Andere hobbys?

De Lunt is echt GAS waardig

Hehe, ja,inderdaad... :D Heel mooi, @Tom 32 . :okdan:

Kijk zelf al een tijdje eigenlijk alleen maar met verrekijkers, een 15x70 en een 6x30 (!) voor uit de losse hand. Veel telescopen gehad, maar heb op dit moment alleen maar een 70/500mm achromaatje die noemenswaardig is. Probleem is dat ik in de tuin weinig uitzicht heb en er veel storende lichtbronnen zijn rondom. En het is vervelend om met zware spullen te sjouwen, helemaal als je iets last heb van de rug en na een sessie (vooral als het koud en vochtig is) het spul weer moet opruimen. Daarna een ritje naar huis over slecht onderhouden en hobbelige Duitse weggetjes helpt ook niet. Maar goed, wil eigenlijk toch wat meer opening en een SW Heritage 150mm lijkt me wel wat. Compact en licht, onder een vrij donkere hemel valt er met zo'n opening ook wel wat te zien.
 
Hehe, ja,inderdaad... :D Heel mooi, @Tom 32 . :okdan:

Kijk zelf al een tijdje eigenlijk alleen maar met verrekijkers, een 15x70 en een 6x30 (!) voor uit de losse hand. Veel telescopen gehad, maar heb op dit moment alleen maar een 70/500mm achromaatje die noemenswaardig is. Probleem is dat ik in de tuin weinig uitzicht heb en er veel storende lichtbronnen zijn rondom. En het is vervelend om met zware spullen te sjouwen, helemaal als je iets last heb van de rug en na een sessie (vooral als het koud en vochtig is) het spul weer moet opruimen. Daarna een ritje naar huis over slecht onderhouden en hobbelige Duitse weggetjes helpt ook niet. Maar goed, wil eigenlijk toch wat meer opening en een SW Heritage 150mm lijkt me wel wat. Compact en licht, onder een vrij donkere hemel valt er met zo'n opening ook wel wat te zien.
Ik kijk ook meer met een verrekijker dan met mijn scopes, om vergelijkbare redenen. Zonder tuin onder een donkere hemel is het idd een hoop gedoe en gesjouw om je fix te krijgen. Mijn meest gebruikte verrekijker is een Canon 10x30 IS II met beeld stabilisatie, zodat ik zelfs geen statief hoef neer te zetten. Pijnlijk duur voor wat het is (wellicht is er inmiddels wèl concurrentie) maar ik hoef alleen een hand uit te steken en een raam open te zetten 8o)

Ik ben rond m'n 16e begonnen met een 15cm Newton, samen met mijn vader from scratch gebouwt onder begeleiding van de Sterrenwacht Rijswijk, inclusief het bouwen van een paralactische montering (op basis van een oude bureaustoel), een PVC buis van de loodgieter en drie maanden lang Duits glas slijpen rond een tonnetje. Onder een donkere hemel is 15cm zeker effectief, maar ja da's dan ook het (mijn) voornaamste probleem.

Clear skies! Misschien verdient SF een eigen periodieke 'star party'..
 
Nooit Meer Slapen heb ik twee jaar terug gelezen. Ook een mooi boek: weinig spanning, wel filosofisch.
Geweldig boek moet ik zeggen.
Als je dit soort werk graag leest dan moet je 'ns zoeken naar; Een heilige van de horlogerie van Hermans, ook met een filosofiche inslag.
 
@snitch : Leuk om te lezen, maanden lang slijpen, dan had je er wat voorover! :) Ja, lijkt dat we best wat deelnemers kunnen krijgen voor een SF-star party. Lekker kijken, onder begeleiding van spacey (synth)-muziek... :dj:
 
Horloges. Verzamelen, Modificeren ( nu nog alleen goedkope Casio's maar binnenkort ook analoge ), In elkaar zetten ( komt voort uit het modificeren ).
 
