Moog Grandmother - Limited Run

L20592000000000_IMAGE_00.jpeg


"Limited-edition design created exclusively for Moogfest 2018.

To celebrate Grandmother’s debut at Moogfest 2018, the first 500 units have been marked with a limited-edition Moogfest 2018 badge and include a custom denim jacket from Moog. Get your Grandmother Moogfest 2018 Edition before they're gone!

Retro looks, cool vibe and a sound that's all Moog. Grandmother is a direct reflection of Moog's modular heritage, where the journey to creating sound is as much fun as the end result. There are no presets, so you'll have to rely on creative exploration and a basic understanding of synthesis to achieve any desired results, but nothing can compare to the joy and satisfaction of creating your own custom sounds. Just like its vintage predecessors, Grandmother's sound engine, modulation engine and onboard spring reverb tank are 100% analog. Want proof? Just give the desk a bump and listen to its springs rattle inside. With Grandmother, what you see is what you get. No menu diving, no recall, nothing to get in the way of you and your sound.

The Grandmother is a semi-modular synth, which means you can start playing it right out of the box without any patching. But if you want to experience the full creative potential of Grandmother, just use any of its 41 patch points to override its internal circuitry and create your own complex signal routing. Choose from 21 inputs, 16 outputs and a parallel-wired 4-jack mult. The options are only limited by your imagination, and with the ability to integrate Grandmother into other modular synths like the Mother-32 or DFAM, or even into larger Eurorack systems, the possibilities are infinite.

Analog Architecture
All the basic building blocks of a modular synth are included in the Grandmother's design, and even some welcomed extras. There are two analog oscillators each with their own selectable waveforms including triangle, sawtooth, square and pulse, with a hard sync button to align them appropriately. The analog LFO is perfect for adding some movement to your sound and with its audio-rate capability, it can act as a third oscillator for bigger, more aggressive sounds. There's also a classic Moog 4-pole 10Hz-20kHz Ladder filter, patchable 1-pole high-pass filter, and an analog ADSR envelope generator ready to sculpt your sound.

Beyond The Basics
The Grandmother would be an excellent machine with only the essentials, but Moog innovates further by adding in an analog hardware spring reverb tank that can add a subtle shine, while taming any harsh frequencies. The reverb tank can also be used to process external sources as a standalone effect. Grandmother also has a built-in arpeggiator that's easy to use and an onboard sequencer that can store up to 3 sequences with up to 256 notes each.

Vintage Vibe, Modern Connectivity
Despite its vintage-inspired design, Grandmother has all of the connectivity needed for a modern production environment. There's a 5-pin MIDI In/Out/Thru as well as MIDI over USB for instant integration with your host computer. Grandmother also features 1/4" main output and a 1/4” external audio input for guitars, drum machines, and more. Grandmother's 32-note premium Fatar keybed makes this a premium standalone synth but will also work perfectly as the front end to an existing modular system. No matter how you decide to use it, Grandmother will give you a lifetime of sound exploration.

Moog
Similar Moog Products
All Moog Products
Features
100% analog synthesizer with 32-note Fatar keybed
Semi-modular design, requires no patching to play
All normalized connections can be interrupted for full modularity
Hardware Spring Reverb can be used to process external sounds
1/4” External audio input for guitars, drum machines, and more
Easy to use Arpeggiator and Sequencer
Store up to 3 sequences with up to 256 notes each
2 Analog Oscillators with selectable waveshape and hard sync
Classic 4-Pole 10Hz-20kHz Ladder filter
Patchable 1-Pole High Pass filter
Analog ADSR Envelope Generator
Analog LFO with audio-rate capabilities
DIN MIDI In/Out/Thru and USB MIDI
Patchable bipolar attenuator
Works with Mother-32, DFAM, Eurorack modular systems and more
41 patch points with 21 inputs, 16 outputs and a Parallel-Wired 4-jack Mult"
 
