e-Gloomy-nations - You And Me (EDM)

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.091
Locatie
België
My challenge was to create a track while using less than 2-4 notes. And this without uploading a pre-track and asking feedback. I think it worked out quite well. It's a track about "Good" and "Evil". When you stay positive, no evil can harm you.. even if the "devil" keeps on knocking on your door. All made in FL-studio 12.5. Hope you all enjoy the presentation on Youtube, which you can find here :



If you just wanna listen and download this track for FREE, you can click here :



Please click the like-button if you liked this track, that will please me a lot.

Curious what y'all think of it !

Thanks in advance, Gloomy 8)

Mijn excuses voor de Engelse taal, ik heb geen tijd en energie om alles nog eens in't Nederlands te vertalen.
 
Very nice! I didn't even notice your message was in English, so no problem! I reckon you won't mind neither when i respond in English, which is a plus because i don't have to switch spell-checkers!

Somehow your tracks always remind me of Front 242, which is kind of an exception to my taste in music. You music is more happy than theirs, but there is a resemblance that i hear, which i like. The Youtube presentation was fun again and you cracked me up a couple of times about the devil. Thanks for the laugh and the very beautiful Front 242 ish Electric Body Music. Or Old Beat if you prefer.

Yes e-Gloomy-nation, i really enjoyed this track an may come back to listen to it again!
 
hoi Gloomer,

Het heeft een sterke opbouw.
De baslijnen zijn erg catchy en ik vind echt dat deze track een mooie climax heeft.
Mijn complimenten.


groetjes, Robi

Op Robi kunnen we altijd rekenen. Thanks man, heel erg mooie feedback !! Geeft me nog meer zin om muziek te maken.. want ze komen maar mondjesmaat toe, de laatste maanden. Cool, bedankt kerel. 8~

Fijne zondag !
 
Very nice! I didn't even notice your message was in English, so no problem! I reckon you won't mind neither when i respond in English, which is a plus because i don't have to switch spell-checkers!

Somehow your tracks always remind me of Front 242, which is kind of an exception to my taste in music. You music is more happy than theirs, but there is a resemblance that i hear, which i like. The Youtube presentation was fun again and you cracked me up a couple of times about the devil. Thanks for the laugh and the very beautiful Front 242 ish Electric Body Music. Or Old Beat if you prefer.

Yes e-Gloomy-nation, i really enjoyed this track an may come back to listen to it again!

I will respond in English too, to make it easier for you. :)
Thank you so so much for your nice feedback.
Front242, that a BIIIIIIG compliment, one of the best bands from Belgium éver !
Glad you like the video too. :) It was meant to be "a bit" funny, yes.. Glad it worked out that way... Cheers bro and thanks again :)
 
Afgezien van het steenkolen-Engels in dit topic, weer een interessant muziekje! :okdan:

:koffie:
 
I will respond in English too, to make it easier for you. :)
Thank you so so much for your nice feedback.
Front242, that a BIIIIIIG compliment, one of the best bands from Belgium éver !
Glad you like the video too. :) It was meant to be "a bit" funny, yes.. Glad it worked out that way... Cheers bro and thanks again :)
Once again: i hope you don't get all lazy and satisfied from so much credits and put on weight because of that!

The devil knocked on my door yesterday, so i let the poor little bastard in!
 
Afgezien van het steenkolen-Engels in dit topic, weer een interessant muziekje! :okdan:

:koffie:

Woehaha, "steenkolen-Engels" :dubbel:

Dank je wel Bohemen, blij dat je'm "interessant" vindt, ben ik erg blij mee. ;)
 
Once again: i hope you don't get all lazy and satisfied from so much credits and put on weight because of that!

The devil knocked on my door yesterday, so i let the poor little bastard in!

Probabely because you didn't know he was really evil and looked like a real nice person. :duivels:

Ah, too much credits and put on weight ? Please remember that my music, as it sounds today, is all thanks to you guys and girls. Without your professional feedback, my tracks would still sound like 14 years ago :okdan:

Bedankt Dilago ! :dj:
 
nog even vergeten melden dat de "break" in dit lied, volledig is geïnspireerd op de muziek van sommige leden hier op SF. Dus, dank allen voor jullie contributie :doei:

:koffie:
 
echt een track die jij alleen maar gemaakt kan hebben.
wat een diversiteit :okdan:

Wow 1NC1N, heel erg mooie feedback, dank je van harte !!

En niets van "dit kan beter", of "dat kan beter"... hij is blijkbaar dus geslaagd, aan de reacties te zien. 8~

Helaas is er 1 iemand die zegt dat alles "too muddy" klinkt op het officiële Image-Line forum.. Persoonlijk denk ik dat ie aan't muggenziften is, want hij klinkt HELEMAAL niet "muddy", hij wil gewoon de interessante uithangen. :kont:

Nogmaals, bedankt lieve mensjes :luv:
 
wow Jan ik vind deze echt lekker klinken
Je gaat met de tijd goed vooruit
Echt mooie effecten hoor ik voorbij komen
De sfeer vind ik ook lekker dark met mooie Industrial achtige sounds er door
Ook de momenten in de opbouw en afbouw heb je goed gedaan
goeie flow dat het ff weer rustig word en dan langzaam weer los gaat
Die piano op het eind vind ik ook mooi
Netjes hoor is met liefde en gevoel gemaakt
Ff iets anders
Ik heb een track gemaakt this is hell daar zitten weer wat vette geluiden door van jou ik heb jou naam er bij vermeld hoor
Trouwens heb je PLEASE nog mooie dark vocals voor mij ik hoorde in deze track ook zo mooie MASTER horror voice op het einde
Als je die hebt ben ik heel blij
en anders gaan we wat delen ik heb ook nog wel horror geluiden voor je als je die graag wil hebben
 
Ik heb een track gemaakt this is hell daar zitten weer wat vette geluiden door van jou ik heb jou naam er bij vermeld hoor
Trouwens heb je PLEASE nog mooie dark vocals voor mij ik hoorde in deze track ook zo mooie MASTER horror voice op het einde
Als je die hebt ben ik heel blij
en anders gaan we wat delen ik heb ook nog wel horror geluiden voor je als je die graag wil hebben

Hey beste Harry, hartelijk bedankt voor je mooie, lieve woorden man, ben blij dat je't apprecieert.. Ja, ik heb massa's monster-geluiden, halloween sets, horror toestanden, screams, laughs, enz.. En ja, ik heb wel interesse om te delen.

Een tip, koop deze :

https://www.krotosaudio.com/products/dehumaniser-lite/

Dit is namelijk de goedkoopste versie.. Je kunt samples laden, whatever.. en dan kun je daar "monster" en dergelijke samples mee maken.. Je kunt ook je eigen stem opnemen en zwaar vervormen tot iets griezeligs.. luister maar naar het begin van "You & Me", de eerste stem is mijn originele, zware stem.. de reactie daarop is door Dehumaniser verwerkt.. Cool proggie !

Ja samples uitwisselen.. doen we dat per pb ?

Stuur me maar wat je graag zou willen hebben.. weet dat er vele samples zijn die NIET royalty free zijn, dus je moet ze zodanig hervormen dat je't origineel niet herkent.

Thanks again, makker.. doet deugd te lezen.. zie je snel :)

Gloomy.
 
Ik heb een track gemaakt this is hell daar zitten weer wat vette geluiden door van jou ik heb jou naam er bij vermeld hoor

Heb je al een linkje Harry ? Is ie al geupload ? Ben benieuwd :D
 
Back
Top