Ha, nog een gek ;)

Zelf doe ik ook triatlon maar beperk me tot 1/4 en de olympische afstand (Kappelle-Op-De-Bos), Antwerp Triatlon, Watermolentriatlon, Lommel, Viersel, Sterke Peer,... In het begin had ik ook het plan om ooit een Full Distance te doen maar ik ben niet zo goed op de fiets. Doe ook wedstrijden maar als recreant. Was tot voor kort lid van een triatlonclub maar de trainingsmomenten waren niet altijd te rijmen met andere activiteiten.
Ik zie mezelf nog de overstap maken naar ultraloop en/of trailrunning. Heb al 2 maal een 100K 'loopje' gedaan :). Ook al verschillende keren deelgenomen aan de marathon van Antwerpen en Brussel. De komende jaren wil ik o.a. deelnemen in Rotterdam, Parijs en zeker ook de vernieuwde Antwerp Marathon.
Zwemmen in open water is ook iets aparts en absoluut niet te vergelijken met zwemmen in een zwembad. In de zomer train ik in het recreatiepark vlakbij om de 'voeling' met open water te behouden. Ook al een paar deelnames aan het Belgisch kampioenschap zeezwemmen in Knokke (geweldige ervaring maar niet te onderschatten). Ook al een paar keer gezwommen op de watersportbaan in Gent tijdens GentZwemt. Ideale trainingsevents waarop heel wat triatleten zich inschrijven.

Het is nu oktober dus is mijn trainingsregime gedaald naar ongeveer 3 trainingen per week. Vanaf maart gaat dat weer de hoogte in naar 5 soms 6 trainingen per week. Vanaf de lente ook koppeltrainingen als voorbereiding op komende wedstrijden.

Daarnaast veel tijd voor prutsen met electronica, microcontrollers, programmeren. Volgend jaar een stukje van de tuin omvormen om een eigen moestuintje te beginnen.

Daar kruipt allemaal veel tijd in dus TV kijken doe ik nauwelijks. Ben vrijgezel dus dan is alle vrije tijd 'voor mij' ;)
Afgelopen weekend eerste full distance triatlon gedaan: Ironlakes 11u44, maar de eindmeet halen was het doel! Hopelijk nu terug meer tijd voor muziek…
 
DSC_0321-edit.jpg
 
Horloges. Verzamelen, Modificeren ( nu nog alleen goedkope Casio's maar binnenkort ook analoge ), In elkaar zetten ( komt voort uit het modificeren ).
Waar koop jij je Casio's? Ik kocht ze vaak op e-Bay want dat was extreem (verdacht) goedkoop. Nadat we in juli 2021 ook voor bedragen onder de 22 Euro BTW moeten betalen wordt dat duurder omdat er dan ook "inklaringskosten" bijkomen. Ik ben een nerd dus vooral de retro jaren '80 calculator watches en de databanks vind ik geweldig. Samen met pennen in een kartonnetje in het borstzakje van je overhemd. ;)

Ik heb een paar van die Casio's verpest omdat ik de batterij er niet fatsoenlijk uit kreeg (om 'm te vervangen, ondanks dat ze zogenaamd 10 jaar meegaan). Nadat ik het uurwerk terug deed deden de knopjes het niet meer goed. Vandaar dat ik er niet meer dan een klein bedrag aan uit wil geven tegenwoordig...
 
Waar koop jij je Casio's? Ik kocht ze vaak op e-Bay want dat was extreem (verdacht) goedkoop. Nadat we in juli 2021 ook voor bedragen onder de 22 Euro BTW moeten betalen wordt dat duurder omdat er dan ook "inklaringskosten" bijkomen. Ik ben een nerd dus vooral de retro jaren '80 calculator watches en de databanks vind ik geweldig. Samen met pennen in een kartonnetje in het borstzakje van je overhemd. ;)

Ik heb een paar van die Casio's verpest omdat ik de batterij er niet fatsoenlijk uit kreeg (om 'm te vervangen, ondanks dat ze zogenaamd 10 jaar meegaan). Nadat ik het uurwerk terug deed deden de knopjes het niet meer goed. Vandaar dat ik er niet meer dan een klein bedrag aan uit wil geven tegenwoordig...
AliExpress is tegenwoordig IOSS, je koopt er gewoon met 21% BTW.
 
Afgelopen weekend eerste full distance triatlon gedaan: Ironlakes 11u44, maar de eindmeet halen was het doel! Hopelijk nu terug meer tijd voor muziek…
Betekent dat een volle marathon, 180km fietsen en dan nog eens een paar km zwemmen?
 
Yep. Maar het valt me op dat Casio horloges daar 't zelfde kosten als op Bol.com of Amazon.nl.
Waarbij amazon.nl marketplace een moeras van vage verkopers is waarbij je nooit weet waar je BTW/invoer etc gewijs aan toe bent...

Verder heb ik totaal geen ervaring met Casio's kopen. :)
 
Back
Top