Lange kabels / latency

Lamp

Stamgast
Lid sinds
18 januari 2008
Berichten
405
Ik ben het blazende geluid van mijn pc zat, en wil hem in mijn andere kamer zetten.

De afstand is ongeveer 5/6 meter, maar ik zal waarschijnlijk kabels gaan kopen:

- usb 3.0 10 meter
- DVI / HDMI kabels (monitors) 10 meter

Dit alles zal op een USB-hub komen te zitten, welke vlak achter mijn pc-monitors ligt. Hier komt nog een externe geluidskaart op.

Gaat dit verhaal uberhaupt werken? Ik zie namelijk bijzonder weinig usbkabels langer dan 5 meter. En daarnaast zijn er nogal wat verontrustende verhalen op internet te vinden over usb apparaten die plots niet meer werken.
Ook vraag ik me af of ik straks vreselijke latency creer.

De DVI monitors gaan het wel doen volgens mij.

Mochten er andere dingen zijn die ik over het hoofd zie, dan hoor ik het graag :)
 
Ik zou me meer zorgen maken over de maximale lengte van een usb 3.0 (officieel 3 meter) en of je daarmee nog een stabiele verbinding krijgt dan over de latency. In principe introduceert elke schakel in je verbinding (dus de kabels, maar voornamelijk usb hubs) een heel klein beetje lag, maar de extra lag voor het langer maken van kabels is te verwaarlozen.

Er zijn allerlei 'active repeating' usb 3.0 kabels met langere lengtes (bv 10m). Ik heb hier zelf geen ervaring mee en ik weet niet of deze goed werken.
 
Pak het probleem aan: andere behuizing met stille koeler of andere PC. Ben zelf erg blij met MacMini 2012 quad, heerlijk Windows bakkie ook (wil OSX/windowsgezeur voorkomen). Eng stil, en goede IO voor muziek. Ook makkelijk eventuele SSds in te hergebruiken.
 
Pak het probleem aan: andere behuizing met stille koeler of andere PC. Ben zelf erg blij met MacMini 2012 quad, heerlijk Windows bakkie ook (wil OSX/windowsgezeur voorkomen). Eng stil, en goede IO voor muziek. Ook makkelijk eventuele SSds in te hergebruiken.

Ik pak ook liever het probleem aan. Echter betekent dat een investering van honderden euro's (neem aan dat de mc mini ook geupgrade moet worden). En mijn produceer pc, is tevens mijn game pc (af en toe). Dus er is al redelijke hardware aanwezig, die ik niet zomaar weg wil doen.

Desalniettemin goeie tip, wist niet dat de mc mini 2012 nog zo populair was.
 
Ik zou me meer zorgen maken over de maximale lengte van een usb 3.0 (officieel 3 meter) en of je daarmee nog een stabiele verbinding krijgt dan over de latency. In principe introduceert elke schakel in je verbinding (dus de kabels, maar voornamelijk usb hubs) een heel klein beetje lag, maar de extra lag voor het langer maken van kabels is te verwaarlozen.

Er zijn allerlei 'active repeating' usb 3.0 kabels met langere lengtes (bv 10m). Ik heb hier zelf geen ervaring mee en ik weet niet of deze goed werken.

Mijn oog was ook al gevallen op een kabel met een voeding eraan. Hopelijk biedt dit uitkomst en valt de lag te verwaarlozen.
 
Ik zou ook investeren in je pc.
Processorkoeling, voeding en behuizing zijn de drie speerpunten

Mijn muziek pc is ook mijn game pc en behoorlijk stil:
Behuizing:
https://tweakers.net/pricewatch/481898/fractal-design-define-nano-s-zwart.html
Processorkoeling:
https://tweakers.net/pricewatch/348146/scythe-mugen-4-pcgh-edition.html
Voeding:
https://tweakers.net/pricewatch/317759/seasonic-g-series-360-watt.html

Hmm het valt op zich wel te overwegen, maar mijn game-pc had ik 2013 behoorlijk goeie specs. Ik vind het het toch zonde om dan nu al een groot deel ervan te vervangen.

En we zijn net verhuisd + kindje op komst, dus de wat duurdere investeringen probeer ik nu even te vermijden.

Maar jullie argumenten snijden wel hout. Ik slaap er nog een nachtje op.
 
Gewoon investeren in je pc, een stille ventilator en voeding en dan ben je meestal al een eind opgeschoten.
Ik weet niet wat voor videokaart erin zit, soms kan ook die ventilator behoorlijk tekeer gaan.
En staat je kast een beetje vrij opgesteld?
 
Laatst gewijzigd:
Gewoon investeren in je pc, een stille ventilator en voeding en dan ben je meestal al een eind opgeschoten.
Ik weet niet wat voor videokaart erin zit, soms kan ook die ventilator behoorlijk tekeer gaan.
En staat je kast een beetje vrij opgesteld?

https://www.gigabyte.com/us/Graphics-Card/GV-R795WF3-3GD-rev10-20#ov

Zo een zit er in. Het is af en toe net een grasmaaier. De kast staat verder geheel vrij.

