Andere hobbys?

Waar koop jij je Casio's? Ik kocht ze vaak op e-Bay want dat was extreem (verdacht) goedkoop. Nadat we in juli 2021 ook voor bedragen onder de 22 Euro BTW moeten betalen wordt dat duurder omdat er dan ook "inklaringskosten" bijkomen. Ik ben een nerd dus vooral de retro jaren '80 calculator watches en de databanks vind ik geweldig. Samen met pennen in een kartonnetje in het borstzakje van je overhemd. ;)

Ik heb een paar van die Casio's verpest omdat ik de batterij er niet fatsoenlijk uit kreeg (om 'm te vervangen, ondanks dat ze zogenaamd 10 jaar meegaan). Nadat ik het uurwerk terug deed deden de knopjes het niet meer goed. Vandaar dat ik er niet meer dan een klein bedrag aan uit wil geven tegenwoordig...
Hi MeneerJansen,

Ik heb in het verleden op ebay en Amazon.de gekocht. Als de prijzen verdacht goedkoop zijn dan is het "too good to be true" en zoek ik verder naar iets wat gangbaar is of net daaronder. Prijzen zijn inderdaad de laatste tijd (maar ook al voor het juli 2021 verhaal) daar gestegen en sindsdien heb ik vooral bij Nederlands webshops succes geboekt.
Conrad.nl heeft af en toe ook de modellen die ik leuk vind. Het gaat mij voornamelijk om variaties van de AE-1200 en AE-1300.
 
Hi MeneerJansen,

Ik heb in het verleden op ebay en Amazon.de gekocht. Als de prijzen verdacht goedkoop zijn dan is het "too good to be true" en zoek ik verder naar iets wat gangbaar is of net daaronder. Prijzen zijn inderdaad de laatste tijd (maar ook al voor het juli 2021 verhaal) daar gestegen en sindsdien heb ik vooral bij Nederlands webshops succes geboekt.
Conrad.nl heeft af en toe ook de modellen die ik leuk vind. Het gaat mij voornamelijk om variaties van de AE-1200 en AE-1300.
Bedankt voor die tip over Conrad! Daar zijn een aantal modellen inderdaad goedkoop! :)
 
Ik ben me nu aan het oriënteren op een oude hobby die ik opnieuw leven wil inblazen, namelijk: vliegen!
Nou ja, virtueel vliegen dan.

Ik ben al sinds ik mijn Commodore 64 had gefascineerd door flight simulators.
Jarenlang werd de aanschaf van een nieuwe pc afgestemd op flight simulator.
Toen Microsoft met FS stopte en ik een jaar daarna overstapte op Mac kwam de hobby op een wat lager pitje te staan.

Ik was dan ook aangenaam verrast dat Microsoft vorig jaar met een nieuwe versie kwam en nog verheugder dat hij er ook voor de Xbox zou komen.
Ik zou er namelijk geen PC meer voor kopen (temeer daar een pc voor FS reteduur is), maar een console zou ik er wel voor aanschaffen, op voorwaarde dat het op de Xbox een fatsoenlijke simulator zou blijven (en geen arcade-achtig spel) en er de nodige randapparatuur voor zou komen.
Aan beide voorwaarden likt te worden voldaan, dus ik zie de herstart van deze hobby met plezier tegemoet.
 
Nou ja, virtueel vliegen dan.
Ik was ooit met de kinderen in Aviodome, toen er een simulatordag was. Meerdere deelnemers hadden hun complete cockpit meegenomen. Anderen bemanden in hun vrije tijd de virtuele verkeerstoren. Niets voor mij, maar hoogst fascinerend allemaal 👍
 
Meerdere deelnemers hadden hun complete cockpit meegenomen.

Voor een complete cockpit heb ik de ruimte niet, maar een mooie yoke/throttle en een curved monitor is een mooi begin. :D
Ik zou me wel kunnen voorstellen dat het uiteindelijk op zoiets uit zou komen.

front-3-600x600.jpg
 
Neem dan een oculus quest of HTC vive oid
Vooralsnog ondersteunt Xbox geen VR en bovendien zou dat slechts een aanvulling zijn.
Ik vind VR erg interessant en indrukwekkend, maar ik verdraag het geen uren achter elkaar.
 
Great zo in je eigen vluchtsimulator zitten,en in de achtergrond je eigen muziek makelij horen, zo hoog boven de grond in je fantasie.Ik kijk geregeld naar die echte vluchten van piloten zoals naar de A380.
 
Hebben de forumleden eigenlijk nog andere hobby's?En kunnen ze zich verwijderen van hun muffe studio-kamertje-zolder-kelder?

Ikzelf opzich ben ik ook nogal een motor rijder en tour ik wat rond hier en buitenland.Tuurlijk de nodige beweging met fiets en wandeling is eigenlijk niet echt een hobby maar een natuurlijke bezigheid.
Andere hobby...
 

Attachments

  • Mooie Vissen DUH!!!engelse versie StreetArt.jpg
    Mooie Vissen DUH!!!engelse versie StreetArt.jpg
    259,1 KB · Bekeken: 126
  • Main Nasty CyberPunk Clown!.jpg
    Main Nasty CyberPunk Clown!.jpg
    241,1 KB · Bekeken: 128
  • A digital picture of a digital desk...2.jpg
    A digital picture of a digital desk...2.jpg
    97,9 KB · Bekeken: 121
Motor rijden, Flipperkasten opknappen en wedstrijden spelen, Carnaval vereniging, Wandelen en duiken, 10tal side hobby'tjes.
 
Ik heb 2 arcadekasten in de mancave staan maar flippers is meer mijn dada. jij?
 
Mijn andere hobby’s die ik soms doe is goochelen en optische illusies vind ik erg fascinerend om te zien en hoe we onze brein voor gek te houden is!
Daarom ben ik ook erg fan van Victor Mids en zijn programma Mind f*ck!

En ik hou ook van programmeren op de computer helaas heb ik daar de laatste tijd niet veel meer mee gedaan.
 
Ik heb 2 arcadekasten in de mancave staan maar flippers is meer mijn dada. jij?
Ik heb er geen staan. Maar een (over)ambitieus hobbyidee van mij is zelf elektromechanische arcadekasten verzinnen en bouwen. Komt er mogelijk nooit van, maar leuke denkoefening.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
En ik hou ook van programmeren op de computer helaas heb ik daar de laatste tijd niet veel meer mee gedaan.
Ik ben een beetje aan het prutsen met raycast engines programmeren zoals Wolfenstein 3D destijds. Leuk om te zien hoe je met weinig code en rekenkracht iets op het scherm kan toveren wat de illusie van een 3D wereld geeft.
 
Hobby (naast muziek): Creëren van softsynths middels Reactor, of maken van fractal video's en afbeeldingen, digitaal schilderen, fietsen, wandelen want je moet wel af en toe van je stoel af :)
 
Back
Top