Lange kabels / latency

Het zijn wel pro tools sets met lange kabels. Usb over ethernet, maar daar gaat geen audio doorheen.
Wel veel midi
Videokabels liggen er ook.
De 3 studiocompus plus servers met fx /sample schijven en backups staan allemaal in 1 hokkie dus
 
Reactie op laatste post vorige pagina
 
Laten we bij deze discussie in het achterhoofd houden dat electriciteit zich met de lichtsnelheid door een kabeltje verplaatst.

Elke invloed van kabels op latency kan dus teruggebracht worden tot het feit dat als de geleiding van een kabel dermate slecht wordt, bijvoorbeeld door de weerstand die te hoog wordt, of door een halflos contact- dat digitale packets niet goed overkomen.

Een iets specifiekere uitzondering op bovenstaande: Als een usb-interface met een sub par usb-kabel wordt aangesloten, of op een mindre kwaliteit hub kan dat er voor zorgen dat de interface met de computer communiceert op een lagere snelheid / dus meer latency. Denk dan aan een USB-interface die met een USB-1.1 op usb-1.1-snelheid met de computer gaat communiceren.

Latency met name veroorzaakt door ad-conversie en da-conversie en eventuele digitale verwerking daartussenin. Bepalend daarvoor zijn je interface/drivers, en je computer/software
 
We zitten vaak op zo'n 2/3 van lichtsnelheid, zowel in koper als glas, maar goed, kan je nog half Nederland door voor 1ms vertraging.
 
Even een update mijnerzijds. Ik heb mijn kamer volledig gespiegeld en de computer alsnog aan de andere kant vd muur gezet. De kabel is echter maar 3 meter lang. Hiermee heb ik zowel het geluidsprobleem als het latencyprobleem getackeld.

En een stille pc zijn we voor aan t sparen. Waarschijnlijk volgend jaar :)
 
Back
Top