Moog sub37 en midi sync clock

EviL303

Ouwe rot
Lid sinds
19 juni 2003
Berichten
1.664
Locatie
Italia - Milano
Alles werkte naar behoren ... plotseling gestopt met werken , geen rode flashing midi knopje meer ! Heb alle settings tig maal gechecked , andere kabels geprobeerd etc , hij ontvangt wel nog midi maar geen midi clock zucht. Ik ben ten einde raad , op de facebook pagina vd sub37 ben ik blijkbaar niet de einge met dit probleem en niemand weet waarom? Iemand hier die kan helpen meedenken ?
 
Zit er nog wat tussen de zender en de 37?
Indien ja: uit en aanzetten. Had ik met de ua880
 
Nope rechtstreeks vd computer in de sub37 , het rare is als ik midi uitstuur ontvangt hij de midi noten (rode midi knopje flasht) , alleen geen midi sync! En ik ben er zeker van dat de clock uitgestuurd wordt door renoise (daw) , want als ik deze kabel gebruikt loopt alles strak in tempo sync met andere instrumenten! Arrrrghhhh
 
daar dacht ik ook al aan. Zend je tevéél midi? Mijn sub 37 verslikt zich wel vaker en doet dan raar. midi lampje gaat aan en uit en hoor niks, lijkt te hangen.
 
@EviL303 nu drie jaar verder, heb je hier nog een oplossing voor gevonden? Ik ondervind dezelfde problemen met het zenden van de MIDI clock (vanuit reaper.)
 
Laatst gewijzigd:
Ok, er is dus nog hoop. Ik ga nog eens rustig alles nalopen, heb de settings in reaper gedriedubbelchecked, net zoals de settings in de sub37. Moet nog wel checken of de firmware geupadte moet worden. Helaas nog geen andere hardwarwe synth hier om te checken of die het wel doet. Zal m'n bevindingen posten, mocht iemand anders hier ook mee worstelen.
 
Hij viel dus telkens compleet stil zodra ik op Sync drukte. Moest de sub37 dan ook weer uit en aan zetten. Firmware was al up to date, maar heb de USB midi driver geinstalleerd (dus niet die windows standaard installeerd) en nu werkt het wel!

Niet zeker of dat het was, ofdat ik de vorige keer toch een setting in reaper heb gemist. Hoe dan ook, weer een zorg minder, mocht het probleem niet terugkeren zoals bij Evil303.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb toch nog geen sync problemen ondervonden met mijn Sub 37 ivm de arp(of lfo)

Ik werk wel niet met reaper noch renoise( ik werk met cubase)
Krijgt zijn midi via DIN en niet via usb

Niet dat ik weet of het iets mee maken heeft maar midi input channel en midi output channel op de sub37 zijn niet het zelfde bij mij

Waar ik aan denk zijn de volgende instelling
*midi clock follows song position
*always send start messages
*send midi clock in stop mode

Aangezien ik met cubase werk zijn het cubase benamingen maar je zal deze keuze/mogelijkheden wel hebben in Reaper en Renoise vermoed ik
 
Back
Top