Behringer RD-8

Ik weet het eigenlijk allemaal even niet, maar rd -8 is zeker dat ie niet synced. Ik ga wat anders doen ben harstikke moe :D. Het is ook vrij complex hier.
Moet vanaf rd 6 start stop kabeltje naar rd-8 ?
 
Laatst gewijzigd:
:mega:

Perfect!
 

Attachments

  • 20201020_133935.jpg
    20201020_133935.jpg
    68,6 KB · Bekeken: 110
  • 20201020_134403.jpg
    20201020_134403.jpg
    63,8 KB · Bekeken: 108
  • 20201020_134420.jpg
    20201020_134420.jpg
    27,6 KB · Bekeken: 97
Van mij mag het wel wat goedkoper, een soort tupperware bakkie voor een tientje :D haha.

45 euro voor een dustcover vind ik nogal. Staat niet in verhouding tot de prijs van het apparaat.

edit: inmiddels 31 euro zie ik nu.
edit 2: die 31 is voor de RD6. Ach, whatever, ik ga hem toch niet kopen :)
 
En weer een schepje:

The RD-8 Journey Continues. Great new features in 2.04 firmware release.

New Features:
- Improved pattern auto-save. All the below pattern changes will now be auto saved with STEP RECORD on.

- Lights off for the disabled voice of MUTE/SOLO/BUS SEND, when enabled they turn to solid red/white/pink.

- Set step off steps to on when in note repeat live recording.

- Use the 4 red LEDs (1, 2, 4, 8) above the note repeat buttons to show which note repeat value is recorded on a step depending on the voice selected.

- Add sweep erase function, when playing in STEP MODE, hold TAP/HOLD then press voice button to remove steps from pattern.

- When in STEP RECORD mode, hold ERASE then press voice button to delete all steps of the voice in pattern.

- Support pattern changing to different songs while playing.

Synthtool Updates

- Synthtool renamed SYNTHTRIBE.

- Screen size fixed.

- Minimize button added and command “W” to minimize supported.

Many thanks for all our power users such as Jamie Munro and many others.

Much more to come as we're just warming up...
 
Mooi dat ze de firmware nog steeds doorontwikkelen, dat doen ze goed.
Ik kan me voorstellen dat voor een fabrikant het ook niet makkelijk is om in één keer alles bugfree en compleet met alle verbeteringen op de markt te brengen terwijl Jan en alleman hijgerig posten wanneer die nou 'ns een keertje uitkomt.
En natuurlijk kan je dan makkelijk zeggen van als de basisfuncties in ieder geval maar goed werken als ie in de winkel ligt.
Maar als het zo makkelijk was dan zou er vanaf nu nooit meer een apparaat op de markt komen waar firmware fouten in zitten.
 
Is er iemand voor wie de firmware update heeft geholpen bij het sync probleem? Bij mij is syncen met MIDI en USB een totale loterij, met weinig kans op een prijs. Met een trigger is het niet veel beter, bijna geen enkele eurorack module weet hem betrouwbaar te clocken, en de RD-8 loopt regelmatig helemaal vast als ik 'm zo wil clocken.
 
Niet helemaal een passend antwoord op jouw vraag, maar wel te maken met sync: mijn RD-8 loopt zowel als midi slave als als midi master perfect!
 
Ik krijg geen audio via headphones of main, alleen uit individueel,
iemand ook gehad?
oplossing eindelijk gevonden..

adapter gebruiken van de rd8 zelf, en niet van een van mijn Behringer synths. RD8 deed alles wel met verkeerde adapter, behalve geluid maken via main / headphones.
 
Ha wat is het toch een lekker spul dat behringer. Echt een topmerk. Lekker goedkoop ook. Een soort pokemon voor oudere jongeren.
 
Net wat demo's gecheckt. Behalve wat tuning issues en het feit dat sommige oude 808's een beetje sloppy zijn kan ik zo gauw niet echt een defect horen aan de RD-8.
 
Ha wat is het toch een lekker spul dat behringer. Echt een topmerk. Lekker goedkoop ook. Een soort pokemon voor oudere jongeren.
hehe..

tsja, oja, blijkt dus dat die rd8 op 18v werkt en de andere synths op 9v. Daar had ik niet naar gekeken meer omdat de RD8 wel gewoon aanging en alles ook wel deed, behalve de main out en de headphones, die doen het alleen als er een 18v adapter inzit, als het niet hebben van geluid verder geen probleem is over deze uitgangen kan je prima met een 9v adapter uit de voeten. De losse outputs per instrument werken dan namelijk gewoon wel. T is meer alleen dat je het niet verwacht, als dat ding toch aan gaat met een 9v adapter, dan verwacht je niet dat er een verkeerde adapter op zit. Maar goed, dat was 't dus.
 
Waarschijnlijk genoeg vermogen om de logica en ledjes te voeden en te weinig voor de versterker. Arm beest! Werd die voeding niet takkeheet?
 
Niet op gelet eigenlijk, wat ik me nu ook afvraag is of ik die 18v adapter niet per ongeluk eens een keer ergens anders ingestoken heb, naja, alles doet het nog. 't zal wel meevallen.
 
Nog een kleine tip als je niet te veel inputs van je geluidskaart of mixer wil gebruiken maar toch wat flexibiliteit wil tav panning en equalizing van de verschillende instrumenten.

Insert kabels gebruiken ipv 1 kabel per instrument. :eureka:

Op deze manier kan je 2 instrumenten aan 1 input van je mixer hangen.
Bijvoorbeeld, BD en Snare beide op 1 input binnen laten komen, panning in t midden, eq zoals je zelf wil.

OH en CH ook op een insert kabel, panning uit het midden.

de main geeft alles door wat niet via losse outputs loopt dus daar kan je ook nog wat combineren. Ik heb nu alleen de Cymbal en clap, en rim op eigen jack zitten zodat ik die mooi kan pannen.

Als je dit een beetje creatief toepast kan je met 4 a 5 inputs op je mixer / geluidskaart de RD8 toch vrij aardig verder processen / mixen.
 
Back
Top