Andere hobbys?

@snitch : Ja, je zit qua lichtvervuiling inderdaad op een hele ongunstige locatie. Kun je verplaatsen? Niet om heel vaak te doen, maar ik hoor wel 'ns dat mensen daar kijken in de Biesbosch, bijvoorbeeld. Beetje zonde om je spullen in de motteballen te houden en je niks meer ziet. :(
 
@snitch : Ja, je zit qua lichtvervuiling inderdaad op een hele ongunstige locatie. Kun je verplaatsen? Niet om heel vaak te doen, maar ik hoor wel 'ns dat mensen daar kijken in de Biesbosch, bijvoorbeeld. Beetje zonde om je spullen in de motteballen te houden en je niks meer ziet. :(
Ik rijd* af en toe naar Goeree Overflakkee, in de buurt van Melisant; het donkerste stukje van Zuid Holland.
*eigenlijk reed, want ook daar is het vaak nog teleurstellend (de Melkweg is er meestal niet zichtbaar).

Maar nu ik dit tik krijg ik alweer zin :kimono:

En ach, vanuit Den Haag is de Maan natuurlijk prima met hoge vergrotingen te bekijken en dat word ik ook niet snel zat.
 
Ik rijd* af en toe naar Goeree Overflakkee, in de buurt van Melisant; het donkerste stukje van Zuid Holland.
*eigenlijk reed, want ook daar is het vaak nog teleurstellend (de Melkweg is er meestal niet zichtbaar).

Maar nu ik dit tik krijg ik alweer zin :kimono:

En ach, vanuit Den Haag is de Maan natuurlijk prima met hoge vergrotingen te bekijken en dat word ik ook niet snel zat.
Ik sta (zeker in de winter) in Kamperland met regelmaat tegen enorm heldere sterrenhemels aan te kijken, ik kan me niet voorstellen dat Flakkee, wat vlak onder Rotterdam ligt een schonere / donkerder lucht kent dan de kust hier. D'r zat ook een sterrenwacht in Kamerland, ik denk met goede reden, maar die is er net mee gestopt helaas.
 
in de buurt van Melisant ... nu ik dit tik krijg ik alweer zin
O ja, wel 'ns over gelezen dat mensen daar kijken. "Mijn" donkere locatie ligt aan de andere kant van de grens, moet wachten totdat onze oosterburen weer gemakkelijker Nederlanders toelaten, ivm. corona zijn er nog beperkingen. Heb geen meter daarvoor, maar volgens de kaartjes ongeveer 21,6 mag/arcsec^2 op die locatie, dus ik klaag niet...
 
hoe is het met de discipline en het muziekmaken?
Meh....kan nog wel een stuk beter. Maar toevallig vandaag nog even bezig geweest met een track en met een beetje doorzetten kan ik die binnenkort afmaken en opnemen. Daarna wil ik aan de slag met de Elektron doosjes die ik al een tijd heb staan maar waar ik nog verdomd weinig mee heb gedaan :D

In juni neem ik een weekje vrij, dan hoop ik echt even wat te kunnen doen.
 
Gamen (ps4, Xbox one)
voetbal (seizoenskaart van FC Utrecht en ik bezoek af en toe een wedstrijd van AS Roma)
Rome
lezen (romans van Harry Mulisch, Willem Frederik Hermans, etc)
 
Gamen (ps4, Xbox one)
voetbal (seizoenskaart van FC Utrecht en ik bezoek af en toe een wedstrijd van AS Roma)
Rome
lezen (romans van Harry Mulisch, Willem Frederik Hermans, etc)
Nooit meer slapen van Hermans, begonnen als een verplicht nummer op mijn leeslijst en bleek geweldig. Jammer dat het leerstelsel voor Nederlandse taal en literatuur (ook) toen leek gemaakt om willen lezen uit je te slaan.
 
