Ook ff voorstellen

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.706
Locatie
Nijmegen
Hey synth headz!

Ik lees al bijna een jaar met veel plezier dit forum en heb eindelijk eens besloten om me ook maar eens aan te melden! Daar hoort natuurlijk wel ff netjes een introductie-tje bij, komt ie:

Ik ben Kevin, net 43 geworden (grrr, dat gaat veels te hard :P) en woon in Nijmegen. Ik speelde al eerder piano, maar mijn 1e synth, een Korg M1, heb ik zo rond mijn 15e na heeeel veel zeuren van mijn ouders gekregen. Daarmee een schoolbandje begonnnen en best een paar leuke optredentjes mee gedaan. Na school volgende studeren en omdat het schoolbandje toen wel een beetje over was, weer op zoek gegaan naar nieuwe muziekvrienden. Die vond ik en met die groep (Los Spul) hebben we heel wat optredens in en rond Nijmegen, en zelfs in wat andere studenten steden, gedaan. Maar.... ik wilde wat anders... geen covers maar eigen muziek maken! Helaas vond ik niemand in de band daartoe bereid en na zo'n 5 jaar toch met veel plezier optredens te hebben gedaan, was ik er ineens helemaal klaar mee. Vlak voordat ik er mee kapte heb ik nog ff geprobeerd om wat elektronische muziek te maken, maar helaas ontbrak het mij aan de kennis (er was geen YouTube) en de middelen (arme studenten sloeber).

Ik heb daarna zo'n 15 jaar geen muziekinstrument meer aangeraakt. Totdat het 4 jaar geleden ff goed mis ging (overspannen en bijna burn-out). Het roer moest om en ik moest weer eens andere dingen gaan doen dan alleen maar met werk bezig zijn. Ik ben al jaren groot fan van elektronische muziek, de stijl maakt me eigenlijk niet zoveel uit, als ut maar vet is: Techno, Drum 'n Bass, Electro, Progressive, Dub Step maar ook cross-over als Röyksopp, Moloko en Red Snapper. Een van mijn favorieten is Modeselektor en die zag ik in een filmpje Maschine gebruiken: Dat wil ik ook! Goed, dit wordt al weer een veels te lang verhaal haha!!

Anyway, dat was dus 4 jaar geleden, sindsdien superveel geleerd (wow, WTF, this is complexe business, maar wel VET LEUK om te leren!). Ik probeer er zo veel als de tijd het toelaat er mee bezig te zijn en leer bijna elke dag wel weer nieuwe dingen. De GAS heeft inmiddels ook ook flink toegeslagen! De nieuwe speeltjes van de laatste Superbooth maakt het vrees ik allemaal nog erger!

Ok, dat lijkt me genoeg voor nu, ga jullie zien op het forum!

Greetz Kevin
 
Dank voor het welkom! @mijnnheerjansen: de M1 heb ik nog, beetje battered van de optredens en een keer opnieuw moeten Sysex-en vanwege een lege batterij maar hij doet ut nog! Maar sinds ik weer begonnnen ben weer genoeg nieuwe leuke speeltjes aangeschaft hoor, recentelijk de Peak. Vette synth hoor!
 
Dank voor het welkom! @mijnnheerjansen: de M1 heb ik nog, beetje battered van de optredens en een keer opnieuw moeten Sysex-en vanwege een lege batterij maar hij doet ut nog! Maar sinds ik weer begonnnen ben weer genoeg nieuwe leuke speeltjes aangeschaft hoor, recentelijk de Peak. Vette synth hoor!
Wow! Een Novation Peak. Da's niet niks. Jij bent voorlopig wel even zoet met je hobby/professie. :)
 
Haha, idd ik ben voorlopig wel ff bezig. Dat was ook precies de bedoeling met deze synth. Ik wil me nu toch ook eens bezig gaan houden met sound design en daar is deze synth uitstekend geschikt voor! Lekker knobby, veel mogelijkheden maar toch niet te complex. Ik heb syntorial een keer gedaan toen ik deze synth nog niet had, en ben die nu dus nog een keer aan het te doen zodat ik eea gelijk op hardware kan uitvoeren. Dat blijft toch lekkerder dan maar beetje met de muis moeten pielen.
 
Maaruuuh, ook oud Doornroosje ganger? We zitten een beetje in dezelfde leeftijd hoek...
 
Haha, zeker! Roosje (en vooral Planet Rose) was vaste prik! Maar vooral was dus, want oud en zo :D. Heel af en toe kom ik er nog, voor de rest pak ik alleen nog eens een festivalletje.
 
Back
Top