Behringer RD-8

Vraag:

Ik lees op andere plekken dat het niet mogelijk is om de main out en de individuele out tegelijkertijd te gebruiken? omdat er dan een fase verschil? onstaat? Kan iemand mij dat uitleggen?
Ik heb nog 4 ingangen op mijn mengpaneel vrij , en wat ik wil is naast de main out dan nog 3 individuele outs gebruiken / kiezen om die apart te eq`en / effect

Iemand daar ervaring mee?

Als je de individuele outputs gebruikt onderbreek je sowieso de main out dacht ik. Maar, stel je neemt de RD8 Bd op via de individuele output en dan nogmaals via de main output(met de RD filter/wave designer als extra effect bv.) , wanneer je die geluiden in je DAW of op je mengtafel zou mixen/summen dan gaan die cancellen vanwege dat fase verschil ... maar dat ga je wel merken. Een oplossing is dan gewoon de fase van één kanaal te draaien.
 
Als ik me niet vergis gaan geluiden OF via de separate out OF via de main. Elke aparte out waar je een jack in prikt zal gelijk niet meer naar de main out gaan.
 
Als je de individuele outputs gebruikt onderbreek je sowieso de main out dacht ik. Maar, stel je neemt de RD8 Bd op via de individuele output en dan nogmaals via de main output(met de RD filter/wave designer als extra effect bv.) , wanneer je die geluiden in je DAW of op je mengtafel zou mixen/summen dan gaan die cancellen vanwege dat fase verschil ... maar dat ga je wel merken. Een oplossing is dan gewoon de fase van één kanaal te draaien.

Dank voor je bericht, maar...

Stel:

ik pak bijvoorbeeld de bd sd en oh uit de individuele outs en de rest van de geluiden uit de main out, is er dan een probleem met fase?

Of is dat alleen als ik bijvoorbeeld de bd uit de main out en out de individuele out wil gebruiken? (dat de bd dan wegvalt?)
 
Je kan een sound niet uit de main EN uit de individuele halen, niet te gelijk in ieder geval. Dat kan je dus ook geen fase probleem krijgen, of ik zie iets helemaal over het hoofd.
 
Je kan een sound niet uit de main EN uit de individuele halen, niet te gelijk in ieder geval. Dat kan je dus ook geen fase probleem krijgen, of ik zie iets helemaal over het hoofd.

Ja zo had ik het ook bedacht, maar misschien klopt dat niet?
Ik wil gewoon wat jammen met mijn synths en dan eventueel de rd-8 zonder een DAW. Dan heb ik dat fase probleem niet?
 
Dank voor je bericht, maar...

Stel:

ik pak bijvoorbeeld de bd sd en oh uit de individuele outs en de rest van de geluiden uit de main out, is er dan een probleem met fase?

Geluiden die qua samenstelling niet op elkaar lijken gaan geen problemen geven.

Maar als je bv. de low tom zo laag zou kunnen pitchen als de Bd dan "ZOU misschien" die samenklank wel wat kunen gaan cancellen ... Of de Bd zo hoog pitchen als 1 van de snare oscillators (die dan via de main gaat en niet individueel) Maar op zich ga je dat waarschijnlijk ook niet doen (weet ook niet of de LT/bd zo laag/hoog kan gaan ) en is er een oplossing voor , de fase knop op je mengtafel indrukken. De cowbell deelt ook 2 oscillatoren/schmitt triggers met de Hihats maar die klanken zijn zo verschillend en gefilterd dat dat geen problemen gaat opleveren. Ik denk niet dat je er ergens echt last van gaat hebben en ik geloof dat de TR909 ook op één van z'n uitgangen een fasedraaiing had ... Je gaat het zowieso wel merken dan.
 
Geluiden die qua samenstelling niet op elkaar lijken gaan geen problemen geven.

