Behringer MS-101 (SH-101 remake)

Ik denk dat 75% van dit forum over 20 jaar onder de zoden ligt.

Maar goed, er wordt nogal dramatisch gedaan over de bouwkwaliteit van relatief goedkope nieuwe instrumenten, maar ik heb de indruk dat de fail-rate over het algemeen erg laag is. Zelfs die Korg Volcabrol lijkt het aardig vol te houden.
 


Sjonge jonge, een youtube filmpje plaatsen is echt niet intiutief gewoon. Geen idee wat er nu weer misgaat..
 
Jij denkt dat we over 20+ jaar nog pc's gebruiken?

Tuurlijk. Veel te kwetsbaar alles remote doen. Maar serieus geen idee. Je hebt alleen wel een pc
nodig om meerdere outputs te gebruiken bij zo’n tr8.

Anyway ik verwacht dat deze Behringers wel een tijd vol houden. Ze zijn modulair opgebouwd. Dus niet 1 dsp die alles doet.
 
Ik denk dat 75% van dit forum over 20 jaar onder de zoden ligt.

Maar goed, er wordt nogal dramatisch gedaan over de bouwkwaliteit van relatief goedkope nieuwe instrumenten, maar ik heb de indruk dat de fail-rate over het algemeen erg laag is. Zelfs die Korg Volcabrol lijkt het aardig vol te houden.

Die volca’s zijn wel erg simpel. En sure. Ik denk niet dat ik heel oud ga worden. Maar we gaan het zien of ze het lang vol gaan houden. Zo’n Aleses Andromeda iig niet.
 
Dan ben ik de korting kwijt die ik had bij Bax :)


Pfff, wel erg veel zin om met dat ding te spelen onderhand.. kan ik er niet van iemand eentje tijdelijk lenen? :D
 
Inmiddels wat uitgebreider met de MS101 gespeeld, kan me niet aan de indruk ontrekken dat de SH101 net iets anders klinkt, kan moeilijk de vinger er op leggen waar 't precies in zit, het lijkt alsof het filter wat minder scherp / fris klinkt dan bij de SH101 bij bepaalde standen, maar 't is allemaal minimaal qua verschil, als je niet 1:1 een SH101 zoekt, is dit een erg leuke bak, doet zeker veel wat je er van zou verwachten.
 
Nou, ik heb 'm ook hier voor me staan. Uiteindelijk toch maar bij Thomann besteld, 2 dagen later had ik 'm in huis.

Eerste indruk: prima gebouwd, voelt stevig aan en de rode kleur valt reuze mee!

Beetje mee lopen spelen vanavond en met de reactie van demian hier boven ben ik het mee eens. Heb zelf een 101 en 2 202's gehad en met wat andere 101's gespeeld door de jaren heen. Het filter en de envelope zijn net wat anders maar wat het precies is weet ik niet. De noise is erg hard vind ik, maar misschien schroef ik hem open om een weerstandje parallel aan de pot te solderen.

Verder is het een ontzettende bang voor je buck! De sequencer kan ik nog niet goed mee overweg en het is jammer dat 'ie maar 32 steps heeft. Neemt niet weg dat de MS-101 heel erg goed klinkt! Ik ben een blije mononono! :)
 
Het filter en de envelope zijn net wat anders maar wat het precies is weet ik niet.


'' The exponential attack and inverse exponential decay slope of the 101 envelope give a very distinct "pluck" that was impossible to recreate ''
 
dat ga ik eens proberen na te bootsen in me modular - heeft deze trouwens ook geen VCO uit zodat je de ENV zelf kan doen?

Ik denk dat je VCO IN bedoelt in plaats van UIT, maar nee, dat heeft de MS-101 niet. Wel VCF CV IN, dus je kunt het filter met een externe bron moduleren.
 
dat ga ik eens proberen na te bootsen in me modular - heeft deze trouwens ook geen VCO uit zodat je de ENV zelf kan doen?

Laat maar...begrijp wat je bedoelt, maar het antwoord blijft nee :) Geen VCO UIT.
 
Gewoon filter open, sustain op max, press key en audio out toch?
 
Zat eens te denken,dit ding nodigt wel uit om te modden,tweede vco erin stoppen,achteraan komen dan 2 extra schakelaars en twee pots:

-pot voor vco range
-pot voor vco tune
-drie standen on/on/on type toggle voor keuze van 3 waveforms
-shakelaar die je laat kiezen uit de noise inmixen of de tweede vco
 
Op Gearslutz staan foto's van de pcb. Het ziet er wel heel piepklein uit met die smd techniek, mijn ogen kunnen het niet meer aan.. :D
 
Lekker zo laten, laat Behringer maar een REV2 uitbrengen anders Roland zelf gewoon.
 
Ga 'm toch openhalen om de noise wat te temperen, meteen eens kijken of het ding nog een beetje te reverse engineeren is
 
Back
Top