1. Ik heb geen Moog Grandmother nodig. :doei:
2. Vreselijk lelijke kleuren! :doei:
3. Ik heb er niet voldoende plaats meer voor .:doei:
4. Ik had al besloten deze over te slaan. :doei:

Maar hij klinkt zo VET 8~

Dus is het nu alleen nog even wachten op een 10% kortingsactie :D
...of tot Freelander zijn GM voor een appel en een ei van de hand doet :D
 
8) voortaan beter opletten dan Katie... enne ik was niet echt onder de indruk
 
hij klinkt wel goei ja
gelukkig heb ik AJH minimod spul, anders had ik deze ook moeten hebben
 
8) voortaan beter opletten dan Katie...
Ik heb het inderdaad niet gezien, maar dan was de GM alweer snel verkocht bij je zeg. :halleluja
... enne ik was niet echt onder de indruk

Oeps, eerst dan nog maar even ergens gaan luisteren dan. Thx (voor de waarschuwing)! :)
 
Ik was de eerste met een GM en het blijft natuurlijk persoonlijk wat ik van de GM vind, een ander loopt ermee weg... Neem nu de REV2 waar ook niet iedereen lyrisch over is, terwijl ik het de best klinkende DSI synth vind sinds de P6, OB-6 en Pro2 (ja de P2 heeft geweldige mogelijkheden maar de sound blijft té plastic)

Gelukkig die onderlinge verschillen, dus probeer OMA eerst zelf eens uit :)
 
Geen waarschuwing nodig hoor, het is een heerlijke synth. Check die demo nog maar een keer dan. In de basis is deze synth vrij simpel, maar juist de patchmogelijkheden maken het tot een erg leuk ding. Dat is voor mij echt wel de meerwaarde.
 
Ik was de eerste met een GM en het blijft natuurlijk persoonlijk wat ik van de GM vind, een ander loopt ermee weg... Neem nu de REV2 waar ook niet iedereen lyrisch over is, terwijl ik het de best klinkende DSI synth vind sinds de P6, OB-6 en Pro2 (ja de P2 heeft geweldige mogelijkheden maar de sound blijft té plastic)
Wat iemand van de GM vindt is inderdaad persoonlijk, maar ik vind de REV2 ook de best klinkende DSI synth (van de laatste jaren). De (parafone) Pro2 vind ik niet verkeerd, maar ik zou dan liever kiezen voor (bijv.) een (polyfone) Peak.

Geen waarschuwing nodig hoor, het is een heerlijke synth. Check die demo nog maar een keer dan. In de basis is deze synth vrij simpel, maar juist de patchmogelijkheden maken het tot een erg leuk ding. Dat is voor mij echt wel de meerwaarde.
Die demo klinkt wel goed! Ik ga 'm nog wel even eerst ergens luisteren (als het wat minder warm is).
En dat het een simpele synth is maakt mij niet (veel) uit, als het ding maar goed klinkt. En de patchmogelijkheden lijken me ook een meerwaarde van de GM.

Tja, misschien kan iemand een nieuwe overlay maken met wat andere kleurtjes.
En ja, hij klinkt wel goed...
Tja, ik vind de kleuren niet mooi. Maar eigenlijk boeit dat me niet (veel), als ie maar goed klinkt, makkelijk bedienbaar / inzetbaar is, en betrouwbaar / zonder problemen is.
Een nieuwe overlay zou ik nooit doen. Kost tijd om dit te (laten) maken en ik vind het zonde van het geld wat dit kost.
 
Een nieuwe overlay zou ik nooit doen. Kost tijd om dit te (laten) maken en ik vind het zonde van het geld wat dit kost.


Ik bedoelde niet om het te laten maken. Meer dat synth bouwers ea. deze zouden kunnen meeleveren. Weet niet meer om welk produkt het gaat, maar zag laatst iets (synth of controller of zo) die meerdere / verschillende overlays standaard meelevert.
 