Nooit meer slapen van Hermans, begonnen als een verplicht nummer op mijn leeslijst en bleek geweldig. Jammer dat het leerstelsel voor Nederlandse taal en literatuur (ook) toen leek gemaakt om willen lezen uit je te slaan.
Mijn verplichte boek voor de leeslijst van Hermans was De Donkere Kamer van Damocles. Voor mij is dat het beste boek allertijden.
Nooit Meer Slapen heb ik twee jaar terug gelezen. Ook een mooi boek: weinig spanning, wel filosofisch.
 
Ik sta (zeker in de winter) in Kamperland met regelmaat tegen enorm heldere sterrenhemels aan te kijken,
Ik doe het vanaf mijn balkonnetje in Zaanstad.
Qua lichtvervuiling niet gunstig, maar zo nu en dan toch aardige resultaten.

10390159_425484590927318_8848247889668653325_n.jpg
108346443_1807668266042270_4874740056513751682_n.jpg

576011_125144460961334_609876078_n.jpg
 
Gaaf hoor al die uiteenlopende bezigheden. :) Zijn er hier nog mensen met DMX bezig? Verlichting dus. Ooit had ik plannen om gewoon mezelf op te nemen met wat gear maar ik blijf steken bij spelen met de lampen zelf.. :D Het beamerscherm is er later ook nog bijgekomen. Rechtstreeks vanuit China geimporteerd.. Banggood dacht ik. Ultrashort throw laserbeamer. Inklaringskosten zijn me bespaard gebleven. Gelukkig :)




Hier gebruik ik een soort random shader generator voor de beamer.. heel gaaf ook. Beamer en kabelchaos weg gecamoufleerd achter een zwart doek wat op het frame vastzit met klittenband. Ook 'n rookmachine aan elke kant. Echt zo gaaf wat een beetje rook doet met een paar lichtstralen. :)

 
Laatst gewijzigd:
Ik doe het vanaf mijn balkonnetje in Zaanstad.
Qua lichtvervuiling niet gunstig, maar zo nu en dan toch aardige resultaten.
Erg mooi, wat is je gearlist (een keer wat anders dan synths :kimono:) ?
Lichtsterke objecten zijn vanuit Den Haag ook het enige zinnige om veel tijd aan te besteden, maar qua nevels kom ik weinig verder dan M42.
 
Erg mooi, wat is je gearlist
Ik heb een Celestron 6" Schmidt Cassegrain en een Lunt 60mm H-alpha refractor (een zonnetelescoop dus)
De foto van de komeet is trouwens gewoon met mijn compactcamera geschoten.

Die zonnetelescoop is overigens voornamelijk geschikt voor visueel waarnemen en minder voor het vastleggen van beelden, maar evengoed heb ik daar onder goede omstandigheden de gemaakte beelden tot een filmpje kunnen verwerken.

 
Ik heb een Celestron 6" Schmidt Cassegrain en een Lunt 60mm H-alpha refractor (een zonnetelescoop dus)
De foto van de komeet is trouwens gewoon met mijn compactcamera geschoten.

Die zonnetelescoop is overigens voornamelijk geschikt voor visueel waarnemen en minder voor het vastleggen van beelden, maar evengoed heb ik daar onder goede omstandigheden de gemaakte beelden tot een filmpje kunnen verwerken.
Had al het vermoeden van een SC, ik heb een nederige Nexstar 4SE (astro voor luie mensen) naast een ook nederige 20cm Newton (slechte keuze op deze locatie).
De Lunt is echt GAS waardig, mooie setup :okdan: en mooie plaatjes!
 
Had al het vermoeden van een SC, ik heb een nederige Nexstar 4SE (astro voor luie mensen)
Daar is weinig nederigs aan en lui ben ik ook, want de mijne heeft ook gewoon een Nexstar computer aan boord. ;)
Ik overweeg op termijn ook een andere, meer handzame montering want vervoeren is best een gedoe met deze.
Die nieuwe Nexstar Evolution vind ik echt mooi, maar Bij Meade zag ik dan weer een computergestuurde montering waar je 2 OTA's aan kunt hangen en dan lijkt een Refractor naast mijn SC wel weer aardig.
 
Back
Top