Behringer RD-8

Voor zover ik weet kan dat niet in software. je kunt eventueel de headphone-out gebruiken. Ik lees dit:

"On the jack board, the instrument signal is fed through the single output jacks (which are switched sockets, i.e. plugging in a cable breaks the signal chain) and back to the main board through two sets of resistors. Next or under each single instrument out jack are two resistors: one leading back to the dry mix chain, one to the FX mix chain."

"Your headphone carries all instruments at all times for auditioning, while the connection to FX and the main mix is broken for those instruments that are sent out through the individual outputs."

Okey, de headphone jack kan ik dus gewoon gebruiken daarvoor. Wel concludeer ik uit dit verhaal dat ik de filter en transient shaper niet kan gebruiken voor de sounds die via de individual outputs verbonden zijn.. dus de headphone jack is dan puur voor het monitoren van de main output min de FX..
Bedankt voor deze info, zal het vanavond direct even testen.
 
Ben bezig met me behringer gear te update alleen krijg de RD8 niet geüpdatet op een of andere manier vind de firmware update de rd8 niet, iemand hier ervaring mee?
 
Ben bezig met me behringer gear te update alleen krijg de RD8 niet geüpdatet op een of andere manier vind de firmware update de rd8 niet, iemand hier ervaring mee?

heb je eea al geprobeerd met een andere usb poort (en in ieder geval altijd direct via de computer, niet via een hub). Als je de mogelijkheid hebt zou ik het ook ff via een andere computer proberen, een (andere) laptop bv.
ik had laatst ook problemen met het upgraden van firmware voor de Korg Minilogue XD, switchen naar een andere computer en toen ging het gelijk goed... eigenwijze beestjes die computers :P
 
Het is me al gelukt er zit naast de USB input een klein knopje die met een tandenstoker in gedrukt moet houden voor dat je de rd8 aan zet. Dan vind de updatefirm ware de tr8
 
Ja, bij bax kon ik hem binnen 2 maanden omruilen, helaas voor mij heb ik hem aangezet 2 maanden geleden, en toen niks mee gedaan en pas sinds deze week weer aangezet.
Met het genoemde probleem dus, precies een week over de 2 maanden heen. Probleem komt overigens meer voor, op Gearslutz meer overgelezen, een enkeling is er weer vanaf geraakt,
maar t is mij niet gelukt.

Is je probleem met de RD-8 ondertussen nog gefixt, alles weer ok?
 
Ik moet hem nog opsturen, wilde het voor de kerst niet doen daarna is het er nog niet van gekomen..
 
Ik vind de knoppen op de RD-8 cheap aanvoelen en wil ze meteen veranderen. Iemand een idee waar je die zwarte knoppen met wit streepje links van de RD-8 kunt bestellen?
Liefst met een andere kleuren streepjes, maar vooral belangrijk dat de dikte en hoogte hetzelfde zijn. :)
 
Echt he:

9WLYv2l.png


Wanneer gaan ze daar eens een keertje mee ophouden?
Ik denk dat ik toch op thomann wacht ..
Dat was een tijdje geleden. Inmiddels kost hij 334 bij Bax en 322 bij Thomann.
 
Welk kabeltje voor trigger zouden jullie aanraden ? Naast zelf 1 maken bedoel ik. Het is in mijn geval niet voor een behringer ms1.
 
Ik heb deze draad nooit gezien, sterker nog ik was zelfs vergeten B deze drumcomp maakte, maar zo te lezen is de RD8 dus tamelijk ruk? Geld dat voor alle rommel die B maakt de laatste tijd, of ben ik weer meneer de zeikstraal? :)
 
Ja.

Vul zelf maar in waar ik ‘ja’ op zei :D
 
ik vind hem tof, beetje groot misschien, maargoed, daardoor wel lekker ruim op gezet. Klinkt ook prima, hoewel ik geen echte heb, dus dat kan ik niet vergelijken hoe precies dat is. Boeit me ook niet zo, het klink gewoon als een 808, ziet er enigszins zo uit en kost een ruime factor 10 minder. En dat analoog. En met aparte outputs. En een toffe sequencer. Als je dit rommel vind moet je je verwachtingen wat bijstellen gok ik. Of alleen maar het echte spul kopen.
 
maar zo te lezen is de RD8 dus tamelijk ruk?
of ben ik weer meneer de zeikstraal? :)

Ja, het is echt helemaal niks, als ik jou was dan zou ik gewoon 3 ruggen of meer uitgeven voor een originele.
En met een beetje pech heb je dan ook binnenkort er nog onderhoud aan.
Maar ff zonder gein; bij bijna alles wat er uitkomt aan synths is er wel iets niet okay.
Bij de ene te weinig knoppen, bij de ander is het te priegelig, en weer een ander heeft te weinig synthese mogelijkheden terwijl weer andere fabrikanten er een jaar over doen voor ze een keer een update uitbrengen als er iets met de firmware niet goed is.
Dus als je voor de laatste 10% wat misschien niet goed is besluit om 'm te laten liggen dan moet je dat doen.
Als je kijkt naar wat je wel krijgt voor je geld dan kan je er een hoop lol mee hebben.
 
Dat was een tijdje geleden. Inmiddels kost hij 334 bij Bax en 322 bij Thomann.

Nu 263 euro bij ToneControl en bij die bekende dozenschuiver (waar ik niets meer koop >> 'bad service' )
Beide winkels lijken met elkaar in prijzenoorlog te zijn. Dus sla nu je slag als je nog een RD-8 nodig hebt. :okdan:
 
247 nu.. met de 5% korting (zie korting-thread) 234,65..:eureka:
 
:D Dan kun je ‘m stereo gebruiken!
 
Back
Top