Behringer RD-8

Mijn RD8 sequencer lijkt onbedoeld twee keer zo snel te lopen. Dus bij 100 lijkt hij 200 bpm te draaien. Ik heb de manual al doorgelezen en de heel dag al wat zitten googlen. Helaas tevergeefs. Iemand een idee? Bedankt alvast!
 
opgelost

via gearslutz:

press settings:

look to the right of the machine, is trig 16 lit? if so you are in 1/32
wink.gif
which will play twice as fast

do you have step length in settings set to patt: global or song? i set to patt, that way if you move from another patt: that was at 1/32, 1/8 etc your other patts: do not get messed up

got o settings:

prefs:

then press the flashing TAP button until it says STEP - 5 taps i think

https://www.gearslutz.com/board/ele...-behringer-rd808-analog-drum-machine-289.html
 
Ik moet zelf nog even goed in alle mogelijkheden van de sequencer duiken, maar tot nu toe vind ik het een mooi ding, vooral voor het geld.

Heb 1 keer gehad dat ie vastliep en volgens mij 1 keer een kick die wegviel ,maar dat is het dan ook wel volgens mij. Geen sync issues of iets dergelijks *afkloppen*. Zijn er nog mensen die daar last van hebben hier?

​​​​​​Gebruik overigens een kawai q80 als sequencer. Merk wel dat als ik met het tempo speel op de q80 de display van de rd8 niet meteen verspringt naar het juiste tempo maar er eerst naartoe moet "klimmen". Qua geluid heb ik echter nog niet gemerkt dat dit significant impact maakt op de sync
 
Laatst gewijzigd:
En inmiddels stijgt de prijs bij Bax gestadig met een paar euro per dag.. (nu alweer €256,-)
Zou er een kortingsactie aankomen binnenkort? :D
 
De prijs bij bax is al weken een stuk lager dan normaal voor dit product.
Ze hebben ook een aanstal B-stock voor minder. Denk dat ze daar eerst vanaf willen.

Maar prijzen bij bax zijn altijd een grote leugen. Ze zullen wel een beetje zitten hengelen naar twijfelaars.
 
Grote leugen, mwoah.. zijn veel bedrijven die de fabrieksadviesprijs doorgestreept als ‘van’ prijs vermelden, terwijl die nooit voor die prijs verkocht is.
Daarnaast als je ‘m voor de vermelde goedkope prijs koopt, moeten ze ‘m gewoon leveren (duurt soms wel ERG lang)..
Dat ze ineens soms niet kunnen leveen, kun je Bax niet altijd kwalijk nemen: ligt ook wel aan leverancier/fabriek die gewoon datums wijzigt/niet levert. Da’s het logistieke wereldje..
Dat je allang betaald hebt en lang moet wachten, is gewoon eigen schuld: koop dan onder rembours of als een artikel voorradig is.
B-stock versturen terwijl je nieuw besteld? Slordig, maar gebeurt helaas in de logistiek: klagen en terug sturen.

Ach ja, bij bijv. Thomann is ie nog altijd >60 euro duurder.. :erm:
En dan moet je ook lang op UPS wachten...
 
Toevallig had ik laatst div klein materiaal nodig en had bax niet de juiste aantallen voorradig. Het was onder de 50 euro en dan bij Bax 5 euro porto. Keek bij Thomann plugjes hadden zelfde prijs en porto 2,50. Alles prima verpakt en prima geleverd. Ik vind het niet kunnen om ongevraagd B stock op sturen als a is betaald. ups duurt 3 dagen ofzo.
 
Van de Behringer FB-pagina:

"RD-8 Bug Fixes

We are aware that the RD-8 needs improvement related to various issues such as MIDI sync.
We have decided to rewrite quite a fair chunk of the firmware so we can also integrate it with the SynthTool. Please give us a bit of time - we’ll get it right."
 
Van de Behringer FB-pagina:

"RD-8 Bug Fixes

We are aware that the RD-8 needs improvement related to various issues such as MIDI sync.
We have decided to rewrite quite a fair chunk of the firmware so we can also integrate it with the SynthTool. Please give us a bit of time - we’ll get it right."

Blijft toch een beetje raar en slordig dat ze dat niet even goed testen voordat ze op de markt komen....
 
Blijft toch een beetje raar en slordig dat ze dat niet even goed testen voordat ze op de markt komen....
Schrijf een stuk software en er zijn altijd verbeteringen mogelijk.
Natuurlijk hebben ze uitgebreid getest tijdens de ontwikkelingsfase, maar zelfs dan kunnen foutjes over het hoofd worden gezien. Nu willen ze de firmware aanpassen, dat is toch alleen maar prima? Daarvoor is de firmware ook uitgevonden: het geeft de mogelijkheid om verbeteringen door te voeren.
 
Schrijf een stuk software en er zijn altijd verbeteringen mogelijk.
Natuurlijk hebben ze uitgebreid getest tijdens de ontwikkelingsfase, maar zelfs dan kunnen foutjes over het hoofd worden gezien. Nu willen ze de firmware aanpassen, dat is toch alleen maar prima? Daarvoor is de firmware ook uitgevonden: het geeft de mogelijkheid om verbeteringen door te voeren.