Maar als je bv. de low tom zo laag zou kunnen pitchen als de Bd dan "ZOU misschien" die samenklank wel wat kunen gaan cancellen ... Of de Bd zo hoog pitchen als 1 van de snare oscillators (die dan via de main gaat en niet individueel) Maar op zich ga je dat waarschijnlijk ook niet doen (weet ook niet of de LT/bd zo laag/hoog kan gaan ) en is er een oplossing voor , de fase knop op je mengtafel indrukken. De cowbell deelt ook 2 oscillatoren/schmitt triggers met de Hihats maar die klanken zijn zo verschillend en gefilterd dat dat geen problemen gaat opleveren. Ik denk niet dat je er ergens echt last van gaat hebben en ik geloof dat de TR909 ook op één van z'n uitgangen een fasedraaiing had ... Je gaat het zowieso wel merken dan.

Top dank voor je reactie
 
Voor het geld haal je echt een mooie bak speel plezier in huis. Zelf heb ik er een bx800 van boss bij op de kop getikt, leuk voor wat oversturen hier en daar :)
 
Ik twijfel nog steeds om hem te kopen, vanwege alle 'issues' die sommige mensen hebben (en andere weer niet). Lijkt veelal veroorzaakt te worden door HOE je hem gebruikt in je set up (slave/master/etc), maar daarvoor ben ik helaas nog te weinig thuis in deze wereld :D Je ziet ook dat hij alweer vaak verkocht wordt op Marktplaats;dat stelt mij toch niet echt gerust.

Omdat ik ook geïntrigeerd ben door de 707 en 606 misschien toch ook eens oriënteren op een TR-8S. Dan lijk je alles (voor mijn wens) in 1 machine te hebben #keuzes...
 
Ik twijfel nog steeds om hem te kopen, vanwege alle 'issues' die sommige mensen hebben (en andere weer niet). Lijkt veelal veroorzaakt te worden door HOE je hem gebruikt in je set up (slave/master/etc), maar daarvoor ben ik helaas nog te weinig thuis in deze wereld :D Je ziet ook dat hij alweer vaak verkocht wordt op Marktplaats;dat stelt mij toch niet echt gerust.

Omdat ik ook geïntrigeerd ben door de 707 en 606 misschien toch ook eens oriënteren op een TR-8S. Dan lijk je alles (voor mijn wens) in 1 machine te hebben #keuzes...

De TR8s is sowieso veelzijdiger uiteraard. De imitaties zijn niet spot on, maar dat zijn die van de RD8 ook niet heb ik her en der gelezen. Maar het kan er zeker mee door. Plus Roland vind ik veel betrouwbaarder qua bugs en issues dan Behringer. Voor mijn gevoel krijg je gewoon veel meer kwaliteit bij Roland. Kan ook niet anders gezien de dump prijzen van Behringer natuurlijk. Persoonlijk zou ik je dus de TR8S aanraden, ik heb er veel plezier van in ieder geval.
 
De TR8s is sowieso veelzijdiger uiteraard.

Vindt je dat behalve dan het laden van je eigen samples?
Ik heb de TR8S niet maar ik vind dat voor live performance of realtime inspelen/recorden de RD8 juist lekker veel funkties heeft.
 
Vindt je dat behalve dan het laden van je eigen samples?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar... Ik denk dat voor mijn wens met name de beats het meest wenselijk is. De 7x7 Expansion erbij zou HEEL tof zijn :mega: Maar omdat ik nogal newbie ben is samplen geen onderdeel van mijn wensenlijst.
Dus ik hou mijn ogen open voor de TR-8.
 
Daar ben ik ook wel benieuwd naar... Ik denk dat voor mijn wens met name de beats het meest wenselijk is. De 7x7 Expansion erbij zou HEEL tof zijn :mega: Maar omdat ik nogal newbie ben is samplen geen onderdeel van mijn wensenlijst.
Dus ik hou mijn ogen open voor de TR-8.

