e-Gloomy-nations - Pimp Your House (Work in Progress, hulp nodig)

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.121
Locatie
België


Hey luitjes,

Een nieuwe track in de maak. Maar ik zit vast. Hij is te repetitief en vraag me af of ik er vocals zou tussen steken, of niet.

Graag had ik je gedacht gelezen ;)

Met dank,

Gloomy :-)
 
Klinkt alsof je de intro break enz hebt maar de hook niet.
Ik zou aanvoelen om dat eerste 303 achtig stuk kort te doen. Laten doodvallen. Vocal er in. Extra synthje met lead laten verrassen. Luister eens wat 90s. Heeft zeker potentie zat
Ik dacht plots aan baby boomers of zo. Periode rond Fiocco
 
Dank jullie wel jongens.
Ik ga van tactiek veranderen.
Ik ga alle reacties die ik krijg, netjes noteren..
En als de meeste feedback gegeven is, ga ik alles verwerken.
Geen updates meer dus.

Thnx en tot binnenkort. :)

Meer feedback mag, want ik kan het goed gebruiken ;)
 
:)

Je bent goed op weg, denk ik.
Tegen het einde word het iets chaotischer..

Ik luister nu met eenvoudige oortelefoontjes.
Misschien kan de baslijn nog wat steviger?
 
goeie basis. zeker! geluiden komen er lekker in, altijd goede geluiden...
ik vind m niet repetitief, maar ja je weet, dat is wat mij soms ook kan aantrekken...

een vocal zou zeker niet misstaan, denk ik, maar wederom lekker nummer.
en ik ben het ook met de woorden van robi eens.
 
Dank jullie wel Bohemen, Vink en Mark.. Jullie feedback wordt grondig onder de loep gelegd en verwerkt. Het zal wel een tijdje duren voordat ie af is, want ik lig al dàgen in bed.. Na een half uur produceren moet ik plat gaan liggen :(

Misschien moet ik maar eens twee versies maken.. een gewone radio-edit en één met Gloomy overladen effecten, melodiën en samples ?

Dank jongens ! :)
 
Het zal wel een tijdje duren voordat ie af is, want ik lig al dàgen in bed.. Na een half uur produceren moet ik plat gaan liggen :(

Sterkte ermee! Keep up the good work!

Zelf ben ik helaas ook een regelmatige bezoeker van het ZKH geweest, omdat mijn brein net iets anders werkt dan die van de gemiddelde Ollander.. :-)

:okdan:
 
Ik vind 'm oké. In ieder geval zeker niet te repetitief.

De eerste minuut klinkt nogal retro met die offbeat bas en de nog vrij kale ritmetrack.

Tot en met de break bouw je het allemaal op een vrij logische manier op, maar daarna komt er verder niets nieuws meer. Daar mag nog wel wat bij om het echt los te laten gaan. Doorschakelen in plaats van terugschakelen. Bijvoorbeeld met een (eenvoudige) hook zodat het nummer tussen je oren gaat zitten.

De edits in drums en andere sounds heb je netjes gedaan. Je zou ook nog best wat ritme-elementen/percussie kunnen toevoegen.
 
Lekker hoor! Ik denk je eventueel ook een andere kant op zou kunnen door het niet zo zozeer als een instrumentaal nummer te zien maar als basis voor een liedje, met vocals dus. Het laat daarvoor in ieder geval genoeg ruimte.
 
Lekker shuffletje.. qua melodie blijft het wat vlak.. Na 1.00 zou ik een melodie in de bass doen over 4 maten voor wat drive, die de boel wat spannender maakt.. De overall sound vind ik goed..
 
Klinkt alsof je de intro break enz hebt maar de hook niet.
Ik zou aanvoelen om dat eerste 303 achtig stuk kort te doen. Laten doodvallen. Vocal er in. Extra synthje met lead laten verrassen. Luister eens wat 90s. Heeft zeker potentie zat
Ik dacht plots aan baby boomers of zo. Periode rond Fiocco

Klinkt al dik!
Nu ik volg Klinkske ier wel in, lijkt me een strak plan...
 
