Behringer RD-8

Leuk voor in de auto. Die 606 kwam me mijn nek een beetje uit.

 
voor 300 gaat ik dit zeker kopen.
 
Je kan lullen wat je wilt, maar hij doet toch maar even een paar zeer gewilde klassiekers opnieuw uitbrengen waar menigeen al jaren om zeurt. En dan gelijk een hele riedel en ook nog eens betaalbaar. En geen flimsy tiny plastic spulletjes, maar gewoon groot en degelijk.

Ik ben onder de indruk. Nu nog even afwachten hoe goed dat klinkt, maar gezien de reeds uitgebrachte spullen zit dat best goed denk ik.
 
Je kan lullen wat je wilt, maar hij doet toch maar even een paar zeer gewilde klassiekers opnieuw uitbrengen waar menigeen al jaren om zeurt. En dan gelijk een hele riedel en ook nog eens betaalbaar. En geen flimsy tiny plastic spulletjes, maar gewoon groot en degelijk.

Ik ben onder de indruk. Nu nog even afwachten hoe goed dat klinkt, maar gezien de reeds uitgebrachte spullen zit dat best goed denk ik.

:okdan: :okdan: :okdan:
 
Je kan lullen wat je wilt, maar hij doet toch maar even een paar zeer gewilde klassiekers opnieuw uitbrengen waar menigeen al jaren om zeurt. En dan gelijk een hele riedel en ook nog eens betaalbaar. En geen flimsy tiny plastic spulletjes, maar gewoon groot en degelijk.

Ik ben onder de indruk. Nu nog even afwachten hoe goed dat klinkt, maar gezien de reeds uitgebrachte spullen zit dat best goed denk ik.


Ja, dat moet ik nu ook concluderen eigenlijk. Dus met je eensch
 
Ha ha. :D Ik weet niet of ik hier hard om moet lachen of naar de winkel moet rennen om 'm te kopen. Kijk, toen ze klassieke synths gingen klonen bij Behringer was 't leuk. Maar de realiteit haalt B. in. Meerdere fabrikanten beginnen te snappen dat mensen peperdure klassiekers willen hebben voor een leuk prijsje. Aan de ene kant goed, aan de andere kant wordt het wel een beetje ridicuul nu.

Maar goed, dat heb je in elke branche. Je hebt van die trends die een hype worden. Waait wel weer over en als het stof is neergedaald is hebben we altijd nog de "winners" van dit soort hypes: goedkoop, goed en 2e hands ook nog betaalbaar.

En, zoals anderen al meldden: die discrete analoge uitgangen. Mjammmmm.
 
Wat probeer je eigenlijk te zeggen? Wie/wat haalt Behringer in?
 
Als ie echt heel goed klinkt kan dat wel'ns killing zijn voor de bezitters van het origineel want dan zakt die wel in waarde verwacht ik.

Liefst heel laag dan want ik wil graag een kunstwerkmuur maken met een 16-tal 808's
 
prima doosie, zet ik op mijn lijstje
 
Vet en ziet er degelijk uit.

En nu maar hopen dat ie eenvoudig te modificeren is... :D
 
Wat is nu het addertje onder het gras met die cheapo clones? Door de hedendaagse massaproductie soldeer techniek amper te repareren? Stuk = weggooien?
 
Beetje mosterd na de maaltijd als je het mij vraagt net na de TR-8s. Kunnen ze zelf niet iets nieuws bedenken ipv van weer een 808 clone?

Beter een clone die klinkt als het origineel, dan van de originele makers een remake krijgen die dat niet doet. :okdan:
 
Wat is nu het addertje onder het gras met die cheapo clones? Door de hedendaagse massaproductie soldeer techniek amper te repareren? Stuk = weggooien?

Er is niet echt een addertje volgens mij. Feit is dat de R&D kosten minimaal zijn (reverse engineering is altijd makkelijker dan zelf wat verzinnen) en de kosten voor componenten en productie zijn vele malen lager dan ze vroeger waren, zeker als het om grote series gaat. Wat dat betreft kun je de stand van techniek van nu amper vergelijken met 40 jaar geleden. Toen was een computer met een 3mhz processor en 1 kilobyte geheugen bijna niet te betalen voor de doorsnee consument, nu koop je voor hetzelfde geld bij de Aldi een laptopje waar een supercomputer uit die tijd van klaslokalen groot en vele miljoenen dollars niet tegenop kan.
 
Wat is nu het addertje onder het gras met die cheapo clones? Door de hedendaagse massaproductie soldeer techniek amper te repareren? Stuk = weggooien?

Massaproductie is natuurlijk niet iets van de laatste tijd. Bovendien denk ik dat Behringer niet meer aan massaproductie doet dan de grote Japanse merken. Massaproductie wil nog niet zeggen dat het niet meer te repareren is. De VW golf kan ook nog steeds naar een garage toch? Ik denk wel dat de gebruikte componenten minder hoogwaardig zijn dan bij bijv. Dave Smith. De prijzen zijn er dan ook naar... Er is gewoon markt voor de kleine portomonee.. De echte klassiekers worden gewoon schaars en onbetaalbaar...
 
Wat probeer je eigenlijk te zeggen? Wie/wat haalt Behringer in?
Ik denk dat MeneerJansen bedoelt dat meerdere fabrikanten door beginnen te krijgen dat mensen willen wat Behringer nu doet, nl. peperdure klassiekers klonen voor een leuk prijsje. Maar dat deze gave / leuke stunt van Behringer concurrentie krijgt - "de realiteit haalt B. in" - als andere fabrikanten dat ook gaan doen. Maar wat Behringer nu doet ook "wel een beetje ridicuul" is.

Maar helemaal zeker ben ik er ook niet van wat hij precies bedoelt ...

Beetje mosterd na de maaltijd als je het mij vraagt net na de TR-8s. Kunnen ze zelf niet iets nieuws bedenken ipv van weer een 808 clone?
De B. 808 heeft misschien wel Toms die je echt lekker vindt klinken. Die vind je toch niet zo goed van je TR-8S?! Misschien toch weer tijd voor een nieuwe 808 clone! :D
Of je zet 'm er gewoon naast (wat ik ga doen als ik een B. 808 koop). :)

Wat is nu het addertje onder het gras met die cheapo clones? Door de hedendaagse massaproductie soldeer techniek amper te repareren? Stuk = weggooien?
Ja, stuk = weggooien denk ik. En in de garantieperiode krijg je een nieuwe (mits dan nog leverbaar).
 
Ik denk wel dat de gebruikte componenten minder hoogwaardig zijn dan bij bijv. Dave Smith. De prijzen zijn er dan ook naar... Er is gewoon markt voor de kleine portomonee.. De echte klassiekers worden gewoon schaars en onbetaalbaar...

Daar kun je je vraagtekens bij zetten, want meneer Smith heeft (ook in mijn eigen persoonlijke ervaring) niet echt een smetteloze trackrecord als het gaat om bouwkwaliteit. Denk bijvoorbeeld maar aan het eindeloze gekloot met encoders op de Prophet 08 voordat na jaren zeuren (en ontkennen) betere encoders én een potmeter edition op de markt kwamen. Maar mensen vergeten snel. En ik heb van een redelijk betrouwbare bron uit de retail vernomen dat er meer Prophet 6-en ter reparatie worden geretourneerd dan DeepMind 12s, ondanks dat er van de laatste in absolute aantallen meer verkocht worden. En ook de Aira reeks van Roland waar iedereen zich zo'n zorgen over maakte bij introductie blijkt na 4 jaar amper uitval te hebben.
 
Back
Top