[Reggae] Rod of Iron feat. Alex Mumbee

World of Fire is nieuw voor me, heb ze allemaal gedownload, thanks man. Heb heel het laatste gedownload op je SC.

Mag iets vragen ? Is er ergens een stukje tekst te lezen waarom dat je van naam bent veranderd ? Ik heb nl wat nummers onder Mystic Man, en ook de RFID-EP op mijn Bandcamp..

Prachtige muziek, lekker chill.

Thnx ! :)
 
Mystic Man bleek achteraf al te bestaan, dus dat ben ik niet meer.
Alex Mumbee vond ik na wat zoekwerk wel leuk en bleek 100% uniek.
Nul hits op Google destijds...

Was nog niet tevreden met de mixen en masters van de twee tracks na op verschillende geluidssystemen te hebben geluisterd. Klonk wat muf en modderig hier en daar. Heb daarom wat ingrijpende wijzigingen doorgevoerd. Strakkere bas (compressor als limiter ingesteld), helderdere vocals, andere buscompressor, mastercompressor anders ingesteld, minder pompend, mixen herzien. Vind het nu zo prima klinken, maar mezelf kennende zal ik wel weer iets wijzigen/verbeteren. Dit zijn ze nu:

Manifestation

Getting Red

:walker:
 
Als ik kritiek zou moeten leveren zou ik zeggen dat de blazers in het laatste deel manifestation 1 db zachter moeten .. maar mss is dat smaak of hoort dat zo. Voor de rest klinkt het echt goed.

Geluisterd op ns10m studios.
 
Als ik kritiek zou moeten leveren zou ik zeggen dat de blazers in het laatste deel manifestation 1 db zachter moeten .. maar mss is dat smaak of hoort dat zo. Voor de rest klinkt het echt goed.

Geluisterd op ns10m studios.

Thx voor de tip! De toeters stonden in het geheel zo'n +1dB te hard en was duidelijk te horen in het tweede gedeelte. Heb de vocals ook iets zachter gezet, en de compressie aangepast, drukte in sommige passages iets. Verder The Glue (SSL emulatie) toegepast op de drums. Klink ook strakker nu. Dankjewel voor het kritisch luisteren, dat is me een hoop waard! :okdan:

De nieuwe files zijn te downloaden via de laatste links (drie berichten terug).
 

De intro deed me meteen denken aan RFID :D
Luister nu via Sennheiser hoofdtelefoons, wow dit klinkt goed hoor !!
Bijna perfect gemasterd, gemixed.. stereo-spreading.. effecten, prachtige gitaren, geweldige vocals.. Progressie is uitstekend.. Trompetten doen het 'm wel hé ?! Is dat een subtiel Moogje dat ik daar hoor ? Bass alleen, komt erg goed door.. bass mocht ook nu en dan geautomate worden.

Deze gaat directement in mijn mp3-collectie :)

Very well done, Sirs !

Groetjes uit Bels,

Gloomy.
 
Hijs fijn!!! Lekker ook met die gitaarlicks en het dubje aan het eind:okdan: :koffie:!! Klinkt weer zeer pro allemaal :halleluja!!!
 
Thx guys!

Dit is de eerste mix die ik gister heb gemaakt. Zal nog eens kritisch naar de bas luisteren, Jan! Dank je voor de attentie.
 
Er zat inderdaad iets niet goed met de bas. Erg frequentieafhankelijk gedrag.
Stond er ook nog eens een EQ-knopje aan wat niet hoorde, foutje..
Heb ook de EQ van de hihat wat aangepast, klinkt wat relaxter zo, vind ik...
Ik hoop dat je hem zo beter vindt. Links naar de tracks blijven hetzelfde...
 
Vette muziek man! ff soundcloud gecheckt, heel tof!
 
Hier de nieuwe masters v/d drie tracks die ik gemaakt heb met Lance Clarke. Door vervelende omstandigheden zullen ze helaas nooit uitgebracht worden. Was wel erg leuk en leerzaam om eraan gewerkt te hebben. :geslaagd:
 

Attachments

  • Manifestation.mp3
    12,7 MB · Bekeken: 46
  • Getting Red.mp3
    11,4 MB · Bekeken: 54
  • Marcus Devine World.mp3
    12,7 MB · Bekeken: 48
How man Alex, ik ben gewoon vergeten terug te komen en feedback na te laten :stupid sorry.

Maar deze zijn alle drie pareltjes. Zeer goeie mix en master, zo zuiver. Jammer dat ze niet worden uitgebracht, maar ze staan terwijl wel op mijn harde schijf, so thanks :)

Greetz,

Gloomy.
 
Back
Top