Behringer MS-101 (SH-101 remake)

Ga 'm toch openhalen om de noise wat te temperen, meteen eens kijken of het ding nog een beetje te reverse engineeren is

Maak ff een foto als tijd hebt en kan/wil,ook leuk om te weten welke 3340 er in zit en op welke voltage die werkt.
 
Gewoon filter open, sustain op max, press key en audio out toch?

Nee. Je moet ook CV signaal uitsturen als je ms101 intern gebruikt. Of splitten voordat die de ms101 ingaat en dus extern CV aansturen als je zo wil doen. En bij alle 2 de envelope laten triggeren.

En dan moet je nog een filter hebben wat de sh101 perfect nadoet. En de envelope ook daarheen routen.
 
'' The exponential attack and inverse exponential decay slope of the 101 envelope give a very distinct "pluck" that was impossible to recreate ''

Interessant. Volgens mij is de envelope van een sh discreet. Maar ik twijfel.

Vraag mij dus af wrm ze het niet kunnen namaken.

Ik heb se-1. Daar wil ik ooit ook envelope in en uit op hebben. Want die en andere digitale envelopes vindt ik bagger. Althans zo ver ik weet natuurlijk :D

Niet thuis in eurorack. Maar volgens mij moet een mini envelope wel te clonen zijn. En nee met patch memory zal niet lukken maar ik wil er wel een excelsheet naast leggen en met de hand elke keer instellen.

Er stonden ooit op soundcloud voorbeelden van een gast die zijn se-1 bijna compleet modulair had gemaakt. Maar ik drijf af.
 
Vraag mij dus af wrm ze het niet kunnen namaken.

Omdat ze het gewoon niet beseffen,die kerels die deze spullen ontwerpen 'in opdracht' hebben niet 10j met een Roland SH-101 sequencjes liggen draaien om te weten dat dit effect een typerend eigenschap is van het toestel.

Als je gewoon monofoon 'lead' speelt op de SH merk je daar niets van,dus hebben ze er een 'normale' ADSR erin gestopt.

Ik ben benieuwd hoe goed die andere SH clone het zal (na)doen.
 
Omdat ze het gewoon niet beseffen,die kerels die deze spullen ontwerpen 'in opdracht' hebben niet 10j met een Roland SH-101 sequencjes liggen draaien om te weten dat dit effect een typerend eigenschap is van het toestel.

Als je gewoon monofoon 'lead' speelt op de SH merk je daar niets van,dus hebben ze er een 'normale' ADSR erin gestopt.

Ik ben benieuwd hoe goed die andere SH clone het zal (na)doen.

Dank! En logisch. Ik zweer nog bij mijn 101/202.

Wel benieuwd waar die quote van komt. Is dat eigen inzicht van behringer?

Trouwens nou zeg ik wel logisch maar is gewoon dom. Ze willen toch clonen? Ga je toch niks nieuws verzinnen? Naja ik ben een snob zullen we maar zeggen :D
 
Dank! En logisch. Ik zweer nog bij mijn 101/202.

Wel benieuwd waar die quote van komt. Is dat eigen inzicht van behringer?

Trouwens nou zeg ik wel logisch maar is gewoon dom. Ze willen toch clonen? Ga je toch niks nieuws verzinnen? Naja ik ben een snob zullen we maar zeggen :D

De quote is van iemand die weet hoe de envelope werkt ,ik wist zelfs niet dat de slopes zo waren.

Het is perfect na te bouwen ik denk dat ze gewoon er niet naar gekeken hebben, simpel weg

De envelope op de ms101 is digitaal, misschien dat er iets met een fw upgrade mogelijk is

Dat zeg al veel meer! maar dan kan het idd aangepast worden!!!!

Maybe iets interessant om te forwarden aan Uli!
 
Ik had juist begrepen dat de envelope ook analoog was..
 
Ranzee, een user op gearslutz staat in contact met enkele developers bij Behringer en heeft het ze gevraagd. Een andere pipo zat al te zoeken op de pcb waar de envelope zat, maar die zit dus digitaal er op
 
Ranzee, een user op gearslutz staat in contact met enkele developers bij Behringer en heeft het ze gevraagd. Een andere pipo zat al te zoeken op de pcb waar de envelope zat, maar die zit dus digitaal er op

euhm, op de volgende pagina van gearslutz staat een grote foto van het analoge envelope gedeelte van de ms , die schijnt vrij goed overeen te komen me die van de sh ... Heb je het schema van de sh101 envelope al eens bekeken ? Daar is niks speciaal aan qua componenten ... het zou toch een redelijk stomme zet zijn om zo`n eenvoudig circuitje te gaan digitaliseren of te gaan veranderen , het kost zo al geen drol ...

https://www.gearslutz.com/board/ele...ehringer-ms-101-analogue-synthesizer-125.html
 
Heel benieuwd wanneer de eerste MS-1's geleverd en vergeleken gaan worden. Ze hebben in ieder geval een andere firmware dan de MS-101.
 
Ranzee, een user op gearslutz staat in contact met enkele developers bij Behringer en heeft het ze gevraagd. Een andere pipo zat al te zoeken op de pcb waar de envelope zat, maar die zit dus digitaal er op

Eigenaardig ,ik zie in ieder geval veel transistoren net onder de ADSR schuivers
 
I stand corrected.. niet goed gelezen! Envelope is analoog, de portamento/glide digitaal. Mijn bovenstaande reply klopt dus niet.. :)
 
Iemand al verschillen kunnen ontdekken tussen de ms-101 en ms-1? Beide manuals zijn op de site van B te vinden, zal er eens induiken zo
 
Wat is de MS-1? Blijkbaar heb ik iets gemist. Ook benieuwd naar de verschillen inderdaad en waarom er al zo snel een nieuw (?) model komt.


De blauwe en zwarte versie heten respectievelijk MS-1-BU en MS-1-BK in plaats van MS-101-RD.
 
Om de gewildheid van echte rode 101 te clonen?

:D

”””With its 32 semi-weighted full-size keys, pure analog signal path, authentic 3340 VCO with 4 simultaneously-mixable waveforms, plus extremely flexible VCF and VCA filters”””

VCA filters?!?

:D

Edit: ik probeer er “dubbele quotes omheen te zetten maar hij wil nie!

:D
 
Back
Top