Nick van SonicState weet het altijd wel aardig te brengen maar deze twee heren kunnen er ook wat van dacht ik zo:

 
dat doe ik niet vaak - 10 pagina's posts doorlezen om bij te zijn en eens na te denken of zo'n synth wat voor me zou zijn. voorlopig ook weer even de laatste keer. 8 pagina's geleuter over iets dat nog komen moet maar waar toch al van alles mis mee is, beetje geruzie en nog een handvol youtube filmpjes, die ik daar (op youtube) ook had kunnen vinden.

ik had op wat meer gebruikerservaringen gehoopt.
maar goed, eerlijk is eerlijk, na het zien van de filmpjes heb ik wel een goed idee gekregen dat het niks voor mij is. ik hoor echt niks nieuws, niks anders dan een tamelijk simpele analoge synth die opgelekkerd wordt (heel verneukeratief, zelfs bij de ems synthi) door een verengalm, die het altijd leuk doet op het eerste gehoor.
 
Hahaha, je kunt ook voor de zekerheid nog even op gearslutz de thread doorlezen. Dat zijn maar 77 pagina's. Wel meer gebruikerservaringen (naast ook meer geruzie en onzin). Moet zeggen dat ze daar ongewoon positief over de grandmother zijn. Zelf heb/had ik hetzelfde idee over de synth als jij; niks bijzonders. Maar ik ben nu wel zover dat als ik'm ergens tegenkom ik'm wel even wil uitproberen om toch maar zeker te zijn dat ik niet iets bijzonders mis.
 
ja, dat heb ik ook. als ik m ergens zie staan (maar ik zou niet weten waar eigenlijk) dan wil ik wel even prikken en draaien.
 
en ik geloof dat ik er toch wel zin in heb, als de eurorack de deur uit is. het is geen super-synth, maar hij combineert toch wel een aantal dingen die een synthesizer leuk maken. de spring reverb, de modulatiepunten en de arpeggiator/sequencer bijvoorbeeld. en op zich is de basis natuurlijk niet schokkend, maar wel degelijk.
ik vroeg me af of de sequencer en arpeggiator via midi gesynced kunnen worden aan de buitenwereld, of alleen via klok.
 
ik vroeg me af of de sequencer en arpeggiator via midi gesynced kunnen worden aan de buitenwereld, of alleen via klok.

Uit de handleiding:

MIDI CLOCK INPUT
Grandmother’s Sequencer and Arpeggiator can be set to follow MIDI Clock, and can respond to Start and Stop commands received via MIDI. Depending on your setup, you may wish for Grandmother to ignore these commands. To change this setting, press the (G#0) key, and then use the first three white keys to select FOLLOW MIDI CLOCK + MIDI START/STOP COMMANDS (F0), FOLLOW MIDI CLOCK ONLY (Ignore MIDI Start/Stop commands) (G0), or IGNORE ALL MIDI CLOCK + MIDI START/STOP COMMANDS (A0).

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd...

JurgeN
 
Ik ben er in ieder geval blij mee. Je kunt er lekkere geluiden uithalen en met de (bijgeleverde) patchkabels (6 stuks, =3x 2 verschilllende lengtes) zijn de mogelijkheden nog groter.

ik had eerst een MicroMoog en in vergelijking wint deze het wel (ok, de GM heeft 2 oscilatoren en met een beetje slim patchen 4), een sequencer, arpeggiator en een spring reverb).

De handleiding kun je op de site van Moog vinden....

JurgeN
 
wie bedoel je precies dat er wint, de gm?
het is zo langzamerhand appels met peren vergelijken, maar het geluid van de micromoog was erg lekker, ook al had ie maar 1 vco. blaast toch veel nieuw analoog uit het water.
 
Inderdaad, niet zo duidelijk omschreven, maar de GM wint in dit geval (inderdaad niet echt vergelijkbaar).

Ik heb overigens jarenlang plezier van Micro gehad (ingeruild met bijbetaling voor Roland SH-5), en geen spijt dat ik ‘m had weggedaan).
 
Back
Top