Ik ben best bereid om te investeren in de pc, maar dan wil ik het ook goed aanpakken. Dat gaat echter niet deze zomer gebeuren ivm andere dure zaken. Vandaar dat ik waarschijnlijk toch ga proberen om de pc in de andere kamer te plaatsen. Ik wil deze zomer gewoon lekker in een stille kamer kunnen zitten.

Tenzij, uiteraard, dit project echt onuitvoerbaar is.

Vooralsnog zie ik geen problemen hierin.

En sorry als ik wat eigenwijs overkom. Maar op dit moment probeer ik uitgaven echt te vermijden.
 
Heb je geen dunne muur ?, kabels erdoor, klaar, en dichtbij.

Al dit bovenstaande is met een dun tussenwandje ertussen. Wel wil ik de kabels nog netjes wegwerken, en dan ontkom ik er niet aan om wat extra meters bij te kopen.

Maar wie weet lukt het me nog om de gehele indeling vd kamer aan te passen, om dan alsnog met een meter of 4/5 weg te komen, ipv 10.
 
Als je pc echt als een grasmaaier klinkt is er iets goed mis. Stof? Rotte fan?
Voor muziekproductie zou de grafische kaart vrijwel niks moeten doen en kan je bijvoorbeeld ook de fans met een softwaretool gewoon op minimum snelheid kunnen zetten. Hou evt de temperaturen in de gaten.

Maar nogmaals... Een grasmaaier? Zit er niet een enorme berg stof tussen de fans? Ik heb een dergelijke graka, maar hoor echt nauwelijks iets.
 
Als je pc echt als een grasmaaier klinkt is er iets goed mis. Stof? Rotte fan?
Voor muziekproductie zou de grafische kaart vrijwel niks moeten doen en kan je bijvoorbeeld ook de fans met een softwaretool gewoon op minimum snelheid kunnen zetten. Hou evt de temperaturen in de gaten.

Maar nogmaals... Een grasmaaier? Zit er niet een enorme berg stof tussen de fans? Ik heb een dergelijke graka, maar hoor echt nauwelijks iets.

Ik zat ook met dit probleem of zit . Want je hebt een peperdure mic die alles op neemt dan neemt hij dus ook de fan op als je geen vocal kamer hebt. Bij mij heb ik een MacBook pro gekocht die een maand land ging zoemen ... na een maand was het plots over nu geeft hij amper nog geluid. Maar irritant is het wel.
 
Als je pc echt als een grasmaaier klinkt is er iets goed mis. Stof? Rotte fan?
Voor muziekproductie zou de grafische kaart vrijwel niks moeten doen en kan je bijvoorbeeld ook de fans met een softwaretool gewoon op minimum snelheid kunnen zetten. Hou evt de temperaturen in de gaten.

Maar nogmaals... Een grasmaaier? Zit er niet een enorme berg stof tussen de fans? Ik heb een dergelijke graka, maar hoor echt nauwelijks iets.

Een grasmaaier was erg overdreven, maar het maakt voldoende herrie om me er aan te ergeren.
De grafische kaart doet idd minder wanneer er niks bijzonders aan staat.
Het zijn waarschijnlijk de fans van de kast en processor.
 
Ik zat ook met dit probleem of zit . Want je hebt een peperdure mic die alles op neemt dan neemt hij dus ook de fan op als je geen vocal kamer hebt. Bij mij heb ik een MacBook pro gekocht die een maand land ging zoemen ... na een maand was het plots over nu geeft hij amper nog geluid. Maar irritant is het wel.

Ik neem dan weer niks op met mics, anders was het 100% een onwerkbare situatie.
 
Die Fractal behuizingen zijn heel goed. Zo'n stille voeding en cpu koeler erin. Passieve videokaart...voor produceren dan heh..als je ook serieus wilt gamen wordt dat mogelijk lastig als het niet om Mijnenveger of Patience gaat.
 
Check ikbenstil.nl, hier vind je alles om je pc muisstil te maken!
 
bij ons staan onze computers in een apart hok maximaal een meter of 12 (qua kabels) van de studio desks
heel fijn
 
Check ikbenstil.nl, hier vind je alles om je pc muisstil te maken!

Ziet er goed uit zeg. Moet wel zeggen dat de meeste systemen vrij prijzig zijn. Misschien iets voor op de middellange termijn.
 
bij ons staan onze computers in een apart hok maximaal een meter of 12 (qua kabels) van de studio desks
heel fijn

Ben hier eigenlijk wel benieuwd naar. Gaat er veel data door de kabels waarbij latency cruciaal is?

Of zijn het reguliere kantoorwerkplekken?
 
Back
Top