Sterkte ermee! Keep up the good work!

Zelf ben ik helaas ook een regelmatige bezoeker van het ZKH geweest, omdat mijn brein net iets anders werkt dan die van de gemiddelde Ollander.. :-)

:okdan:

Haha, ja Bohemen, dat had ik al door..
FYI : ik ben met spoed opgenomen geweest in het ziekenhuis.
Mijn diabetes medicatie was gewoon gans ontregeld, en maakte geen mens van me.
Nu de medicatielijst is aangepast, voel ik me al stukken beter.. zou't dan toch goed komen ooit !?

Fijn dat je een anders werkend brein hebt.. op vele vlakken is dat zeer positief.

Thanks man, hou je goed, en een fijne weekend :)
 
Ik vind 'm oké. In ieder geval zeker niet te repetitief.

De eerste minuut klinkt nogal retro met die offbeat bas en de nog vrij kale ritmetrack.

Tot en met de break bouw je het allemaal op een vrij logische manier op, maar daarna komt er verder niets nieuws meer. Daar mag nog wel wat bij om het echt los te laten gaan. Doorschakelen in plaats van terugschakelen. Bijvoorbeeld met een (eenvoudige) hook zodat het nummer tussen je oren gaat zitten.

De edits in drums en andere sounds heb je netjes gedaan. Je zou ook nog best wat ritme-elementen/percussie kunnen toevoegen.

Heb ik ondertussen allemaal gedaan, dus dank je heel hartelijk voor deze waardevolle feedback ! Update volgt later hé, ik heb nog veel feedback te verwerken. Maar hij klinkt nu al heel anders, dan de versie die nu online staat. Cheers, Stupide, het ga je heel goed. Fijn weekend ! :)
 
Lekker hoor! Ik denk je eventueel ook een andere kant op zou kunnen door het niet zo zozeer als een instrumentaal nummer te zien maar als basis voor een liedje, met vocals dus. Het laat daarvoor in ieder geval genoeg ruimte.

Hey :)

Hoe leuk dat ik deze reactie mag lezen, dank je wel !!!
Op een ander forum stelde me voor om er Orientaalse vocals over te zetten, daar ga ik straks mee beginnen, kijken hoe dat klinkt.

Bedankt SmartBits, fijn weekend makker ! :)
 
Lekker shuffletje.. qua melodie blijft het wat vlak.. Na 1.00 zou ik een melodie in de bass doen over 4 maten voor wat drive, die de boel wat spannender maakt.. De overall sound vind ik goed..

Furious5, wat fijn je nog eens te zien :)
En blij dat je'm wat goed vindt.
Ik werk aan een enorm grote update, dus hij zal heel anders klinken.
Een melodie in de bass, je hebt gelijk, maar daar ben ik al een tijdje mee bezig, maar het wil niet zo goed lukken.. Blijven verder proberen.

Thanks man, appreciate it ! :)
 
Klinkt al dik!
Nu ik volg Klinkske ier wel in, lijkt me een strak plan...

Working on it !

Thanks BReyn, bedankt voor je bezoekje en hopelijk kan je de nieuwe versie goed smaken.. hij komt eraan binnen een paar dagen.

En ff zeggen : allemaal hartstikke bedankt voor het luisteren, ik heb al 93 luisteraars gehad op SC, op die korte tijd. Top ! :okdan:

:luv:
 
Lekkere soundjes, maar mist misschien idd de hook. Maargoed voor gewoon lekker doordansplaat hoeft dat niet altijd vind ik. Misschien een paar bars het 303 lijntje een paar andere noten geven en dan weer terug zou best leuk kunnen zijn denk ik? De beat loopt super iig!

Hey Six, trouwe luisteraar. Bedankt makker.
Dat van die variatie in die 303-lijn.. ik ben al de hele tijd aan het proberen, het is erg moeilijk, maar zal uiteindelijk wel lukken..

Jij ook veel succes met alles, bedankt, en een fijn weekend ! :)
 
Back
Top