Soms wel. Alleen zijn het soms zo'n voor de hand liggende of essentiële dingen, die iedere beta tester meteen zou opvallen, dat ik niet snap waarom ze dat zelf niet ontdekken voordat het apparaat op de markt komt. In dat geval vind ik wel erg slordig.
 
En inmiddels stijgt de prijs bij Bax gestadig met een paar euro per dag.. (nu alweer €256,-)
Zou er een kortingsactie aankomen binnenkort? :D

Nu alweer €314,- en geen actie :erm:
 
Nu alweer €314,- en geen actie :erm:

Ja.. hadden we flink kunnen incasseren he, met inkoop en verkoop op marktplaats :)
Er is 5% kortingactie nog bij bax (t/m 29 mei). En via shopbuddies nog 2,25% geloof ik (standaard), maar dat is niet echt een korting. cashback.

Zelf verwacht ik die updates van behringer niet te snel :) (over sync). Misschien is er kans dat het nog een keer omlaag gaat.

Ze hebben er 200 minder op voorraad ongeveer sinds dat het zo laag was. 380 over.
 
Laatst gewijzigd:
Nu alweer €314,- en geen actie :erm:

Ja, ik baal echt; had hem voor 257 in mijn winkelmand klaargezet maar ging toen andere dingen doen. Een dag later open ik mijn winkelmand in de browser en toen was hij opeens 311 :erm: Zelf met de E-days korting nog fors duurder dan 257.

Ik hoop dat het tijdelijk is ivm de kortingsactie die ze nu voeren. Als de prijs straks weer zakt sla ik toe! :D
 
even een vraag:
ik heb nu al meerdere keren dat me patronen in de rd 8 op een of andere manier magische verdwijnen dit gebeurt om de zoveel tijd?, hebben jullie hier ook last van, heb m sinds het begin, enige patronen die altijd blijven staan is in bank/song 1 bank 2 3 4 5 verdwijnen in het niets of soms de helft zeg vanaf patroon 8 zal iets met de memory moeten zijn zit er een batterij in voor het geheugen ofzo vraag me af mijne nu amnesia heeft of dat zijn lange termijn geheugen kapot is snap er geen reet van en kan er niet echt iets over vinden op het net thanks in advance
 
wat is dat apparaat groot. ik had een soort roland boutique formaat verwacht. ik heb de rd8 aangeschaft om mijn eurorack aan de midi klok te syncen. ik vind het erg handig dat hij naast midi ook klok in en uit heeft. en ook nog 3 triggers uit. dat maakt hem voor mij erg geschikt, zo kan ik mijn eurorack sequences netjes op tempo van cubase opnemen. zonder dat ik een midi (klok) module hoef te kopen.
het geluid vind ik niet geweldig, eerlijk gezegd, maar door de modular gehaald, kan de rd8 weer geweldig klinken. ik hoop dat de sync problemen wegblijven.
 
Begin me af te vragen of ik de verkeerde kabels heb besteld voor rd 8 op een umc1820 geluidskaart. Heb xlr naar jack besteld, stom geloof ik. Heb het nog niet, maar zie door de bomen het bos niet meer :D. gebalanceerd, ongebalanceerd, blablabla :D. En dan staat er nog in de omschrijving over de enkele jack dat die stereo is. Het zal wel allemaal :).
Heel leuk hoor :D voor de rest. Geluiden ben ik ook niet heel enthousiast over, maar ja we doen het er maar mee tot de rd 9 komt. Met sinterklaas of zo :)
 
sind een paar dagen ben ik helemaal blij met de rd8. hij kickt de 808 volledig uit qua workflow. met die transient designer kun je echt je snare en clap e.d. nog extra shapen naar smaak. je kunt de hihats zelf naar smaak en helderheid bijstellen. ik vind het naar benadering erg near. zodra er een compressor of tape plug op zit kan ik het niet meer onderscheiden. en hoe relaxed is die kick pitch:???? het is echt een gave bak. ja het is allemaal iets minder samen gekneed als in een echte 808 maar bewerk dat een beetje en je hebt genoeg mojo. al die random pattern functies zijn mega gaaf en maken het de bak waar ik eigenlijk van droomde. die sync issues zijn echter nog een beetje vaag. als slave loopt hij altijd anders dan m'n andere bakken zoals de a4 e.d. ook het doorklokken slaven vanuit live via de rd8 doet hij niet bij mij..
 
Voor mensen die de rd-8 niet zien zitten maar wel een aantal 808-achtige geluiden willen... check de addac 103 eurorack-module. Bij thomann €119. Vier stemmen voor het maken van kick, toms en woodblockgeluiden; mix er wat ruis bij en je hebt een snare. Ik heb dat ding net, nummertje 97 volgens het stickertje, en ben onder de indruk. Maakt gebruik van hetzelfde soort circuitjes als de 808 -en ik neem aan de rd-8. Ding is simpel maar vehèèèt.
 
Vraag:

Ik lees op andere plekken dat het niet mogelijk is om de main out en de individuele out tegelijkertijd te gebruiken? omdat er dan een fase verschil? onstaat? Kan iemand mij dat uitleggen?
Ik heb nog 4 ingangen op mijn mengpaneel vrij , en wat ik wil is naast de main out dan nog 3 individuele outs gebruiken / kiezen om die apart te eq`en / effect

Iemand daar ervaring mee?
 
Back
Top