Hoewel ik zelf graag de RD 8 wil zou ik een nieuweling eerder een tr8s aanraden juist om met het oog op de toekomst gericht te zijn. :eureka:
 
Hoewel ik zelf graag de RD 8 wil zou ik een nieuweling eerder een tr8s aanraden juist om met het oog op de toekomst gericht te zijn. :eureka:

Vanwaar dat dan?

Gevoelsmatig is de RD-8 veel meer recht toe recht aan, old skool knoppen dreunen, zitten er als bonus 'bekende effecten/speeltjes' op en heeft hij een lekkere vintage look-and-feel. Down side vind ik de (blijkbaar) twijfelachtige sync issues, afhankelijk van zijn positie in je set up en de in sommige ogen matige bouwkwaliteit. Maargoed, voor deze prijs kun je misschien ook niet originele kwaliteit verwachten.

De TR-8 is gemaakt door origineel Roland zelf en zal zich op dat gebied waarschijnlijk nooit misdragen. En de Expansion set geeft hem (in mijn ogen) alles wat ik zou willen vanuit de originele familie 606, 707, 727, 808 en 909. Alleen weet ik niet hoe bruikbaar dat is tijdens live jammen...
 
Vanwaar dat dan?

Gevoelsmatig is de RD-8 veel meer recht toe recht aan, old skool knoppen dreunen, zitten er als bonus 'bekende effecten/speeltjes' op en heeft hij een lekkere vintage look-and-feel. Down side vind ik de (blijkbaar) twijfelachtige sync issues, afhankelijk van zijn positie in je set up en de in sommige ogen matige bouwkwaliteit. Maargoed, voor deze prijs kun je misschien ook niet originele kwaliteit verwachten.

De TR-8 is gemaakt door origineel Roland zelf en zal zich op dat gebied waarschijnlijk nooit misdragen. En de Expansion set geeft hem (in mijn ogen) alles wat ik zou willen vanuit de originele familie 606, 707, 727, 808 en 909. Alleen weet ik niet hoe bruikbaar dat is tijdens live jammen...

Puur omdat je 12 drumgeluidjes na 5 nummers waarschijnlijk wel zat bent. Dan kan je weer wat nieuws gaan kopen of je hebt een apparaat wat veelzijdiger is en waar je de geluidjes aan kan passen. Die RD is zo goedkoop dag als je later denkt dat je die analoge sound nodig hebt het makkelijk toevoegt aan je arsenaal. :mega:
 
Puur omdat je 12 drumgeluidjes na 5 nummers waarschijnlijk wel zat bent. Dan kan je weer wat nieuws gaan kopen of je hebt een apparaat wat veelzijdiger is en waar je de geluidjes aan kan passen. Die RD is zo goedkoop dag als je later denkt dat je die analoge sound nodig hebt het makkelijk toevoegt aan je arsenaal. :mega:

inderdaad
 
Vindt je dat behalve dan het laden van je eigen samples?
Ik heb de TR8S niet maar ik vind dat voor live performance of realtime inspelen/recorden de RD8 juist lekker veel funkties heeft.

sowieso heeft de TR8s al veel meer drumkits en drum sounds. Plus meer effecten. En je kan er bassen en melodieën mee maken. Dat maakt hem per definitie al veelzijdiger. Plus de samples inderdaad.

Of je er live fijner mee kan werken dan de RD is persoonlijk. Het kan zeker wel.
 
Live jammen vond ik juist wel een van de sterke punten van de TR-8(S), al zijn de mogelijkheden om patterns te chainen/songs te programmeren wel beperkt. Ik weet niet hoe dat op de RD-8 geregeld is. Maar voor on the fly beats en jams maken vond ik de TRs goed bruikbaar.
 
Nu we dit toch aan het bumpen zijn :D.. Is er geen optie om de sequencer gewoon vanaf het begin te laten beginnen met cv ? Kan elke keer de rd-8 rebooten als ik de rd-6 stop zet die de baas is. td3 gaat geloof ik ook gewoon lief vanaf het begin, maar rd-8 is echt een dwars liggertje.
 
Back
Top