik hem eerst een keer in het echt wil horen...

Video gaat in de luister later lijst ;-)
 
Wat maak jij toch heerlijke muziek yo !

En, zoals ik zei op YT : Dit zit allemaal in je hoofd ? Op het moment zelf ? Knap hoor, ik zou het niet kunnen.

Trouwens, ik hoor 's nachts soms hele symfonieën in mijn hoofd. Hebben jullie dat ook ? Helaas kan ik geen noten lezen of schrijven, dus die symfonieën komen er niet. Gelukkig kom ik aardig in de buurt om te klinken zoals ik het zelf wil, dat is goed.

Well done makker ! :)

Gloomy.
 
Tja, ik twijfelde even of ik zou reageren..

Deze raakt me minder dan je eerdere uitzendingen..
Het is wel muziek voor synthliefhebbers denk ik, maar minder subtiel dan wat ik eerder van je gehoord heb. Ook niet alle klanken zijn mijn smaak..

Heb 'm wel helemaal bekeken.

Daarentegen ziet je werk in de studio er heel wat interessanter uit, dan als je mij achter mijn pc-tje zou filmen.. :-)


:W
 
De hats in de intro zijn wel wat schel.
Vind ze overigens ook best wel dun klinken in vergelijking met de volle synth geluiden.
Ik weet niet of je aparte tracks hebt voor je drums, maar je zou bijvoorbeeld nog een grote reverb clap of iets dergelijks erin kunnen gooien.

De pads staan misschien wat te hard.


Ik vind dat de track zeker wel zo zijn momenten heeft, leuk gedaan!
 
Nice, die sub zie ik ook nog wel eens mijn slim phatty vervangen, hoewel ik hem eerst een keer in het echt wil horen...

Je bent van harte welkom om een keer te komen luisteren, en zélfs te betasten. Wel even weer in oorspronkelijke staat terugbrengen met een poetsdoek :{

Bedankt voor t luisteren en je comment op YT

Video gaat in de luister later lijst ;-)

Wat maak jij toch heerlijke muziek yo !

En, zoals ik zei op YT : Dit zit allemaal in je hoofd ? Op het moment zelf ? Knap hoor, ik zou het niet kunnen.

Trouwens, ik hoor 's nachts soms hele symfonieën in mijn hoofd. Hebben jullie dat ook ? Helaas kan ik geen noten lezen of schrijven, dus die symfonieën komen er niet. Gelukkig kom ik aardig in de buurt om te klinken zoals ik het zelf wil, dat is goed.

Well done makker ! :)

Gloomy.

Dankjewel Jan, voor je lovende woorden! De midi partijen heb ik wel van tevoren uitgewerkt. De online cursus heeft mij wel enorm geholpen om de sound uit mijn vingers te krijgen die ik in mijn hoofd heb. Hij begint in mijn hoofd, maar ontwikkeld zich wel gaandeweg ik hem uitwerk...

Heel mooi, beetje verlegen triest. Bass drum had niet gehoeven.

Dat vind ik een mooie terugkoppeling. Ik houd wel van verlegen en triest. Beetje spanning in akkoorden, liefst in mineur. En die bassdrum... geen gek idee... ik weet alleen niet of ik dat al durf los te laten :engel:

Tja, ik twijfelde even of ik zou reageren..

Deze raakt me minder dan je eerdere uitzendingen..
Het is wel muziek voor synthliefhebbers denk ik, maar minder subtiel dan wat ik eerder van je gehoord heb. Ook niet alle klanken zijn mijn smaak..

Heb 'm wel helemaal bekeken.

Daarentegen ziet je werk in de studio er heel wat interessanter uit, dan als je mij achter mijn pc-tje zou filmen.. :-)


:W

Of je het nou mooi vindt of niet, ik vind t al tof dat je de moeite hebt genomen om te luisteren. Het zijn inderdaad wel wat specifieke klanken. En die vind ik dan juist weer erg prettig... Thx man!

De hats in de intro zijn wel wat schel.
Vind ze overigens ook best wel dun klinken in vergelijking met de volle synth geluiden.
Ik weet niet of je aparte tracks hebt voor je drums, maar je zou bijvoorbeeld nog een grote reverb clap of iets dergelijks erin kunnen gooien.

De pads staan misschien wat te hard.


Ik vind dat de track zeker wel zo zijn momenten heeft, leuk gedaan!

Wat betreft die hats... die heb ik bewust wat droger in de mix gezet en ook wat meer doorheen laten snijden, omdat ze anders wat verloren gaan. Het is ook nog wel een zoektocht met deze nieuwe setup naar een prettige verhouding.

Die pads ben ik met je eens, daar ben ik ook niet helemaal tevreden over.

Wat een mooie setup heb jij.
Vind deze track ook erg bijzonder en haast wat authentiek zelfs.

Dank je Robi! Ik prijs mezelf een gelukkig man dat ik gebruik kan maken van dit soort mooie spullen. Ik laat geen moment voorbij gaan om er van te genieten. Heel bewust. Wat mooi dat je het (haast) authentiek vindt, dat vat ik op als een mooi compliment 8)
 
De sounds die je bij elkaar pakt klinken heerlijk samen en er gebeurt genoeg om de boel interessant te houden. Om dan toch wat opbouwende kritiek te geven: Ik vind wel de kick weer wat dun, er zit niet echt energie in lijkt het, maar das volgens mij ook een smaakkwestie ;). Verder vind ik dat de enorm mooie break op 6:50 wel met iets meer power verder zou mogen gaan. Maargoed, overall gezien vind ik het weer een steengoeie sessie.
 
heel knap dat je dat allemaal uit het hoofd kunt.
en dit zou ik best in itunes willen aanschaffen.
want zulke lange muziek kan ik wel waarderen.
:okdan::okdan::halleluja:halleluja
 
Back
Top