aemit eurorack - made in belgium

eurorack made in belgium.
looks nice:)
https://www.amazona.de/superbooth-18-aemit-modularsystem/
aemit-system-2.jpg
 
Kende het nog niet maar ziet er mooi uit. Kennelijk een remake van heel lang geleden (uit de tijd dat niemand nog modulaire synths deed :) ).
 
ziet er uit als een combi van Emu en Buchla 200. Fijn dat alle functies cv zijn :okdan: ben benieuwd
 
Kennelijk een remake van heel lang geleden (uit de tijd dat niemand nog modulaire synths deed :) ).

Denk het niet..was helemaal met curtis chips,niets speciaal aan dus,Digisound was er toen al ,volledig met Curtis en werd verkocht door Paul Snaps.

De Aemit was gewoon een eenmalig zelfbouwproject.

De foto's hierboven zijn ook duidelijk te zien renders
 
Dat gaan we eens volgen, ben benieuwd naar geluidsdemo's. Ik kan er nog geen vinden.
 
Inderdaad. Mooie case! Is wel niet heel diep, vraag me af of die open is van achter?
 
Ik heb er al enkele modules van mogen bewonderen.
Eindelijk nog eens een mooi en praktisch ontwerp en veel CV inputs!
 
Dat snap ik. Maar het is toch de bedoeling dat het daadwerkelijke product ook zo uit gaat zien? Of wordt hij dan ineens 2x zo diep? Daarom vraag ik me af of ze de achterkant open laten.
 
Nou, ik denk dat de recente reissues wel degelijk een link zijn met dat eerste bouwproject:
http://users.skynet.be/aemit/main/main.html

Ik zal het hem maandag eens vragen, hij zit bij asml en volgens mij kunnen we daar "intern" mee skypen vanaf Philips.
Dat bouwproject zou ik best 'ns willen horen, op zijn Soundcloud-pagina staan wat kale geluiden, maar liever een stukje muziek. Op zijn webpagina staat dat ze het stuk "Cochlea" ermee hebben gemaakt. Als je maandag toch met hem spreekt, dan... hint, hint. :D
 
Dat snap ik. Maar het is toch de bedoeling dat het daadwerkelijke product ook zo uit gaat zien? Of wordt hij dan ineens 2x zo diep? Daarom vraag ik me af of ze de achterkant open laten.

De modules wel ,die case (vooral die chromen zijkanten dan) denk het niet omdat je hier dan al zit met custom metaal of alu laswerk en dan verchromen,dat is niet goedkoop,een hele case zou dan heel erg duur worden.

Het is wel een heel mooi eycatching idee,mischien maken ze 1 exemplaar om op beurzen te displayen,maar seriewerk zie ik niet zitten,wil zeggen een vrij grote investering,modules maken tegenwoordig klein of groot serie productie kost niet zo veel meer.

Die chrome zijkanten is 100% handwerk kost dus tijd en veel geld.

Een optie zou mdf of multiplex zijn met fake plastic verchroming...

Ik zou wel zo een case willen in een ander formaat.
 
Momenteel zijn VCO-II en Two Gates beschikbaar als Eurorack modules.
VCO-II is inderdaad gebaseerd op onze ouwe AEMIT CEM-based VCO, geoptimaliseerd voor het ER formaat, verbeterd en met nog enkele toevoegingen (de nieuwe versie zal twee 1v/oct inputs hebben).

Two Gates is een high-end dual VCA module, waarbij 1 VCA voltage control over de response heeft (de andere is switchable tssn exp & lin).

Binnenkort volgen onze EVC Filter (Everything Voltage Controlled, 24dB State Variable) met z'n optionele Expander, en de cv- en audio versies van Quadmix met optionele Expander. "EVC" in de filter staat voor: vc-Resonance, vc-Slope, vc-State, en vc-Routing (tussen twee EVC's).

Daarop volgt de Variphase digital oscillator. Fixed & variable vc-phase, TZFM, ingebouwde four-quadrant VCA, pitch & Hz detuning van de twee tegelijkertijd beschikbare golfvormen, etc...

Einde 2018 komen de meer esoterische modules.

Momenteel in proto fase: een ultra-hi-end PSU met Active Distribution Boards (Star Power). Near-zero noise & ripple, en super-stabiele & exacte outputs.
De PSU en Star Power boards zijn specifiek ontwikkeld voor onze 7point5 case: 104HP, 2x 3U en 1x 1.5U, 5cm diep. Dat nieuwe 1.5U subframe wordt gepromoot naar andere fabrikanten toe, ter vervanging van het bestaande "Tiles" 1U sub-frame.
Voor de 7point5 case, die nog volop in ontwikkeling is, streven we ernaar om een flexibel systeem te ontwikkelen wat zowel draagbaar is (carry-on compatible), als multi-inzetbaar in een studio omgeving (onder verschillende hoeken; dus niet zoals op de renders).

_Guy
 

Attachments

  • 7point5.jpg
    7point5.jpg
    63,7 KB · Bekeken: 78
Back
Top